پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
محققان دانشگاه کرنل از تولید گوشی خبر داده اند که قادر به درک احساسات و عواطف انسان با بررسی چهره افراد است و این کار را حتی در صورت ماسک زدن افراد انجام می دهد.
کد خبر: ۴۶۹۴۵
تیتر20 -  گوشی یادشده که سی فیس نام دارد، با بررسی خطوط گونه، دهان، چشم و ابروی افراد می‌تواند حالات و عواطف آنها را شناسایی کند و این احساسات را به ایموجی تبدیل کرده و نمایش دهد.

مزیت استفاده از این گوشی آن است که از طریق آن می‌توان احساسات را در جریان یک مکالمه گروهی بر بستر اینترنت به دیگر افراد منتقل کرد، بدون آنکه نیازی به روشن کردن وب کم باشد.

سهولت استفاده، سازگاری با بسیاری از وسایل الکترونیک، هزینه پایین تولید و عدم نیاز به استفاده از حسگرهای لمسی و چسباندن آنها به صورت مزیت استفاده از چنین گوشی‌هایی است.

گوشی یادشده از تنها دو دوربین ساده که در زیر هر یک از دو گوشی نصب شده برای بررسی تغییرات خطوط بخش‌های مختلف صورت استفاده می‌کند و از این طریق عضلات گونه و تحرکات آنها را کنترل می‌کند.

دقت این گوشی در درک عواطف انسانی ۸۸ درصد است و در صورت استفاده از ماسک این رقم به ۸۵ درصد کاهش می‌یابد./ مهر به نقل از انگجت
ارسال نظرات
موضوعات روز