پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
ساختار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی منحصربفرد هر یک از کشورها و همچنین اتخاذ سیاست‌های متفاوت از سوی دولت‌ها، به تدریج منجر به پیشتازی هر یک از مناطق مختلف جهان در یک حوزه استارتاپی خاص شده است. مساله‌ای که طی سالیان اخیر و با افزایش امکان جابجایی سرمایه در سطح جهان، تشدید نیز شده است.
کد خبر: ۴۶۳۹۰
قطب‌های استارتاپی جهان کدامندتیتر20- سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر را می‌توان یکی از مهمترین روش‌های تامین مالی استارتاپ‌ها و فعالیت‌های نوآورانه دانست. در همین رابطه، تلاش کشورهای مختلف برای جذب سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر خارجی و همچنین افزایش ارتباطات و تعامل میان زیست‌بوم‌های استارتاپی مختلف، طی سالیان اخیر منجر به افزایش قابل توجه نقش سرمایه‌گذاران خارجی در این حوزه شده است. در مواردی که مسائلی مانند زبان، فرهنگ و قوانین تبدیل به چالشی برای حضور مستقیم این سرمایه‌گذاران در یک کشور شده‌اند نیز شاهد افزایش همکاری و شراکت آن‌ها با سرمایه‌گذاران بومی هستیم. در همین رابطه، در ادامه به معرفی قطب‌های مختلف استارتاپی در سطح جهان (به استثناء آمریکا) خواهیم پرداخت.

استارتاپ‌های حوزه مالی: اروپا را می‌توان قطب فعالیت‌های فین‌تک در سطح جهان دانست. به طور کلی، عواملی مانند بانکداری مدرن، نظام تامین مالی قدرتمند و حجم بالای متخصصان و افراد ماهر در این حوزه، مهمترین نقش را در تحقق این مساله داشته‌اند.

استارتاپ‌های حوزه بهداشت: پیری جمعیت به عنوان یکی از نتایج اجرای سیاست تک فرزندی و همچنین سابقه دیرینه دانش پزشکی و سلامت باعث تبدیل چین و منطقه شمال آسیا به قطب فعالیت‌های نوآورانه و استارتاپی در حوزه بهداشت شده است.

استارتاپ‌های حوزه کشاورزی: شرایط جوی و اقلیمی مناسب و همچنین برنامه‌های متعدد و متنوع دولت‌ها برای ارتقاء سطح بهره‌وری در بخش کشاورزی و ایجاد یک زنجیره عرضه مواد غذایی کارآمد، دو منطقه جنوب آسیا و آمریکای جنوبی را به قطب استارتاپ‌های حوزه کشاورزی تبدیل نموده است.

استارتاپ‌های حوزه امنیت شبکه: موفقیت اسرائیل در گسترش و ارتقاء فناوری‌های مرتبط با امنیت شبکه را می‌توان بیش از هر چیز به ارتباط گسترده میان استارتاپ‌ها و بخش‌های امنیتی و دفاعی این کشور نسبت داد.

استارتاپ‌های حوزه حمل و نقل: ساختار جزیره‌ای و دور از هم کشورهای جنوب و جنوب شرقی آسیا و تلاش آن‌ها برای افزایش ارتباط و بهبود کیفیت آن میان خود، نقش بسزایی در تبدیل این منطقه به مهمترین مرکز استارتاپ‌های حوزه حمل و نقل داشته است.

استارتاپ‌های حوزه بازی‌های رایانه‌ای: زیرساخت‌های مناسب، تعداد زیاد استودیوهای طراحی و حجم بالای نیروهای متخصص و مجرب، آسیا پاسیفیک را تبدیل به قطب جهانی فعالیت‌های ‌نوآورانه و استارتاپی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای کرده است./اقتصاد آنلاین

ارسال نظرات
موضوعات روز