جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
تیتر20 عملکرد مالی پنجمین شرکت بزرگ بیمه‌ای ایران در سال جاری را بررسی کرد؛
بیمه پارسیان قصد دارد در سال جاری و سال آینده با ارتقای کیفیت پرتفوی شرکت از طریق ارزیابی مشتریان موجود و همچنین ارزیابی بازار و مشتریان جدید، میزان فروش بیمه‌های خود را افزاش دهد.
کد خبر: ۴۶۳۰۲
رشد 34 درصدی فروش و کاهش پرداخت خسارت در بیمه پارسیان
تیتر20 - روند رو به رشد شرکت‌های بیمه‌ای در سال‌های اخیر تا حد بسیار زیادی در گرو توسعه شرکت‌های بخش خصوصی بوده است.

شرکت‌هایی که با نوآوری و عرضه شیوه‌های مدرن فروش و همچنین تسهیل فروش برای خریدار باعث شده‌اند تا تقاضا برای انواع بیمه‌نامه‌ها افزایش پیدا کند.

در این مسیر شرکت‌هایی که سیستم فروش قوی‌تری دارند سهم مناسبی از بازار را برای خود به دست آورده‌اند. ضمن اینکه طرح‌های فروش نیز باعث شده تا شرکت‌ها روند مثبت حرکتی خود را در سال‌های اخیر ادامه دهند.

یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه پیشرو بوده و سیستم فروش گسترده‌ای در کشور دارد، بیمه پارسیان است. بیمه پارسیان در سال‌های اخیر در بازار سرمایه‌ نیز توانسته بسیاری را با خود همراه کند و به نوعی سهام‌داران حقیقی و حقوقی قدیمی همراه خود دارد.

بررسی وضعیت مالی شرکت طی سال 99 و همچنین سال مالی منتهی به اسفند 98 نشان از رشد و قرار گرفتن شرکت در مسیر صعودی دارد. شرکتی که طی سال‌های اخیر حدود 5درصد از سهم بازار کل بیمه را در اختیار داشته، در نظر دارد تا سهم خود از این بازار را به سمت دو رقمی شدن سوق دهد.

رشد 34 درصدی فروش 5 ماهه بیمه پارسیان در سال 99
بررسی پورتفوی شرکت بیمه پارسیان در سال 99 و مقایسه آن با سال 98 نشان می‌دهد این شرکت سعی دارد تا سیاست تدریجی کاستن از بیمه‌های پرخطر و حرکت به سمت بیمه‌های سودده را آغاز کند. شرکت طی 5 ماه از سال 99 به فروشی بیش از 1 هزار و 209 میلیارد تومان دست یافته است. در مقایسه با مدت مشابه سال 98 رشد 34 درصدی در فروش این شرکت دیده می‌شود. 

طی 5 ماه از سال 98 بیمه پارسیان 902 میلیارد تومان درآمد داشته است. در بخش بیمه‌های درمان شاهد کاهش 5 درصدی سهم این رشته از بیمه در پورتفوی بیمه پارسیان تا پایان مرداد سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم. به این ترتیب شرکت در سال جاری نیز در این بخش 4 درصد خسارت کمتری پرداخت کرده است. اما در بخش بیمه ثالث اجباری شرکت با رشد 3 درصدی فروش مواجه بوده است.
 
کاهش پرداخت خسارت در 5 ماهه نخست سال جاری
شرکت بیمه پارسیان در سال جاری در مجموع 631 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است. به این ترتیب شرکت 52 درصد درآمد را خسارت پرداخت کرده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته شرکت 59 درصد درآمد خود را خسارت پرداخت کرده بود. به این ترتیب سیاست‌های کاهش ریسک و خطر شرکت و کاهش میزان بیمه‌های پرخطر جوابگو بوده و شرکت توانسته طی 5 ما از سال جاری ضمن افزایش درآمد خود، خسارت کمتری نیز بپردازد.

 رشد 38 درصدی فروش بیمه پارسیان در سال 98
بررسی صورت‌های مالی شرکت بیمه پارسیان در سال 98 نشان از رشد بیش از 38 درصدی درآمدهای این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال 97 دارد. به این ترتیب مجموع فروش انواع بیمه‌های بیمه پارسیان در سال 98 به 2 هزار و 853 میلیارد تومان رسیده است. میزان فروش شرکت در سال 97 نیز 2 هزار 66 میلیارد تومان بوده است. بررسی روند 4 سال گذشته این شرکت نشان از رشد صعودی درآمدها داشته است. به طوری که درآمدهای شرکت از 1 هزار و 753 میلیارد تومان سال 95 به 1 هزار و 999 میلیاردتومان در سال 96 رسیده است. به نظر می رسد جهش درآمدی شرکت در سال 98 با وجود مشکلات و چالش‌های اقتصادی در سال جاری ادامه داشته باشد و درآمد شرکت به بیش از 3 هزار میلیارد تومان برسد.

افزایش 49 درصدی سود خالص بیمه پارسیان
بررسی روند سوددهی شرکت طی 4 سال گذشته نیز نشان از شیب ملایم افزایش سود تا سال 97 و جهش سود خالص شرکت در سال 98 دارد. به این ترتیب شرکت طی سال‌های 95 و 96 به سود خالص 62 و 64 میلیارد تومانی دست پیدا کرده و این روند در سال 97 با افزایش نسبی به 76 میلیارد تومان رسیده است. 

اما در سال 98 سود شرکت با افزایش 49 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 97 به 114 میلیارد تومان رسیده است. پیش‌بینی می‌شود این روند در سال جاری نیز ادامه داشته باشد و سود خالص شرکت در ادامه روند افزایشی خود در سال جاری رکورد جدیدی به جای گذارد. این روند در بخش درآمدهای سرمایه‌گذاری بیمه پارسیان نیز دیده می‌شود و طی سال 98 درآمد‌های سرمایه‌گذاری بیش از 100 درصد رشد داشته و از 72 میلیارد تومان به 158 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

سنگینی کفه ترازو در ترازنامه شرکت به سمت دارایی‌ها
بررسی ترازنامه مالی و تلفیقی شرکت بیمه پارسیان نشان از وضعیت مطلوب در سمت راست ترازنامه دارد. مجموع دارایی‌های شرکت در پایان سال مالی منتهی به اسفند 98 در مقایسه با سال مالی پیش از آن نشان از رشد 30 درصدی دارد. به این ترتیب مجموع درآمدهای شرکت از 3 هزار و 614 میلیارد تومان سال 97 به 4 هزار و 732 میلیارد تومان در سال 98 افزایش پیدا کرده است. در سمت چپ ترازنامه نیز مجموع بدهی‌های شرکت 4 هزار و 126 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با میزان درآمدها روند مطلوبی را برای شرکت به نمایش گذاشته است.

ارتقای کیفیت پرتفوی بیمه پارسیان و افزایش فروش
شرکت قصد دارد در سال جاری و سال آینده روند فعلی را حفظ کرده و با ارتقای کیفیت پرتفوی شرکت از طریق ارزیابی مشتریان موجود و همچنین ارزیابی بازار و مشتریان جدید، میزان فروش بیمه‌های خود را افزاش دهد. ارتقای سیستم فروش و بازاریابی، اصلاح نرخ‌های فنی، کاهش هزینه‌های غیر عملیاتی، به کارگیری ابزارهای نوین و الکترونیکی در اجرای عملیات و ارائه خدمات و همچنین بهبود سرمایه‌گذاری‌ها از جمله اقداماتی است که بیمه پارسیان در سال جاری و همچنین در سال‌های آینده به منظور کسب سهم بیشتر از کل بازار بیمه کشور دارد. به این ترتیب شرکت قصد دارد تا از زیرساخت‌های الکترونیکی و همچنین توان شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تغییر در شبکه بیمه‌ای اقدام کند و آغازگر فصل جدیدی در صنعت بیمه کشور باشد.
ارسال نظرات
موضوعات روز