جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
مطمئنا بانکداری دیجیتال آینده‌ همه بانک‌هاست ، حتی بانکی نیز که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای رفتن به سمت بانکداری دیجیتال شدن ندارد به سمت آن خواهد رفت.
کد خبر: ۴۶۹۲۶
تیتر20 - تمامی بانک‌ها دیر یا زود به سمت بانکداری دیجیتال حرکت کرده و خدمات خود را بر این بستر ارائه خواهند کرد. اساس و پایه سیستم بانکداری دیجیتال بر نوآوری باز است، نوآوری که از خارج ایجاد و سپس به داخل سازمان وارد می‌شود. در بانکداری دیجیتال تمرکز بر ارائه هرچه بهتر خدمت بر مبنای درخواست مشتری است و فضای ارائه خدمات نیز تغییر کرده و خلاقیت است که موجب انتخاب یک بانک به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات خواهد بود.

مطمئنا بانکداری دیجیتال آینده‌ همه بانک‌هاست ، حتی بانکی نیز که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای رفتن به سمت بانکداری دیجیتال شدن ندارد به سمت آن خواهد رفت؛ بانک ایران‌زمین،با یک برنامه پنج ساله از سال 95 قدم‌ دراین راه گذاشته است و دریک قدمی تبدیل شدن به یک بانک کاملا دیجیتال تا سال ۱۴۰۰ است.

اصغر بابا پور مدیر بانکداری مدرن بانک ایران زمین در گفتگو با بانکداری ایرانی خصوص وضعیت بانک ها در حوزه بانکداری دیجیتال اظهار داشت : رویکرد بانک ها از سال ۹۷ نسبت به بانکداری دیجیتال تغییر کرد و به عنوان یک راهبرد جدید برای سیستم بانکی در نظر گرفته شد و باعث شد سرمایه گذاری و هدف گذاری سه تا ۵ ساله انجام دهند . خیلی از بانک ها از راه اندازی بانکداری دیجیتال صحبت می کند در صورتی که در عمل اینگونه نیست و از جنبه تبلیغاتی این موضوع به نفع بانک و سهامدارانشان استفاده می کنند چرا که عملا کار زیرساختی برای دیجیتال شدن را انجام نداده اند . در حال حاضر بانک های دیجیتال از تعداد انگشت های یک دست هم کمتر است .

مدیر بانکداری مدرن ایران زمین در خصوص تاثیر بانکداری دیجیتال بر عملکرد بانک ها گفت : بانکداری دیجیتال در کنار فین‌تک‌ها به بانک ها کمک می کنند تا اکوسیستم بانکداری ایجاد شود و بانک پلتفرم ارائه دهد و فین‌تک محصول تولید کند. به ‌جای بانک محصول تولید می‌کنند و مشتریان آن محصول را نیز پیدا و جذب می‌کنند. در واقع بار تولید محصول و جذب مشتری را از روی دوش بانک‌ها برداشته می‌ شود.

باباپور با تاکید بر اینکه ۹۶.۷ درصدی تراکنش‌های بانک ایران‌زمین در خارج از شعبه انجام می شود گفت : این بانک از سیاست کاهش شعبه و تغییر کارکردی شعب که در بانکداری دیجیتال یه سرنوشت محتوم است و قطعا شعبه فیزیکی نقش کم رنگ تری در بانکداری دیجیتال دارد را تقلیل دهد و این امر باعث کاهش چشم گیر هزینه ها و باعث افزایش درامدهای غیرمشاع بانکها می شود.

این مدیر بانکی همچین درباره مزیت رقابتی بانکداری دیجیتال به  بانکداری ایرانی  گفت : مزیت رقابتی که در بانکداری دیجیتال ایجاد می‌شود، از تجربه مشتری متفاوت نشات می‌گیرد که این تجربه متفاوت می‌تواند سیستم بانکی را متحول کند. ولی بانکی که در حال حاضر پیشتاز و برنده است که از قبل برنامه ریزی کرده و زیرساخت ها را فراهم کرده باشد . وجه تمایز بانک ایران‌زمین نسبت به بانک‌های دیگر نیز همین موضوع است که از حدود 5 سال گذشته که محورهای بانک ایران‌زمین به سمت بانکداری دیجیتال رفته است . در فضای جدید، کسب‌وکارها با زیرساخت‌های آماده‌شده توسط بانک‌ها خدمات نوینی را به مشتریان ارائه می‌کنند که امکان آن پیش از این فراهم نبوده است.

باباپور افزود: در بانکداری دیجیتال بانک هر سرویس را مختص هر شخص طراحی می‌کند؛ یعنی بانک‌ها متناسب با اطلاعاتی که از رفتار مشتری به دست می‌آورند، برای فرد پیام ارسال و سعی می‌کنند با توجه به علایق مشتری، سرویس‌های مرتبط خود را در زمان مناسب در اختیار او قرار دهند و اگر مفهوم بانکداری دیجیتال در کل سیستم بانکداری کشور پیاده‌سازی شود، هزاران شغل و کسب‌وکار می‌توانند به مشتریان بانک سرویس ارائه دهند و همه در دسته‌بندی اکوسیستم بانکداری کشور قرار گیرند.

مدیر بانکداری مدرن ایران زمین تصریح کرد : مدل نهایی یک شعبه دیجیتال این‌گونه است که شعبه محل ارتباط با مشتری خواهد شد، نه محل ارائه سرویس؛ چراکه مشتری سرویس را می‌تواند در خارج از شعبه نیز دریافت کند؛ در نتیجه شعبه محل ارتباط و جذب مشتری است و کارکنان بانک در زمان کاهش تعداد شعب در بانکداری دیجیتال وظیفه جدیدی خواهند داشت و آن هم بازاریابی خدمات بانکداری دیجیتال است.
ارسال نظرات
موضوعات روز