پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
بعضی عطرهای تقلبی ظاهر مشابه اصل دارند و کاملا شبیه اصل هستند. باید حواسمان باشد که مارک های معروف بیشتر از مارک های گمنام احتمال دارد انواع مشابه و تقلبی داشته باشند.
کد خبر: ۴۶۹۱۶
تیتر20 - معمولا افراد در طول سال مبلغ زیادی را برای خرید عطر صرف می کنند . به همین دلیل بسیار مهم است که عطری که می خرند ، تقلبی یا فیک نباشد اما متاسفانه گاهی اوقات نمی توانند از عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهند.

البته نکاتی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن ها احتمال خرید عطر تقلبی بسیار کاهش پیدا می کند 

به فروشنده اعتماد کنید

شاید این اولین قدمی است که باید برای خرید یک عطر مطمئن انجام بدهید . باید سعی کنید از عطر فروشی خریداری کنید که از قبل آن ها را می شناسید . اگر قبلا از آنجا خرید کردید و پشیمان نشدید ، پس احتمال اینکه این فروشنده عطر تقلبی به شما بدهد ، بسیار پایین می آید . مبنای خود را بر اعتماد قرار دهید و دوباره به همان جا مراجعه کنید.


به بسته بندی ها دقت کنید.

همان طور که گفتیم ، اعتماد شرط اول می باشد اما باید عقل و فکر خود را نیز به کار بیندازید . اول از همه باید به بسته بندی نگاه کنید . اگر بسته بندی محصول قدیمی است ، بهتر است از آن خریداری نکنید. از طرفی بهتر است که نام برند مورد علاقه عطر خود را در اینترنت جستجو کنید . سپس از بسته بندی آن عکس بگیرید و با بسته بندی موجود در عطر فروشی مقایسه کنید.

به رنگ و تداوم خود عطر دقت کنید

عطرهای تقلبی کاملا آبکی هستند . پس بهتر است شیشه عطر را تکان دهید تا ببینید مایع داخل آن چه حالتی پیدا می کند و همچنین باید به رنگِ عطر دقت کنید . بهتر است که از قبل ، رنگ واقعی عطر برند مورد نظر خودتان را در اینترنت جستجو کنید و آن را با عطری که قرار است خریداری کنید، مطابقت دهید.

شیشه عطر را بررسی کنید

علاوه بر بسته بندی باید شیشه عطر را نیز به دقت نگاه کنید . از همان روش قبلی که گفتیم ، استفاده کرده و شیشه اصلی عطر با شیشه ای است که قرار است خریداری کنید را مقایسه کنید . به تمام نوشته ها ، برچسب ها و انحنا های موجود در شیشه عطر دقت کنید.

اگر همه چیز با یکدیگر همخوانی دارد ، دیگر جای نگرانی وجود نخواهد داشت . شیشه عطر های اورجینال کاملا با کیفیت هستند . همچنین مایع درون آن ها به وضوح قابل تشخیص می باشد و بسیار شفاف است . عطر اورجینال شیشه کاملاً یک تکه دارد. اگر دیدید که شیشه عطر شما از دو قسمت تشکیل شده ، احتمال تقلبی بودن آن وجود دارد.

به بینی خود اعتماد کنید

اگر همیشه از یک برند خاص برای عطر خرید می کنید ، قطعاً می دانید که بوی عطر آن برند تقریباً چگونه است . پس می توانید با استفاده از حس بویایی خود تقلبی بودن عطر را تشخیص دهید. عطر های تقلبی هرگز بوی دقیق عطر اصلی را ندارند ، فقط ممکن است کمی به آن شبیه باشند.

اگر شک دارید از فروشنده سوال کنید

اگر باز هم اطمینان ندارید ، بهتر است که در مورد جزئیات عطر از فروشنده سوال کنید . همچنین از او بخواهید که در مورد عطر اصل و تقلبی آن برند خاص برای شما توضیح داده و تفاوت هایش را بگوید.

سپس در اینترنت نام محصول یا کمپانی را سرچ کرده و در مورد آن اطلاعات بدست بیاورید . هرچقدر اطلاعات شما در این زمینه بیشتر باشد ، احتمال ای نکه عطر تقلبی بخرید ، کاهش پیدا خواهد کرد.

اگر قرار است خرید آنلاین داشته باشید ، در مورد فروشنده آن تحقیق کنید

برای خرید آنلاین از سایت هایی که محل مشخصی را برای مشتریان قرار نمی دهند تا نظرات خود را بگویند ، خریداری نکنید . سایت های معتبر معمولاً این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهند که اعتبار آن ها را استعلام کنید و در نتیجه اگر از اعتبار فروشنده مطمئن شوید ، دیگر جای نگرانی برای خرید عطر تقلبی وجود نخواهد داشت.


تفاوت عطر تقلبی با عطر اصل چیست ؟
در عطر های اورجینال از مواد اصل استفاده می شود و همچنین الکل آن ها نیز بسیار با کیفیت است اما عطرهای تقلبی نه تنها پول ما را هدر می دهند، بلکه آلرژی زا و سمی نیز می باشند و ممکن است مشکلات زیادی را برای سلامتی ما به وجود بیاورند.

از طرفی عطرهای اصل یا اورجینال ، بوی خود را مدت زمان طولانی تری حفظ می کنند . عطرهای تقلبی معمولاً از مایعاتی استفاده می کنند که بی رنگ هستند . یکی از راه های اصلی تشخیص آن ها از عطر اورجینال ، رنگ خود عطر می باشد..

برچسب

برچسب های موجود روی عطرهای اورجینال معمولاً دارای بارکد می باشند و اعداد زیادی روی آن ها نوشته شده است . همچنین برچسب های دیگری نیز روی آن ها به قرار گرفته که تمام اجزای به کار رفته در ساخت عطر روی آن نوشته شده است.

سلفون

شاید بسیاری از افراد به این نکته توجه کنند اما همه عطر های اورجینال یک سلفون روی جعبه خود دارند که کاملاً به آن ها چسبیده است . اگر هر گونه تاخوردگی و یا سوراخی روی سلفون پیدا کردید و یا هیچ سلفونی روی آن ندیدید ، یعنی در حال خرید عطر تقلبی هستید./نمناک
ارسال نظرات
موضوعات روز