پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
تیتر20 بررسی می کند؛
ارتقا جایگاه نماد"ورازی" در راستای افشای به موقع اطلاعات و انضباط مالی محقق شده است .این اصل در قانون بازار سرمایه که در چند سال اخیر به جمع قوانین مربوط به ارتقا جایگاه شرکت ها پیوسته باعث شفاف‌سازی اطلاعات شرکت‌هایی می‌شود که به ارتقا به بازارهای بالاتر تمایل دارند.
کد خبر: ۴۶۴۲۵
پیام تغییر رنگ بیمه رازی در بازار سرمایه چه بود؟
تیتر20 - این روزها در هر کوی و برزن نام بورس و تحولات آن نقل محافل شده و بسیاری از مردمی که تا چندی پیش از بورس چیزی جز یک نام نمی دانستند، در روزهای اخیر تبدیل به کارشناس بازار سرمایه شده اند و به تحلیل های کارشناسی در زمینه بورس و شرکت ها می پردازند.

حضور در چنین بازاری برای بسیاری از شرکت ها جذاب شده و آن شرکت هایی که از قبل وارد این بازار شده اند در تکاپو برای ارتقا جایگاه خود در بازار سرمایه هستند و برنامه ریزی هایی برای بهتر شدن اوضاع خود در فضای کلی بازار دارند.

طبق قانون بازار سرمایه، شرکت های خصوصی برای بورسی شدن می توانند در قدم اول با رعایت قوانین و ضوابط مربوطه در بازار پایه فرابورس پذیرش شوند. بازار پایه فرابورس ایران نیز سه تابلو زرد، نارنجی و قرمز دارد و تفاوت این تابلوها در میزان سرمایه شرکت‌ها و نوع معاملات آن‌ها است. 

قدم بعدی نیز ارتقا نماد شرکت ها به تابلو سوم، دوم و اول بازار فرابورس بوده و بدین ترتیب شرکت ها این فرصت را دارند که با احراز شرایط مختلف جایگاه خود را در بازار سرمایه ارتقا داده و نماد خود را به بازارهای بالاتر منتقل کنند.

تلاش بیمه رازی برای ارتقا 
بنا براین گزارش، نماد شرکت بیمه رازی در تابلوی نارنجی فرابورس درج شده بود و بررسی ها نشان می دهد که در تاریخ 15 شهریور 99 با تلاش های مجموعه معاونت مالی و سرمایه گذاری ، پایه فرابورسی بیمه رازی از تابلو نارنجی به تابلو زرد ارتقاء یافت.

ارتقا جایگاه نماد"ورازی" در راستای افشای به موقع اطلاعات و انضباط مالی محقق شده است .این اصل در قانون بازار سرمایه که در چند سال اخیر به جمع قوانین مربوط به ارتقا جایگاه شرکت ها پیوسته باعث شفاف‌سازی اطلاعات شرکت‌هایی می‌شود که به ارتقا به بازارهای بالاتر تمایل دارند.

طبق مقررات بازار سرمایه، شرکت‌ها برای پذیرش در تابلو زرد باید حداقل یک صورت مالی حسابرسی شده داشته باشند و صورت‌های مالی خود را به‌طور مرتب گزارش بدهند. تعداد دفعات عدم ارائه اطلاعات نباید بیش از دو مرتبه باشد. این صورت‌های مالی باید با دستورالعمل افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان، مطابقت داشته باشد.

همچنین مجموع روزهای تاخیر به‌منظور ارائه اطلاعات نیز نباید بیش‌تر از دو مرتبه باشد و این اطلاعات باید با دستورالعمل‌های اجرایی افشا اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان مطابقت داشته باشد.

به طور عمده شرکت‌ها در بازار اصلی بورس و فرابورس براساس ریسک‌های نقدشوندگی، چشم‌انداز سودآوری و پارامترهایی از این حیث در تابلوهای مختلف معاملاتی قرار می‌گیرند.

طبیعی است شرکت‌هایی که دارای ریسک فزاینده، چشم انداز نامطمئن سودآوری و زیان انباشته هستند، قابلیت معامله در تابلوهای اصلی بورس و فرابورس را ندارند به همین دلیل قبل از هر اقدامی سهامی که قرار است در بازار پایه معامله شوند باید مورد شناسایی قرار گیرند.

مهمترین بحثی که وجود دارد افزایش انگیزه شرکت‌ها برای افشای اطلاعات جهت خروج از بازار پایه بوده و شرکت بیمه رازی نیز با همین هدف اقدامات لازم جهت ارتقا خود را انجام داده و در نهایت با احراز شرایط در بند افشای به موقع اطلاعات و انضباط مالی موفق به ورود به تابلوی زرد بازار پایه فرابورس شده است. 

بدیهی است این شرکت می تواند با تلاش های مستمر و پیوسته و از طریق احراز شرایط دیگر موجود در آیین نامه پذیرش شرکت ها، جایگاه خود را در سال های آتی بیش از پیش ارتقا بخشیده و حضور پر رنگ تری در صحنه پر طرفدار بازار سرمایه ایفا کند.

شرکت بیمه رازی در یک نگاه 
بیمه رازی یکی از شرکت‌های بیمه خصوصی بوده  که قدم های اولیه برای حضور در بازار سرمایه را از سال ها پیش برداشته است. این شرکت در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد و به صورت رسمی در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۲ به جمع شرکت‌های بیمه در ایران پیوست. 

این شرکت در زمینه بیمه های عمر و حوادث گروهی، بیمه عمر و حوادث تکمیلی کارکنان، بیمه عمر و حوادث همسر و فرزندان، بیمه عمر مانده بدهکار، بیمه عمر و حوادث کارکنان دولت، بیمه حوادث دانشجویی، بیمه‌های عمر و حوادث انفرادی، بیمه بازنشستگی، بیمه مسافرت خارج از کشور و .... فعالیت می کند.

بیمه رازی در گروه بيمه وصندوق بازنشستگي به جزتامين اجتماعي و زیر گروه بیمه غیر زندگی با نماد "ورازی" در بازارپایه فرابورس ایران فعال است و آخرین قیمت هر سهم این شرکت مبلغ 15619 ریال ثبت شده است.

این شرکت که با سرمایه 2 هزار میلیارد ریال فعالیت می کند، طبق مجوز تاریخ اول آبان سال 98 سازمان بورس مربوط به افزایش سرمایه دو مرحله ای از 200 به 500 میلیارد تومان، شرکت برنامه انجام مرحله دوم افزایش سرمایه را در دستور کار دارد اما اجرای مرحله دوم منوط به ثبت مرحله اول و سپس انجام کلیه فرایندهای لازم از جمله مصوبه هیات مدیره، گزارش توجیهی و تاییدیه سازمان بورس است که در مرحله اول سرمایه شرکت از 200 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدي سهامداران عملي می شود.

همچنین مجمع عمومي فوق العاده بر اساس مجوز افزايش سرمايه از سازمان بورس و اوراق بهادار با انجام افزايش سرمايه شرکت از مبلغ 300 میلیارد تومان را به 500 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدي سهامداران موافقت کردو اختيار عملي کردن آن را به مدت 2 سال، به هئيت مديره تفويض کرده است.


ارسال نظرات
موضوعات روز