پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
ماست پروبیوتیک برای افرادی که در حال اجرای یک رژیم غذایی هستند بسیار مفید است و همچنین یک ماده غذایی عالی برای ورزشکاران به حساب می‌آید.
کد خبر: ۴۶۳۴۵
ماست پروبیوتیک غذایی عالی برای ورزشکارانتیتر20- پروبیوتیک‌ها میکروارگانیزم‌های سودمندی هستند که به شکل طبیعی در سیستم گوارشی وجود دارند و در برخی ماست‌ها هم یافت می‌شوند. طبق تحقیقات انجام شده پروبیوتیک‌ها باعث تقویت سیستم دفاعی بدن و بالا رفتن ایمنی دستگاه گوارش می‌شوند.

علاقمندان به ماست، به خصوص ورزشکاران، احتمالا می‌دانند که در هر ۱۷۰ گرم ماست حدود ۹ گرم پروتئین وجود دارد. در کنار آن نیز ماست سرشار از مواد معدنی مفیدی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های B6 و B12 است.
ماست پروبیوتیک برای افرادی که در حال اجرای یک رژیم غذایی هستند بسیار مفید است و همچنین یک ماده غذایی عالی برای ورزشکاران به حساب می‌آید.

پروبیوتیک‌ها مزایای اثبات شده‌ای برای کاهش التهاب عضلانی و ترمیم صدمات عضلانی پس از ورزش دارند، که باعث بهبود عملکرد ورزشی افراد می‌شود.
پروبیوتیک‌ها اثر مثبتی روی قدرت تحمل گرما، سیستم ایمنی، هضم غذا و جذب مواد مغذی دارند. پژوهشگران این احتمال را نیز می‌دهند که این ریزسازواره‌ها روی سطح کلسترول خون اثر مثبت داشته باشند.

پروبیوتیک‌ها اثری خاص و منحصر‌به‌فرد روی وضعیت احساسی و روانی ورزشکاران دارند. به گونه‌ای که با مصرف آنها نه فقط عملکرد فیزیکی افراد بهتر می‌شود بلکه روحیه بهتری نیز در پیگیری فعالیت‌های ورزشی یا غیرورزشی خود پیدا می‌کنند.
تحقیقات نشان داده‌ است که مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند به کاهش شدت و تعدد اختلال‌های تنفسی و شکمی در ورزشکاران بسیار فعال، بینجامد و از این رو موفقیت ورزشی آنها را بیشتر کند.

به طور تقریبی ۸۰ درصد از اجزای سیستم ایمنی بدن در داخل شکم قرار دارند، یعنی که اگر به طور پیوسته مسیر هضم غذا را با باکتری‌های مفید تغذیه کنیم می‌توانیم از بیشتر بیماری‌ها در امان بمانیم و در نتیجه عملکرد ورزشی بهتری هم داشته باشیم.
چه شما یک ورزشکار باشید چه یک فرد عادی که به سلامت خود اهمیت می‌دهد، افزودن پروبیوتیک‌ها به تغذیه روزانه راهی آسان است برای مطمئن شدن از سلامت کل دستگاه هاضمه است.

البته در نظر داشته باشید که همزمان با مصرف پروبیوتیک‌ها، کاهش چشمگیر قند و شکری که مصرف می‌کنید نیز لازم است. می‌پرسید چرا؟ شاید شما به اندازه کافی غذاهای حاوی پروبیوتیک میل کنید اما اگر قند مصرفی خود را پایین نیاورید تمام تلاش‌های شما برای تولید میکروارگانیزم‌های مفید شکمی با شکست مواجه خواهد شد. به طور خلاصه، نباید استراتژی موفق خود را خنثی کنید!/روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)


ارسال نظرات
موضوعات روز