شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
تیتر20 بررسی می کند؛
یکی از مهم‌ترین امور بانکی در بانک ملی ایران، اعطای تسهیلات قرض الحسنه به افرادی است که از شرایط اقتصادی خوبی بهره نمی‌برند و این گونه وام‌ها می‌تواند گره‌های بزرگی از زندگی آنها باز کند.
کد خبر: ۴۵۷۸۶
تاثیرات اجتماعی تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران از گذشته تا حال
تیتر20 - با توجه به اینکه قرض الحسنه امری است که در راه رضای خدا انجام می‌شود تمامی بانک‌های ایران از جمله بانک ملی ایران همیشه به دنبال این امر بوده است تا حساب‌ها و دارایی‌هایی که نزد بانک در قالب حساب‌های قرض‌الحسنه آورده می‌شود را در پروژه‌های مختلفی به کار برد که سود هر یک از آنها هم در راه خیر و در قالب بانکداری اسلامی قرار گیرد. 

برای همین یکی از مهم‌ترین امور بانکی در بانک ملی ایران انجام می‌پذیرد اعطای تسهیلات قرض الحسنه به افرادی است که از شرایط اقتصادی خوبی بهره نمی‌برند و این گونه وام‌ها می‌تواند گره‌های بزرگی از زندگی آنها باز کند.
 
تاثیرات اجتماعی تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی برای جوانان
تسهیلات قرض الحسنه که در بانک ملی ارائه می‌شود انواع مختلفی دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها وام ازدواج و اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زوج‌هایی است که به تازگی تشکیل خانواده داده‌اند. مبلغ این تسهیلات در حال حاضر مبلغ 500 میلیون ریال است که بانک ملی ایران از دیرباز به منظور کمک به قشر جوان کشور برای شروع زندگی جدید اعطا می‌کند.
 
تاثیر مستقیم اجتماعی این کار خدا پسندانه در زندگی افراد کاملا مشهود است و هر فرد جوانی که این تسهیلات را دریافت می‌کند می‌تواند به کمک آن خرج‌های بزرگی که در پیش دارد را مدیریت کرده و به صورت قسطی به بانک برگرداند. این تاثیر می‌تواند ضامن زندگی یک زوج خوشبخت در آغاز زندگی مشترک‌شان باشد که در جامعه شادابی و امید به زندگی را تقویت کند.

تسهیلات قرض الحسنه برای امور کسب و کارها
وام‌های قرض الحسنه که بانک ملی ایران به افراد اعطا می‌کند، می‌تواند در حیطه‌های مختلفی باشد. بر فرض مثال فردی که به دنبال خرید ابزار برای رونق بخشیدن به کار خود است و بانک با اعطای این وام می‌تواند ضامن رشد کسب و کار فرد مورد نظر باشد و رونق خوبی را به او ببخشد. 

نتیجه این عمل این است که اقتصاد کشور رو به پیشرفت رفته و کسب و کارهای مختلف به سمت رشد قدم بر‌می‌دارند، از جهتی چون سود مربوط به این نوع وام‌ها بسیار کم است افراد درخواست‌دهنده می‌توانند در مدت طولانی به صورت قسطی و با سود اندک به بانک برگردانند.

دریافت وام قرض الحسنه برای افراد بیمار
اگر بخواهیم به آثار خوب دیگر این نوع تسهیلات اشاره کنیم می‌توانیم به دریافت‌کنندگان این وام برای امور درمانی اشاره کنیم. تسهیلات قرض الحسنه می‌تواند کمک هزینه درمانی فردی باشد که نیازمند به دریافت این پول برای درمان است. در نتیجه به کمک این وام می‌تواند نیاز درمانی خود را برطرف کرده و در مسیر سلامتی قدم بر دارد. 

بانک ملی ایران توانسته است از گذشته تا به امروز از ثواب پرداخت این وام به هموطنان بهره برده و آثار خوب این نوع تسهیلات برای مردم این است که به کمک آن می‌توانند به جامعه برگشته و نقش به سزایی را در اجتماع داشته باشند. در نتیجه با دریافت اینگونه وام‌ها سلامتی خود را بازگردانده و نتیجتا در امور اجتماعی تاثیر گذار خواهند بود.

تاثیر وام قرض الحسنه مسکن برای افراد بی بضاعت
در شرایطی که افراد جامعه به دنبال تامین مسکن برای خانواده خود هستند و امکان خرید خانه با مبالغ بسیار بالای موجود را ندارند یا به دنبال اجاره مسکن برای خانواده خود هستند و تمکن مالی مورد نظر برای آن را ندارند تسهیلات قرض الحسنه به کمک آنها خواهد آمد. بانک ملی ایران با توجه به آگاهی از قیمت‌های روز مسکن در کشور به افراد بی بضاعت این نوع از وام را اعطا می‌کند تا بتوانند در قبال هزینه‌های مسکن قد علم کنند. 

نتیجه این عمل خدا پسندانه این است که فرد به کمک این وام می‌تواند مهم‌ترین نیاز خود و خانواده‌اش یعنی مسکن را تهیه کرده و با امید بیشتری در جهت آبادانی کشور بکوشد. آثار اجتماعی این عمل آن است که فرد با دغدغه کمتری مواجه است و این خود تاثیر در روحیه فردی و جمعی اجتماع خواهد داشت.

کمک هزینه تحصیلی از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه
گاهی اوقات افراد جامعه هزینه ثبت‌نام در دانشگاه را ندارند ولی علاقه زیادی درس خواندن دارند. در این شرایط بانک ملی ایران تسهیلات قرض الحسنه را برای این افراد در نظر می‌گیرد که با سود بسیار پایینی بتوانند در دانشگاه پذیرش شده ثبت نام کرده و اقدام به ادامه تحصیلات خود کنند. این تسهیلات تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن علم و فرهنگ اجتماع دارد و سواد عمومی را تقویت می‌کند. 

در نتیجه فرد می‌تواند به کمک این وام به مدارج علمی فوق‌العاده‌ای رسیده و برای کشورش نقشی موثر را ایفا کند. از آثار خوب این عمل این است که جوان جویای علم می‌تواند به خواسته خود برسد و در نتیجه برای آینده خود نقشه راه بهتری را ترسیم کند که این نقشه راه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را در آینده کشور داشته باشد که وام قرض الحسنه نقش مهم آن را به عهده داشته است.

گزارش ویژه//

ارسال نظرات
موضوعات روز