جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
وجود مراکز مالی قدرتمند، دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کم نظیر، ارتباطات اقتصادی گسترده با سایر نقاط جهان، لندن را تبدیل به یکی از مناطق ایده‌آل برای فعالیت‌های استارتاپی و کارآفرینی کرده است.
کد خبر: ۴۵۷۷۷
لندن، شهری با زیست‌بوم فوق‌العاده برای استارتاپ‌تیتر20- لندنی‌­ها توانستند در آخرین رتبه­‌بندی صورت گرفته در مورد زیست­بوم­‌های مساعد برای رشد استارتاپ­‌ها، پس از سیلیکون­ولی و به طور مشترک با نیویورک، در جایگاه دوم قرار بگیرند. شهرهای پکن و بوستون در رتبه‌­های بعدی این فهرست قرار دارند. لازم به ذکر است که لندن در سال ۲۰۱۲ (زمانی که نخستین رتبه­بندی در این زمینه صورت گرفت) رتبه هشتم مطلوب­ترین زیست­بوم­‌های استارتاپی جهان را کسب کرده بود.

مظالعات صورت گرفته در مورد دلایل موفقیت لندن در این حوزه حاکی از نقش بسیار مهم مولفه­‌هایی مانند دسترسی بالا به منابع طبیعی سرشار (به واسطه وجود مراکز مالی و بانکی قدرتمند)، ارتباطات اقتصادی گسترده لندن با سایر مناطق بریتانیا و جهان، وجود شبکه‌ای هماهنگ و قدرتمند از دانشگاه­ها و موسسات تحقیقاتی و همچنین حجم بالای نخبگان و استعدادهای مختلف (در میان پنج زیست­بوم استارتاپی برتر جهان، لندن تنها شهری است که دارای برنامه ویزای استارتاپی با هدف جذب استعدادهای مختلف از اقصی نقاط جهان است) در این دستاورد است.

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، یکی از مزیت­های بسیار مهم لندن در مقایسه با سایر شهرهای جهان، وجود تعداد بسیار زیادی از شتاب­ دهنده­ ها و مراکز رشد، موسسات تحقیقاتی و همچنین دانشگاه­های بسیار کارآمد و با کیفیت در آن است. شبکه‌­ای که همواره در مواجهه با نوسانات اقتصادی و انواع بحران­های داخلی و جهانی توانسته است به خوبی و با سرعت بالا واکنش نشان دهد. به عنوان مثال، طی ماه­های اخیر و پس از بروز اپیدمی کووید ۱۹، قریب به ۳۵۰ شرکت­ حوزه پزشکی و دانشگاه­های مطرحی مانند امپریال کالج و کینگز کالج لندن در حال تحقیق و همکاری برای کشف واکسن این بیماری بوده­اند.

در همین رابطه، آموزش را می­­توان یکی از مهمترین فعالیت­های استارتاپی در شهر لندن قلمداد کرد. این شهر هم اکنون میزبان بیش از ۵۰۰ شرکت استارتاپی در حوزه آموزش است و انتظار می­رود که میزان گردش مالی این حوزه تا سال ۲۰۲۱ به ۴.۴ میلیارد دلار برسد. در این ایام و همزمان با بسته شدن مدارس و مراکز آموزشی به دلیل شیوع بیماری کرونا، این استارتاپ­ها نقشی حیاتی را در پیشبرد امور آموزشی لندن و سایر نقاط جهان ایفا می­کنند.

لندن همچنین یکی از محبوبترین شهرها برای آن دسته از شرکت­ها و کارآفرینانی است که در پی گسترش فعالیت­های خود در سطح جهان هستند. بین سال­های ۲۰۱۹-۲۰۱۵، بیش از ۱۰ درصد از کل سرمایه­‌گذاری­های مستقیم خارجی چینی‌­ها در اروپای غربی، در شهر لندن صورت گرفته است. از جمله شرکت­های مشهور چینی که طی چند سال اخیر، دفاتر خود را در لندن تاسیس کرده و از این شهر برای گسترش فعالیت­های خود استفاده نموده­اند می­توان به تیک تاک و علی بابا اشاره نمود. لندن همچنین طی پنج سال اخیر، دومین شهر محبوب هندی­هایی بوده است که قصد جهانی­سازی فعالیت­های اقتصادی خود را داشته‌­اند. /اقتصادآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز