پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
تیتر20 عملکرد بیمه آسیا طی سال 98 و 99 را بررسی می کند؛
رشد 27 درصدی فروش بیمه آسیا طی 5ماه
تیتر20 - صنعت بیمه در چند سال اخیر و با افزایش نسبی حق بیمه‌ها توانسته تا حدودی در مسیر توسعه و تکامل بیشتر گام بردارد.

شرکت‌های بیمه‌ای بسیاری در سال‌های اخیر وارد کسب‌وکار شده‌اند، برخی از آن‌ها موفق بوده‌اند و برخی دیگر نتوانسته‌اند عملکرد مناسبی داشته باشند.

موردی که بر سهم آن‌ها در بازار سرمایه نیز اثرگذار بوده و شاهد افت‌وخیز بسیاری در سهم‌های آن‌ها بوده‌ایم. اما یکی از بیمه‌هایی که همواره طی سال‌های فعالیت خود روند روبه رشد و با ثباتی داشته و این عملکرد با ثبات سبب اقبال به سهام آن شده است بیمه آسیا است.

 بررسی وضعیت مالی این شرکت‌ طی سال 98 و همچنین 5 ماه از سال 99 نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های مدیریتی این شرکت‌ به خوبی پیش‌رفته و شرکت در مسیر هموار و رو به رشدی قرار دارد.

رشد 36 درصدی پورتفوی تولیدی بیمه آسیا در سال 98
بررسی پورتفوی بیمه آسیا نشان می‌دهد که شرکت طی سال 98 در مقایسه با سال 97 رشدی 36 درصدی را تجربه کرده است. بررسی فعالیت‌های شرکت نشان می‌دهد که شرکت در دو گروه بیمه‌های اموال و بیمه اشخاص و مسئولیت رشد مناسبی داشته است. بیمه‌های اتومبیل بیمه آسیا با توجه به خدمات گسترده و متنوعی که ارائه می‌کند همواره یکی از موارد سوددهی شرکت بوده است. رشد 31 درصدی بیمه‌های شخص ثالث و حوادث راننده بیمه آسیا در سال 98 نسبت به سال 97 نشان از افزایش فروش این شرکت دارد. همچنین در بخش بیمه‌های بدنه خودرو نیز شرکت از رشد بیش از 48 درصدی برخوردار شده است. به طور کلی حق بیمه تولیدی شرکت با رشدی 36 درصدی از 4 هزار 437 میلیارد تومان سال 97 به بیش از 6 هزار میلیارد تومان در سال 98 رسیده است. پیش‌بینی می‌شود شرکت در سال جاری به رقمی بیش از 7 هزار میلیارد تومان حق بیمه دست پیدا کند.

رشد 149 درصدی سود خالص شرکت در سال 98
بررسی صورت‌های مالی شرکت در سال 98 نشان از رشد درآمد‌ها و همچنین افزایش 149 درصدی سود خالص شرکت دارد. به این ترتیب سهام این شرکت بیمه‌ای برای سهام‌داران می‌تواند جذاب باشد. شرکت طی سال مالی منتهی به اسفند 98 به سود خالص بیش از 172 میلیارد تومانی دست پیدا کرده است. این در حالی است که بیمه آسیا در سال 97 به سود خالص 69 میلیارد تومانی دست پیدا کرده بود. 

روند روبه رشد شرکت نشان از برنامه‌ریزی صحیح مدیریتی و قرارگرفتن در مسیر مناسب دارد. درآمدهای عملیاتی شرکت نیز تا پایان سال مالی منتهی به اسفند 98 با رشدی 34 درصدی از 3هزار و 481 میلیارد تومان به 4 هزار 671 میلیارد تومان رسیده است. در بخش ترازنامه شرکت نیز مجموع درآمدهای شرکت بیمه آسیا رشدی بیش از 38 درصدی داشته و از 5 هزار و 490 میلیارد تومان سال 97 به 7 هزار و 608 میلیارد تومان در سال 98 افزایش یافته است.

عملکرد 5ماهه بیمه آسیا و رشد 27 درصدی فروش
بررسی عملکرد مالی بیمه آسیا تا پایان مرداد ماه سال جاری در مقایسه به مدت مشابه سال گذشته رشدی 27 درصدی را برای این شرکت بزرگ بیمه‌ای نشان می‌دهد. این در حالی است که طی سال جاری به خصوص در 3 ماه ابتدایی سال، به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب وکارها با تعطیلی همراه بوده و دولت نیز برخی معافیت‌ها را برای حمایت از کسب‌وکارها در نظر گرفت.

با این وجود بیمه آسیا موفق به فروش 2 هزار و 930 میلیارد تومان انواع بیمه‌نامه شده است. شرکت در پایان مرداد ماه سال 98 موفق به فروش 2 هزار و 301 میلیارد تومان حق بیمه شده بود. در این بخش نیز استراتژی شرکت روی بیمه خودرو استوار بوده و سهم 37 درصدی بیمه ثالث اجباری در پورتفوی بیمه آسیا تا پایان مرداد سال 98 به سهمی 42 درصدی در سال 99 رسیده است. 

به این ترتیب در پایان مرداد سال جاری شرکت موفق به فروش بیش از 1 هزار میلیارد تومان بیمه ثالث اجباری شده است. این رقم در مدت مشابه سال 98 چیزی حدود 834 میلیارد تومان بوده است. در عوض سهم بیمه درمان شرکت از 27 درصد مرداد 98 به 21 درصد در مرداد 99 کاهش پیدا کرده است. شرکت همچنین با ارائه طرح‌های مناسب در خصوص بیمه‌های عمر توانسته تا پایان مرداد سال جاری بیش از 200 میلیارد تومان درآمد داشته باشد. 
 
رشد 300درصدی سرمایه‌گذاری‌های بیمه آسیا در 5 سال 
بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری‌های بیمه آسیا طی سال‌های اخیر نشان از روند رو به رشد و افزایش نسبی میزان سرمایه‌های این شرکت بیمه‌ای دارد. به طوری‌که در بخش سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت از سال 93 تا پایان اسفند 98 شاهد رشد بیش از 500 درصدی بده است. 

سرمایه‌گذاری کوتاه مدت بیمه آسیا از 262.000 میلیون ریال در سال 93 به بیش از 1.620.000 میلیون ریال در سال 98 رسیده است. روند سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت شرکت نیز در همین مسیر بوده و طی 5 سال رشدی بیش از 300 درصدی داشته است. 

مجموع سرمایه‌گذاری‌های شرکت طی این سال‌های به بیش از 3.200 میلیارد ریال رسیده است. همچنین درصد سرمایه‌گذاری‌های بورسی شرکت نیز طی سال 98 رشد 12 درصدی را نشان می‌دهد. قیمت تمام شده سرمایه‌گذاری‌های بورسی کوتاه مدت شرکت نیز به بیش از 398.000 میلیون ریال رسیده است.

اهداف
بیمه آسیا قصد دارد تا در سال 99 و ادامه سال فروش محصولات خود را با ارائه طرح‌های مدرن و مناسب با شرایط موجود افزایش دهد. به‌روزرسانی شرایط، تعهدات و نحوه فروش محصولات، از مهم‌ترین اهداف و اقداماتی است که شرکت در سال جاری انجام خواهد داد. پیش‌بینی می‌شود ایجاد تغییرات در فروش بیمه آسیا با توجه به شرایط کشور، میزان فروش این شرکت را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد و سهم بازار این شرکت در بین شرکت‌های بیمه‌ای افزایش پیدا کند. به این منظور شرکت قصد دارد تا خدمات الکترونیکی خود را در راستای تسهیل در فرآیند فروش و خدمات پس از فروش توسعه دهد. همچنین بررسی عملکرد 5 ماهه شرکت در سال جاری نیز نشان می‌دهد شرکت از رشته‌های پر خطر و با ضریب بالای خسارت در حال خارج شدن است و به سودآوری در سایر رشته‌های کم‌خطر فکر می‌کند. پیش‌بینی می‌شود در ادامه سال سهم بیمه آسیا از رشته‌های پر خطر به تدریج کم شده و سودآوری شرکت افزایش پیدا کند.

//گزارش ویژه
ارسال نظرات
موضوعات روز