پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
می‌خواهید بفهمید که چگونه می‌توانید بدن خود را پاکسازی و سم زدایی کنید؟ این کار به راحتی امکانپذیر است و ما چندین روش خوب را برای تصفیه و تمیز کردن بدن در اختیار شما می‌گذاریم.
کد خبر: ۴۶۰۰۷
چگونه می‌توان بدن را سم‌زدایی کرد؟تیتر20- آیا می‌دانید چگونه می‌توان بدن را پاکسازی کرد؟ چه مواد غذایی باعث سم زدایی کبد می‌شوند؟ به فیلتر طبیعی بدن خود یعنی کبد کمک کنید تا وظیفه خود را به طور موثر و کارآمد انجام دهد. درباره چگونگی پاکسازی و سم زدایی و دفع سموم از بدن خود، آگاهی داشته باشید.

همه ما در روزهای آخر هفته، باید فعالیت‌های بی وقفه‌ای را انجام دهیم تا محل زندگی خود را از چیزهای درهم و برهم مرتب کرده و تمیز کنیم.

اما درباره تمیز کردن و تصفیه فضایی که سلامتی و روح تان در آن قرار دارد چه کاری انجام می‌دهید؟ بله، تمیز کردن و تصفیه بدن و یا راحت‌تر بگوئیم پاکسازی و سم زدایی بدن، به اندازه وعده‌های غذایی که می‌خورید، لازم و ضروری است.

ما در میان مواد شیمیایی دست و پا می‌زنیم و انواع سموم را به طور آگاهانه یا ناآگاهانه به بدن خود وارد می‌کنیم، زیرا سبک زندگی، ما را مجبور می‌کند تا در این شرایط قرار بگیریم.

پس مهم است که بدن خود را دوباره جوان کرده و آن را شارژ مجدد کنید تا بدن تان دوباره به شکل اول خود برگردد؛ بنابراین می‌خواهید بفهمید که چگونه می‌توانید بدن خود را پاکسازی و سم زدایی کنید؟ این کار به راحتی امکانپذیر است و ما چندین روش خوب را برای تصفیه و تمیز کردن بدن در اختیار شما می‌گذاریم. حتی اگر به رژیم لاغری و کاهش وزن فکر نمی‌کنید، باز هم لازم است که به فکر سم زدایی بدن خود باشید.
۱. با نوشیدن یک لیوان آب لیمو شروع کنید

تمیز کردن و پاکسازی بدن، یک کار ترسناک و دلهره آور است. جذب مواد سمی و مواد شیمیایی به حدی زیاد است که بدن ما برای پردازش آن، به زمان نیاز دارد؛ بنابراین در هنگام صبح و قبل از خوردن صبحانه، صبح خود را با نوشیدن یک لیوان آب لیمو شروع کنید. همین یک لیوان به تنهایی می‌تواند برای بدن شما جادو کرده و تمام سموم را از بدن دفع کند. اگر این نوشیدنی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید چند قطره عصاره زنجبیل را به این نوشیدنی اضافه کنید تا به هضم و گوارش شما کمک کند. یک تکه لیموی تازه را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، آن را جرعه جرعه بنوشید.
۲. خوردن صبحانه را هرگز فراموش نکنید

دقیقا بعد از نوشیدن این نوشیدنی که باعث سم زدایی بدن می‌شود، خوردن یک صبحانه مناسب، مهم است و نه خوردن غذاهای چرب و یا بسته بندی شده. اما بعضی از سوپ‌ها یا اسموتی‌های سالم در دسترس هستند که می‌توانند شما را سیر نگه دارند و میل و هوس خوردن را محدود کرده و تحت کنترل بگیرند. یک وعده بلغور جو دوسر به همراه مقداری بادام یا اسموتی، یک روش خوب برای شروع پاکسازی و سم زدایی خواهد بود.
۳. اسموتی‌های سبز

می‌دانیم که اسموتی‌های سبز، زیاد با ذائقه شما سازگار نیستند، اما برای پاکسازی و سم زدایی بدن شما بسیار موثر هستند. با ترکیب کردن مقداری از سبزیجات سبز مانند اسفناج، خیار، کلم، کاهو و غیره، یک اسموتی خامه مانند تهیه کنید و آن را در وعده صبحانه و یا اواخر شب، به عنوان یک نوشیدنی میل کنید. این اسموتی می‌تواند با از بین بردن سموم بدن و سم زدایی، طراوت و شادابی را به بدن شما برگرداند.

۴. نوشیدن مقدار زیادی آب

آب بهترین روش برای تصفیه و پاکسازی بدن و دفع مواد شیمیایی است. روزانه ۴ تا ۶ لیتر آب باید مصرف کنید. نوشیدن آب نه تنها می‌تواند به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک کند بلکه بهترین روش برای دفع مواد سمی و سم زدایی از بدن است. نوشیدن آب به میزان کافی، همچنین می‌تواند به رفع بیشتر مشکلات پوستی شما کمک کرده و سطح انرژی ما را به یک سطح بهینه و مطلوب افزایش دهد.

۵. نوشیدنی‌های دارای کافئین را زیاد مصرف نکنید

همین الان ممکن است این اتفاق نیفتد، اما نوشیدنی‌های حاوی کافئین را به حداقل برسانید و چای سبز، چای لیمو یا چای زنجبیل را جایگزین نوشیدنی‌های کافئین دار کنید که واقعا می‌توانند بهترین جایگزین باشند نوشیدنی‌های کافئین دار می‌توانند بر روند هضم و گوارش شما تاثیر بگذارند و می‌توانند سموم بیشتری را به بدن شما اضافه کنند. بهتر این است که همیشه چای سبز را انتخاب کنید که علاوه بر تمیز کردن و پاکسازی بدن، به کاهش وزن شما کمک می‌کند و میزان متابولیک شما را نیز افزایش می‌دهد.
۶. داشتن یک خواب خوب می‌تواند حل کننده همه چیز باشد

در زمان حل این معما که چگونه می‌توان بدن را پاکسازی و سم زدایی کرد، نکته اصلی به خاطر سپردن این نکته است که در راستای پاکسازی بدن، ذهن شما نیز به پاکسازی و سم زدایی نیاز دارد. زمانی که هورمون‌ها در حالت پایدار و متعادلی هستند، مغز شما می‌تواند سموم بدن را دفع کند و این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که شما در طول شب، یک خواب خوب داشته باشید. زودتر به خواب بروید و زودتر نیز بیدار شوید تا ذهن و بدن شاداب و با طراوتی داشته باشید.
۷. خوردن یک کاسه میوه

خوردن میوه را به یک نوع عادت تبدیل کنید. میوه‌ها سرشار از فیبرهای رژیمی هستند، البته همه میوه‌ها شاید اینگونه نباشند، اما میوه‌هایی مانند پرتقال، کیوی، هلو، انواع توت‌ها و ... قطعا به پاکسازی و دفع مواد سمی کمک می‌کنند. میوه‌هایی که پر آب هستند، هضم راحت تری دارند و شامل آنتی اکسیدان می‌باشند. هر زمان که احساس گرسنگی می‌کنید، یک کاسه میوه بخورید. خوردن میوه و یا حتی اسموتی‌های میوه‌ای برای وعده صبحانه و یا به عنوان یک نوشیدنی در اواخر شب، روند گوارشی را تسهیل کرده و مواد سمی را از بدن شما دفع می‌کند.
۸. مکمل پروبیوتیک

پروبیوتیک ها، فیبرهای ضروری هستند و جزو آن دسته از باکتری‌های خوبی می‌باشند که روده شما به آن‌ها نیاز دارند. مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک ها، محصولات مرتبط با دندانپزشکی و چندین ماده آرایشی متعدد دیگر، باعث بر هم خوردن و عدم تعادل باکتری‌های خوب و بد در روده می‌شوند که می‌توانند باعث تضعیف سیستم پاکسازی و سم زدایی بدن شما شوند. محصولاتی مانند ماست یونانی یا کفیر به فرآیند سم زدایی شما کمک می‌کنند. گوجه فرنگی، جو دوسر، موز و سیر برخی از این مکمل‌های پروبیوتیک هستند.
۹. آجیل‌ها و دانه‌ها

همیشه زمانی که یک برنامه پاکسازی و سم زدایی یا یک رژیم غذایی سالم را دنبال می‌کنید، به مصرف بسیاری از میوه‌های خشک و آجیل‌ها توجه داشته باشید. آجیل‌هایی مانند بادام، غنی از فیبر هستند که به فرآیند پاکسازی و سم زدایی بدن کمک می‌کنند. هر زمان که هوس خوردن چیزی داشتید، یک مشت آجیل بخورید. همچنین می‌توانید آجیل را به عنوان چاشنی به پودینگ جو دوسر اضافه کنید.
۱۰. ورزش

به منظور افزایش گردش خون و کاهش خستگی، انجام تمرینات کششی برای بدن و عضلات مهم است. تمرینات ورزشی مانند تمرینات جهشی، تمرینات کششی، تمرینات برپیس و ... می‌توانند میزان متابولیک شما را افزایش داده و باعث سوختن کالری‌های بیشتری در طی فرآیند سم زدایی شوند؛ بنابراین انجام تمرینات ورزشی، می‌تواند یک واکنش خوب در این مورد باشد که چگونه بدن خود را به روشی سالم و موثر، سم زدایی کنید.
۱۱. مخلوط سیب و زنجبیل

به غیر از شربت آبلیمو (لیموناد) و آب، مخلوط سیب و زنجبیل نیز می‌تواند به سیستم گوارشی و روند هضم و گوارش شما کمک کند. این شربت تصفیه کننده، همچنین حاوی سیلیوم هاسک است که نوعی فیبر غذایی خوب است. این فیبر، باعث می‌شود تا مواد زائد موجود در بدن شما به یکدیگر بچسبند و به سادگی از بین بروند. برای تهیه این مخلوط، یک عدد سیب را به خوبی با آب بشوئید و عصاره آن را بگیرید و یک قاشق چایخوری زنجبیل و سیلیوم هاسک را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
۱۲. محدود کردن مصرف کربوهیدرات‌های ساده

کربوهیدرات‌های ساده‌ای مثل پاستا، برنج سفید و ... اگرچه شما را سیر نگه می‌دارند، اما نمی‌توانند مواد مغذی کافی مورد نیاز بدن ما را تامین کنند. این محصولات اغلب به صورت بسته بندی و دارای مواد سمی هستند که در بدن شما رسوب می‌کنند؛ بنابراین بهتر است به جای آن‌ها از مواد غذایی با فیبر بالا، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده مثل سیب زمینی، غلات، حبوبات و ... استفاده کنید، زیرا تاثیر بیشتری بر روی سیستم گوارشی دارند و مواد سمی به جا مانده از دیگر محصولات را از بین می‌برند.
۱۳. یوگا

مدیریت و کنترل استرس، به منظور پاکسازی و سم زدایی بدن و ذهن شما از اهمیت زیادی برخوردار است. در کنار یک برنامه سم زدایی و انجام تمرینات شدید ورزشی، فنون آرامش بخش یوگا را نیز انجام دهید. جالب است بدانید که ژست‌ها و حالت‌های یوگا مانند حرکت آزاد کردن و خروج گاز معده و حرکات پلانک می‌توانند به بهبود فرآیند گوارشی و همچنین به کاهش وزن کمک کنند. ژست‌های یوگا مانند ژست سلام آفتاب، باعث آرامش بدن و آزاد شدن هورمون‌های استرس از ذهن و تولید هورمون‌های نشاط آور می‌شود. بدون وجود این هورمون‌های خوب، مواد سمی هرگز نمی‌توانند از بدن خارج شوند؛ بنابراین مدیریت و کنترل استرس، با انجام تمرینات یوگا، می‌تواند یک روش خوب برای پاکسازی و تصفیه بدن شود.
۱۴. نه گفتن به مواد قندی و شیرین

پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانید بدن خود را پاکسازی و سم زدایی کنید، ممکن است برای شما زیاد مطبوع و خوشایند نباشد، زیرا یکی از بهترین روش‌ها برای سم زدایی، کاهش مصرف مواد قندی است. مصرف مواد شیرین را محدود کرده و یا از خوردن آن‌ها امتناع کنید. به منظورتامین نیازهای خود به مواد قندی و شیرین و در صورتی که نمی‌توانید در مقابل آن‌ها مقاومت کنید، میوه‌های تازه و طبیعی و یا شکلات تیره را جایگزین این مواد کنید. میوه‌هایی که سرشار از ویتامین C می‌باشند، متابولیسم شما را افزایش داده و به روند گوارش و هضم شما کمک می‌کنند./خبرآنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز