جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
افراد ناموفق در طول تعطیلات آخر هفته اشتباهاتی را انجام می دهند که موجب داشتن روزهای کاری سخت و دوری از موفقیت ها می شوند.
کد خبر: ۴۶۸۸۵
تیتر20 - هیچ چیز به اندازه دورنمای یک آخر هفته طولانی خوب نیست و دانستن این که شما سه روز وقت دارید تا کارها را انجام دهید واقعاً می تواند باعث شود در طول یک هفته سخت کار کنید و با این حال، همه نمی دانند چه کار باید با آن روز اضافی انجام دهند.

شاید شما هم مثل خیلی از افراد نمیدانید روزهای تعطیل چکار کنید و آن را چطور بگذرانید و اشتباهاتی را در روزهای تعطیل مرتکب می شوید که شما را از موفقیت به دور می کند .

عادات اشتباه افراد ناموفق برای سپری کردن آخر هفته/ از پیش برنامه ریزی نمی کنند

اگر برای تعطیلات آخر هفته خود برنامه ریزی نکنید، در آن صورت این احتمال وجود دارد که هیچ کاری نخواهید کرد یا شما اولین روز تعطیلات آخر هفته خود را صرف انجام این برنامه خواهید کرد.

برای برنامه ریزی فعال باشید و رویداد ها ، برنامه های فعالیتی و رزرو میز در رستوران مورد علاقه خود را از قبل در نظر بگیرید و به این ترتیب فعالیت های زیادی را برنامه ریزی کرده اید و احساس نمی کنید که آخر هفته تان را هدر می دهید و از همه مهم تر، کمی انعطاف پذیری برای خودتان باقی بگذارید تا در صورت بروز هر گونه مشکل کاری مهم، کمی وقت اضافی هم داشته باشید و در تمام تعطیلات آخر هفته تان هیچ کاری نکنید اما می توانید به هر گونه ایمیل کاری اضطراری پاسخ دهید.

کارشان را به اتمام نمی رسانند

در حالی که چشم انداز یک آخر هفته طولانی می تواند هیجان انگیز باشد اما همچنین می تواند حواس پرت کننده هم باشد و به این معنی که قبل از اینکه تعطیلات آخر هفته را تمام کنید، انجام کارهایتان سخت تر می شود، اما مطمئن شوید که به آن پایبند هستید.

آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که هر دقیقه کار کنید، قبل از اینکه بتوانید بروید و از زمان خود لذت ببرید و حتما دفترتان را تمیز کنید، کارهای فوری را تمام کنید و زمانی که بر می گردید، یک برنامه عملی انجام دهید.

ترک دفتر با یک ذهن روشن و صندوق ورودی خالی این اطمینان را می دهد که واقعاً می توانید از تعطیلات آخر هفته خود لذت ببرید و بدون دغدغه استراحت و ریکاوری داشته باشید .

از کارهایی که انجام می دهند لذت نمی برند

افراد ناموفق هیچگاه رضایت کافی از انجام کارهای خود ندارند . اگر می خواهید آخر هفته خوبی را سپری کنید باید از تمام کارهایی را انجام می دهید ، رضایت داشته باشید.

تکنولوژی در زندگیشان اولویت دارد

اغلب افراد موفق می دانند که باید هر از گاهی همه چیز را از برق بکشند و خاموش کنند. ممکن است برای شما امکان پذیر نباشد که همه وسائل خود را به مدت سه روز خاموش کنید اما حداقل سعی کنید زمانی برای "خاموشی" را برنامه ریزی کنید و بدین معنی است که گوشی، تبلت و لپ تاپ تان را خاموش کنید و به تکنولوژی اعتیاد پیدا نکنید.

این به شما زمان بیشتری برای ارتباط با خانواده و عزیزانتان را می دهد و می توانید ذهن تان را آرام کنید و این واقعاً شگفت اور است که کمی زمان خاموشی برای سلامت ذهنی تان می تواند بسیار مفید باشد.


وقت خود را با عزیزانشان نمی گذرانند

افراد ناموفق آخر هفته ها به دیدار عزیزان خود نمی روند و برنامه ریزی برای آخر هفته ندارند . ممکن است به خاطر گرفتاریی ها و مشغله هایی که در طول هفته دارید نتوانید با کسانی که دوست شان دارید، وقت بگذارنید، اما بهتر است این کار را به تعطیلات آخر هفته محول کنید.

شما سه روز کامل دارید تا بیش ترین استفاده را از آن بکنید و بنابراین مهم است تا زمانی که می توانید با عزیزانتان لذت ببرید. زمانی که شما برنامه ریزی می کنید و فعالیت های سرگرم کننده را ثبت می کنید، اطمینان داشته باشید که حتما دوستان و خانواده تان را هم در بر داشته باشد.

کودکان را به یک پیاده روی طولانی در جنگل ببرید تا با طبیعت ارتباط برقرار کند (با گوشی خاموش)، نصف دیگر را برای صرف شام و تنیس بازی کردن با دوستانتان صرف کنید و در کل شما باید زمان بیشتری را با افرادی سپری کنید که دوستشان می دارید و در عین حال آن ها را نیز خوشحال خواهید کرد . این یک بازی برد - برد است!

فکر نمی کنند

افراد موفق در طول هفته به علت مشغله زیاد زمانی را به فکر کردن در مورد زندگی و اهدافشان اختصاص نمی دهند اما این افراد برای موفق شدن بهتر است که هر چند وقت یکبار زمانی را به این کار اختصاص دهند.

تمام وقت می خوابند

افراد ناموفق تعطیلات آخر هفته را فقط به خوابیدن اختصاص می دهند اما این کار سبب می شود که روند خواب آنها بهم بریزد پس حتی اگربه علت مهمانی های دیر وقت در شب جمعه و کارهای سخت و طاقت فرسا در طول هفته حسابی خسته هستید تمام روز تعطیل خود را به خواب اختصاص ندهید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید.

نمی توانند به کار فکر نکنند

افراد ناموفق به علت برنامه ریزی نداشتن برای آغاز هفته ، دائما فکرشان در روز تعطیل درگیر کارفردا است.برای اینکه آخر هفته خود را به سبک افراد موفق با آرامش بگذرانید قبل از شروع تعطیلات آخر هفته خود یعنی روز چهارشنبه باید برنامه کاری شنبه را تهیه و آماده کنید.

تنبلی می کنند و بعد هم پشیمان می شوند

برای تمدد اعصاب و آرام شدن ، استراحت کردن بسیار ضروری است اما استراحت بیش از حد و سستی و تنبلی سبب بی حوصله و کسل شدن ما می شود و باعث می شود نتوانیم کارهای خود را به خوبی انجام دهیم پس باید در مورد نحوه گذراندن تعطیلات آخر هفته خود تجدید نظر کنید.

استراحت و آرامش ندارند

برخی از افراد نیز آخرهفته ها هیچ وقت استراحتی برای خود در نظر نمی گیرند و برنامه ریزی بسیار فشرده ای برای آخر هفته خود دارند و چنانچه در نمناک گفته ایم این کار سبب می شود احساس آرامش نکنند و انرژی کافی را برای شروع کارشان در ابتدای هفته نداشته باشند بنابراین این کار تأثیر منفی در موفقیت دارد. برای افزایش بهره وری و موفقیت در کارمان ،تعطیلات آخر هفته استراحت نیز کنید تا انرژی تخلیه شده خود را دوباره به دست آورید.

بدون حساب پول خود را خرج می کنند

افراد ناموفق در آخر هفته به یکباره تمام پول ها را به باد می دهند اما به جای آنکه آخر هفته ها ولخرجی کنید و پولتان را صرف کارهایی کنید که به آنها نیازی ندارید، به سراغ کارهایی بروید که هزینه کمتری دارند و باعث شادی شما می شوند.


خودشان را برای هفته پیش رو آماده نمی کنند

اگر می خواهید در کار و زندگیتان موفق شوید جمعه شب ها برای هفته آینده برنامه ریزی کنید و لیست وظایف خود را آماده نمایید و در مورد کارهایی که قرار است به سرانجام برسانید، فکر کنید.

در آخر هفته ورزش نمی کنند

افراد ناموفق همانطور که گفتیم بیشتر وقت خود را در روز تعطیل به خواب اختصاص می دهند و تنبلی کرده و روز خود را کسل کننده می کنند اما افراد موفق در روز تعطیل حتما زمانی را به ورزش اختصاص می دهند زیرا به اهمیت ورزش آگاهند و می دانند که برای داشتن یک ذهن سالم و فعال، باید بدنی سالم داشت.

برای زمان شان ارزش قائل نیستند

افراد موفق نیز برای تک تک دقایق شان ارزش قائلنداما افراد ناموفق برای زمان خود ارزش قائل نیستند و اگر برنامه ای را دوست نداشته باشند، نمی توانند به آن «نه» بگویند و به دنبال فعالیت هایی دلخواه خود بروند تا در آینده پشیمان نشوند.

و … در نهایت، مهم است که از این زمان اضافی برای استراحت و آرامش خود استفاده کنید. اگر به تازگی در سر کار دچار استرس شدید، پس یک تعطیلات سه روزه می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که نیاز دارید. باتری هایتان را شارژ کنید، مدیتیشن کنید، در مورد کارتان فکر نکنید و واقعاً از زمانی که دارید لذت ببرید.

شما می توانید بعد از پایان هفته طولانی استراحت کنید و احساس آرامش داشته باشید و آماده باشید که دنیا را تصرف کنید.تعطیلات خیلی زیاد اتفاق نمی افتد و بنابراین وقتی می توانید بیش ترین استفاده را از آن ها بکنید این کار را انجام بدهید و حتما این توصیه ها از افراد موفق را دنبال کنید که می دانند چطور تعادل کامل بین زندگی کاری و زندگی خانوادگی را به دست آورند.

پس حتما وقتی شما به دفتر کارتان برمی گردید و قبل از اینکه تعطیلات بعدی برسد برای آن برنامه ریزی داشته باشید و نکات ذکر شده را نیز در نظر بگیرید ./نمناک
ارسال نظرات
موضوعات روز