جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
در مراقبت از مو، به دو محصول مهم برخورد خواهیم کرد: شامپو و رنگ مو. این دو محصول در سلامت مو نقش مهمی دارند. در این مقاله سعی شده است که تمامی نکاتی که هنگام خرید رنگ مو و شامپو باید بدانید، شرح داده شود.
کد خبر: ۴۵۷۰۸
نکاتی که هنگام خرید محصولات مراقبت از مو به شما گفته نمی شودتیتر20- در مراقبت از مو، به دو محصول مهم برخورد خواهیم کرد: شامپو و رنگ مو. این دو محصول در سلامت مو نقش مهمی دارند. در این مقاله سعی شده است که تمامی نکاتی که هنگام خرید رنگ مو  و شامپو باید بدانید، شرح داده شود.

نکاتی مهم در مورد رنگ مو، محصول مهم در مراقبت از مو

می‌توان رنگ موها را به دو دسته کلی اکسیداتیو و غیراکسیداتیو تقسیم کرد. اما  از یک دیدگاه دیگر، می‌توان آنان را به 4 دسته با توجه به ماندگاریشان تقسیم‌بندی کرد.

دائمی: رنگ موی دائمی دارای موادی همچون آمونیاک و پراکسید هیدروژن‌ است. باید بدانید که این مواد همان دلیل تغییرات پایدار و غیرقابل بازگشت رنگ مو هستند. ترکیبات این دسته از رنگ مو در فولیکول مو نفوذ کرده و باعث از بین رفتن رنگ طبیعی مو خواهند شد. این دسته از رنگ‌ها با شست‌وشو از بین نخواهند رفت.  رنگ‌های دائمی جز دسته اکسیداتیو می‌باشند.

رنگ موی موقت: این دسته از رنگ‌های مو همان رنگ‌های غیراکسیداتیو است که در لایه های بیرونی مو انباشت می‌شوند. ویژگی‌های رنگ‌های موقت عبارت است از: 1- اسیدی‌اند؛ 2-دارای جرم مولکولی زیادی‌ هستند؛ 3- بار الکتریکی منفی دارند؛ 4- به راحتی در آب حل می شوند؛ 5- پایدار نیستند و پس از یک یا دو بار شستشو از بین خواهند رفت.

نیمه دائمی  Semi Permanent: این دسته از رنگ‌ها نیز جز رنگ‌ موهای غیراکسیداتیو طبقه‌بندی می‌شوند. مقدار کمی از رنگ لازم است تا وارد لایه کورتکس مو شود. این رنگ‌ها نیز ناپدارند و نهایتا بعد از 6 بار شست‌وشو از بین خواهند کرد.

نیمه دائمی Demi Permanent: رنگ‌های نیمه دائمی جز رنگ‌های اکسیداتیو طبقه می‌شوند و مهم‌ترین ترکیباتشان اتانولامین یا سدیم کربنات (به جای آمونیاک) است و همچنین غلظت کمتری از آب اکسیژنه نسبت به رنگ دائمی دارند.

رنگ‌های بی‌کیفیت و ارتباط آن با سلامت مو

از مهم‌ترین فاکتورهای مراقبت از مو، استفاده از رنگ‌های مرغوب و با کیفیت است. زیرا معمولا ترکیبات به کار رفته در رنگ‌های بی‌کیفیت پیوندهای دی سولفید مو را از بین خواهند برد. از بین رفتن پیوندهای دی سولفید مو به معنای تبخیر شدن کامل آب موجود در تارهای مو است. در نتیجه موهای خشک، وز، نا زیبا و البته ناسالمی خواهیم داشت.

آیا رنگ‌ موی بدون آمونیاک در مراقبت از مو مفید است؟

امروزه تبلیغات وسیعی برای این دسته از رنگ مو می‌شود. سازندگان آن ادعا می‌کنند که رنگ‌های بدون آمونیاک هیچ ضرری برای سلامت مو ندارند. نکته‌ای که باید در اینجا بدان بپردازیم این است که هیچ جادویی در تولید رنگ‌های بدون آمونیاک به کار نرفته است و تنها به جای آمونیاک از مواد قلیایی دیگر استفاده می‌شود.

درست است که در صورت استفاده از آنان مو آسیب بسیار کمتر می‌بیند اما در کل برای سلامت مو مفید نخواهد بود.  نکته‌ای که قصد داریم تا در اینجا پررنگ سازیم توجه به ترکیبات به کار رفته در رنگ‌ها هنگام خریدشان است. توجه داشته باشید میزان استفاده از مواد شیمیایی پر خطر و پرریسک در برندهای معتبر بسیار کمتر است.

برای مراقبت از مو، تاریخ انقضا را جدی بگیرید:

باید بدانید که هر مدل از رنگ‌موها دارای 2 تاریخ مصرف است:

 همان تاریخ انقضا که بر روی بسته رنگ درج شده است.

علامت‌هایی نظیر M6، M12، یا M18 که بر روی بسته‌بندی رنگ درج شده و نشانگر این است که در صورت باز شدن پلمپ، تنها تا 6، 12 یا 18 ماه اجازه مصرف خواهیم داشت.  

تغذیه‌رسانی مو، یکی از فاکتورهای سلامت مو

حفظ سلامتی مو هیچ کار سختی نیست. تنها کافیست با راهکار های مراقبت از مو آشنا بوده و تغذیه رسانی آن را به شیوه‌ای درست انجام دهید.

اولین و البته مهم‌ترین نکته در تغذیه‌رسانی و مراقبت از مو، استفاده از شامپوهای مناسب با جنس موهای خودتان است.

تنوع شامپوهای امروزی در بازار بسیار گوناگون است: مانند شامپوهای آبرسان، شامپوهای تقویت کننده، شامپوهای نرم‌کننده و غیره.

فراموش نکنید برای سلامت مو در کنار استفاده از محصولات مناسب، نکاتی مانند کوتاه کردن مرتب موها، شانه‌زدن صحیح آنها، مصرف مکمل‌های غذایی و داشتن برنامه‌ی غذایی مناسب بسیار حائز اهمیت است. نکاتی که در زیر آمده شما را هنگام خرید شامپو مناسب یاری خواهد کرد.

شامپوی مناسب موهای خشک

شامپوهای موهای خشک باید رطوبت‌رسان‌های قوی باشند. معمولا افرادی با موهای خشک همواره با مشکلاتی نظیر خارش سر، پوسته پوسته شدن پوست کف سر و دیگر مشکلاتی این چنین روبه‌رو هستند.

شامپوی مناسب موهای چرب

به طور کلی به مویی چرب گفته می‌شود که ظرف چند ساعت تا نهایت 1 روز بعد از شست و شو، چرب و براق شود. باید بدانید برای خلاصی از چربی مو شست‌وشوی چندباره آن در طی روز جز آسیب به بافت مو پیامد مثبت دیگری نخواهد داشت. بهترین فاکتور مراقبت از مو چرب عدم استفاده از شامپوهای آبرسان، نرم‌کننده‌ها و یا لوسیون‌های مو است زیرا که باعث تشدید چربی مو خواهند شد.  

شامپوی مناسب موهای معمولی

گفته می‌شود که افرادی با موهای معمولی جز خوشبخت‌ترین انسان‌های کره زمین‌اند. چنین موهایی نه خیلی چرب‌اند و نه خیلی خشک. به یاد داشته باشید فرقی ندارد جنس موهای شما چه باشد، برای مراقبت از مو جدا از شست‌وشوی روزانه آنها خودداری نمایید. بهترین محصولات برای این مدل موها، شامپوهای آبرسان، لوسیون‌ها، نرم‌کننده‌های موهای معمولی است.

شامپو مناسب موی فر

 PH شامپوهای مخصوص مو فر باید بین 4 یا 5 باشد. چنین شامپوهایی علاوه بر تمیزی و پاک کردن انواع آلودگی‌ها، گرد و خاک و چربی موی سر در حفظ چربی طبیعی پوست سر و مو تاثیر شگرفی خواهند داشت. سعی کنید تا برای موی فر از شامپوهای بسیار قوی استفاده نکنید، زیرا سبب آسیب رسیدن به تارهای مو خواهد شد. باز هم توصیه می‌کنیم از شست‌وشوی زیاد موها خودداری نمایید زیرا اینکار سبب باز شدن کوتیکول‌های مو و خشک شدن بیش از حد آنان خواهد شد. در نتیجه ظاهری خشک، وز و نازیبا به خود خواهند گرفت.

شامپوی مناسب موهای رنگ شده

رنگ و مش سبب خشکی و وزی تارهای مو خواهند شد. از این جهت است که باید برای مراقبت از مو رنگ شده از شامپوهای مناسب برای این مهم استفاده نمود. شامپو مو رنگ شده ضمن ثابت نگه‌داشتن رنگ مو، به دلیل استفاده از مواد پاک‌کننده ملایم، آبرسان و نرم‌کننده و با گرفتن الکتریسته مو، سبب از بین رفتن وزی موی سر خواهد شد.  

شامپوی مناسب شوره سر

شامپوهایی با ترکیبات قوی برای شوره سر، انتخاب مناسبی نخواهند بود. استفاده از چنین شامپوهایی پیامدهایی جز خارش، خشکی، حساسیت، پوسته‌پوسته شدن بیش از حد پوست کف سر نخواهند داشت. چنین افراد ناچارند از شامپوهای ضد شوره‌ استفاده نمایند. معمولا شامپوهای ضد شوره با تنظیم PH پوست کف سر، از رشد باکتری‌ها جلوگیری کرده و مانع از ایجاد شوره روی کف سر خواهد شد.

نکات مورد توجه در صورت داشتن یک پوست سر خشک:

 عدم استفاده از شامپوهای حجم‌دهنده و تقویت‌کننده به علت از بین بردن رطوبت پوست سر.

عدم استفاده از شامپوهای حاوی سولفات

استفاده از شامپوهایی با خاصیت رطوبت‌رسانی، آبرسانی و نرم‌کنندگی بالا در صورتی که پوست سر کمی خشک و بدون خارش است.

استفاده از شامپوهایی حاوی نیوکسین.

کیفیت محصولات مراقبت از مو را چگونه تشخیص دهیم؟

با توجه به وفور تقلبی محصولات در بازار، تنها روشی که می‌توان اصل یا تقلبی بودن محصول را تمیز دهید، خرید از فروشگاه‌های معتبر است. به یاد داشته باشید کیفیت محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی از آنجا که با سلامت و زیبایی ما رابطه مستقیم و تنگاتنگی دارند، بسیار حائز اهمیت است.

اما با تمامی این وجود، در دنیای امروز که زمان حرف اول را می‌زند، خرید آنلاین محصولات جایگاه و اهمیت خود را بیش از گذشته در سطح جامعه باز کرده‌ است. اینجاست که فروشگاه اینترنتی میس و مستر کار را برای خرید آنلاین راحت کرده است و می توانید انواع محصولات مراقبت از مو، مانند شامپو، رنگ مو و دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی را با بالاترین کیفیت در آن پیدا کنید. میس و مستر در طول فعالیت خود تنها تاکید بر یک شعار داشته است: احترام به زمان و انتخاب مشتری، مشاوره آنلاین توسط کارشناسان مجرب و در نهایت فراهم نمودن لذت یک خرید آنلاین برای مشتری./نسیم آنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز