پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
استقلال با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس راهی فینال جام حذفی شد.
کد خبر: ۴۶۰۱۳
تیتر20- مصاف تیم‌های پرسپولیس و استقلال در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران از ساعت ۱۹ آغاز شد اما تلاش دو تیم در وقت‌های معمول و اضافه با تساوی ۲ بر ۲ همراه بود و در نهایت استقلال با برتری ۴ بر یک در ضربات پنالتی راهی فینال جام حذفی شود.

مهدی قایدی در دقیقه ۴ و محمد دانشگر در دقیقه ۳+۹۰ برای استقلال و بشار رسن در دقیقه ۴۹ و علی علیپور در دقیقه ۸۹ برای پرسپولیس گلزنی کردند.

*گزارش نیمه نخست

گل: در نخستین دقایق بازی و در دقیقه ۴، مهدی قایدی توانست دروازه پرسپولیس را باز کند و استقلال را با یک گل از رقیب سنتی پیش بیاندازد. دفع ناقص از مهدی شیری موجب رسیدن توپ به میلیچ شد و این بازیکن هم مهدی قایدی را صاحب توپ کرد تا مهاجم استقلال با عبور توپ از میان پاهای بشار رسن و شوت فنی و دقیق خود توپ را دورتر از دستان رادوشوویچ تبدیل به گل کند.

در ادامه ۱۴، نخستین موقعیت پرسپولیس خلق شد که ضربه ایستگاهی بشار رسن در چارچوب نبود و از روی دروازه استقلال به اوت رفت.

در دقیقه ۱۸، استقلال به سمت دروازه پرسپولیس حمله کرد که شوت زمینی و محکم علی کریمی از مقابل محوطه جریمه با واکنش ناقص از سوی رادوشوویچ همراه شد.

در دقیقه ۱۹، استقلال مجددا دروازه پرسپولیس را تهدید کرد. پاس دیاباته به فرشید اسماعیلی با شوت محکم این بازیکن همراه شد که رادوشوویچ با واکنش خوبی توپ را دفع کرد و در ریباند هم ضربه روی پای علی کریمی به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۵، یک صحنه بحث برانگیز در مقابل محوطه جریمه پرسپولیس خلق شد که اعتراض نیمکت استقلال را به دنبال داشت. در حالی که اسماعیلی قصد دریبل زدن کنعانی زادگان را داشت، در برخورد با این بازیکن سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

در دقیقه ۲۷، نفوذ علی علیپور به محوطه جریمه با شوت محکمی همراه شد که حسینی با نوک انگشتان خود توپ را به کرنر فرستاد و دروازه تیمش را نجات داد.

در دقیقه ۳۰ و در هنگام توقف بازی برای استراحت چند دقیقه‌ای دو تیم، بازیکنان استقلال و پرسپولیس با همدیگر درگیر شدند که با دخالت سایر بازیکنان این ماجرا به پایان رسید.

در دقیقه ۳۴ هم یک صحنه بحث‌برانگیز در محوطه جریمه استقلال رخ داد که علی علیپور در برخورد با عارف غلامی روی زمین افتاد که پیام حیدری اعتقادی به اعلام خطا و پنالتی نداشت.

در دقیقه ۴۳، سیامک نعمتی بعد از چند دقیقه دروازه‌بان استقلال را به زحمت انداخت. شوت محکم و ناگهانی این بازیکن از مقابل محوطه جریمه استقلال، توسط حسینی دفع شد.

*گزارش نیمه دوم

نیمه دوم با یک تعویض از سوی یحیی گل‌محمدی آغاز شد.

گل: در دقیقه ۴۸، پاس رو به عقب علی علیپور به مقابل محوطه جریمه با شوت محکم بشار رسن وارد دروازه استقلال شد. در این صحنه حسینی نظاره‌گر گل بود و واکنشی نداشت.

پس از گل تساوی بازی کاملا آرام دنبال شد و هیچ یک از دو تیم نتوانست موقعیت را خلق کند. در دقیقه ۶۰ محمد نادری که در نیمه دوم وارد زمین شده بود مصدوم شد و جای خود را به اوساگونا داد.

در دقیقه ۶۳، فرهاد مجیدی به علت اعتراض به تصمیم پیام حیدری مبنی بر خطا در مقابل محوطه جریمه تیمش با کارت زرد داور جریمه شد.

در دقیقه ۷۲، وحید امیری توپ را به ترابی پاس داد و این بازیکن با شوت ناگهانی استقلال را تهدید کرد که حسینی در دو مرحله این شوت محکم را در اختیار گرفت.

در دقیقه ۷۵ مهدی قایدی با حرکت انفرادی و عبور دادن توپ از میان پاهای سیامک نعمتی وارد محوطه جریمه شد که پاس رو به عقب او قبل از رسیدن به دیاباته توسط مدافع پرسپولیس دفع شد.

در دقیقه ۸۰، توپ ارسالی از روی نقطه کرنر با ضربه سر علی علیپور با اختلاف زیادی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

گل: در دقیقه ۸۹ پرسپولیس به گل دوم خود دست یافت. ارسال کمال کامیابی‌نیا به داخل محوطه جریمه استقلال و ضره تک ضرب علی علیپور منجر به گل دوم این تیم شد.

گل: استقلال در وقت‌های تلف شده نیمه دوم و در دقیقه ۳+۹۰ بازی را به تساوی کشاند. ارسال توپ به روی دروازه پرسپولیس با ضربه سر محمد دانشگر تبدیل به گل دوم استقلال شد.

با این نتیجه، بازی راهی وقت‌های اضافه شد تا دو تیم سرنوشت بازی را در دو نیمه پانزده دقیقه‌ای رقم بزنند.

ترکیب پرسپولیس: بوژیدار راداشوویچ، سید جلال حسینی (محمد نادری ۴۶) (کریستین اوساگونا ۶۰)، بشار رسن، محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، شجاع خلیل‌زاده، علی علیپور، سیامک نعمتی (کارت زرد) و مهدی شیری (کمال کامیابی‌نیا ۲۵).

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، هرویه میلیچ، علی کریمی، فرشید اسماعیلی (فرشید باقری ۵۱)، عارف غلامی، مسعود ریگی (کارت زرد)، شیخ دیاباته، محمد دانشگر، وریا غفوری، آرش رضاوند (ارسلان مطهری ۸۵) و مهدی قایدی./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز