پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران مطرح کرد:
برخی فروشگاه‌ها با شرکت‌های تولیدی تبانی کرده و قیمت کالا را برای مصرف کننده بالاتر می‌زنند و بعد روی قیمت درج شده بر کالا تخفیف داده که باز هم از قیمت واقعی فزونی می‌یابد.
کد خبر: ۴۶۲۹۰
برخی از فروشگاه‌های زنجیره ای با شرکت‌های تولیدی تبانی کرده اند/ مردم به هیچ عنوان به تخفیف‌ها اعتنا نکنند/ حراج دائمی نیست و باید زمان مشخص داشته باشد
تیتر20 -  محمدعلی اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهرتهران از تبانی تولیدکننده‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سخن گفت که اجناسی را با منت و به بهانه تخفیف، با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به مردم عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: اخیرا در بحث برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای ورود می‌کنیم چراکه تخلفاتی در حوزه تخفیف‌ها صورت می‌گیرد. این‌ها ادعا دارند به مردم تخفیف می‌دهند که بسیاری از آن‌ها واقعی نیست و تخلف است.

اسفنانی گفت: همچنین در قانون پیش بینی شده برای حراج باید برای مدت مشخص و کسب مجوز از مراکز مربوطه صورت گیرد که برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای در رسانه‌ها تبلیغ «حراج دائمی» را مطرح می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات شهر تهران افزود: در بحث تخفیف‌ها هم تاکید داریم که بسیاری تخفیف‌ها واقعی نیست؛ با بررسی فروشگاه‌ها دریافتیم کالایی که به مردم می‌دهند، درجه یک نیست و گاه درجه دو و سه است و یا تاریخ مصرف آن‌ها رو به پایان است.

اسفنانی ادامه داد: وقتی کالا درجه یک نیست، نمی‌توان قیمتِ کالای درجه یک برای آن گذاشت و با تخفیف آن را به قیمت درجه دو و سه رساند که این تخلفی تعزیراتی و نیامند برخورد است.

وی اضافه کرد: در برخی موارد هم برخی فروشگاه‌ها با شرکت‌های تولیدی تبانی کرده و قیمت کالا را برای مصرف کننده بالاتر می‌زنند و بعد روی قیمت درج شده بر کالا تخفیف داده که باز هم از قیمت واقعی فزونی می‌یابد.

اسفنانی خاطرنشان کرد: از مردم عاجزانه استدعا دارد به هیچ عنوان به این تخفیف‌ها اعتنا نکنند، چراکه ممکن است ضمن تخفیف، گران‌فروشی هم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در صورت تخلف مجدد، فرشگاه‌ها را پلمپ می‌کنیم، افزود: فروشگاه‌هایی که محکومیت دارند را حتما به مردم معرفی خواهیم کرد./ رادیو گفت وگو
ارسال نظرات
موضوعات روز