شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
گزارش ویژه تیتر20//
پرونده 6 ماهه مالی "بنو" درخشان بسته شد .
کد خبر: ۴۶۹۹۴
بیمه تجارت‌نو مصمم در مسیر صعود
تیتر20 - بیمه تجارت‌نو که چندی است به بازار دوم فرابورس منتقل شده، در شرایط پر فراز و نشیب این روزهای بازار سرمایه توانسته با نوسان منطقی، روند مثبت خود در معاملات را حفظ کرده و هر روز بازار شاهد رشد قیمت سهام این شرکت باشد.

این در حالی است که سایر شرکت های بیمه ای از تلاطم های حاکم بر بازار چندان در امان نبوده و نوسانات زیادی را از سر می گذرانند.

نگاهی به روند معاملات سهام این شرکت از شهریور 99 ، نشان می دهد که روند افزایش نرخ سهام شرکت همچنان ادامه دار بوده و سهم در موقعیت خوبی به سر می برد.

سهم توسعه‌ای در دستان سهامداران وفادار
مرتضی شعبانیان، سرپرست امور سرمایه گذاری شرکت بیمه تجارت‌نو در گفت وگو با تیتر20 درباره علت روند صعودی این شرکت در بورس می‌گوید: یکی از خصوصیات بارز شرکت سهامداران وفادار آن است. 64 درصد سهم در اختیار سهامداران عمده و 34 درصد در اختیار سهامداران جز است. درترکیب سهامداران بزرگ این شرکت نهادهای مالی قوی و متنوعی هستند که به سهم این شرکت وفادارند. علت اصلی این موضوع هم توسعه ای بودن سهم "بنو"  است، چرا که سهامداران یقین دارند در صورت نگه داشتن سهم بعدها سود خوبی نصیبشان خواهد شد.

وی یکی دیگر از دلایل بروز اتفاقات مثبت در این شرکت را وجود مدیریت جوان و نیروی انسانی کارآزموده و با انگیزه ای  می داند که همکاری خوبی با هم دارند. تعاملی که موجبات افزایش سود دهی و رشد حق بیمه تولیدی را به دنبال داشته است.

به گفته شعبانیان، شرکت بیمه تجارت‌نو از نظر تولید حق بیمه شتاب زیادی دارد و علاوه بر آن در بخش سرمایه گذاری هم موفق بوده و توانسته از سرمایه گذاری در بازار سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری در طلا، سهام، سپرده بانکی، اوراق مشارکت و غیره به سود قابل قبولی دست پیدا کند. ضمن اینکه سرمایه گذاری هایی در زمینه ملک نیز صورت گرفته که آن هم نفع زیادی برای شرکت ایجاد کرده است.
بیمه تجارت‌نو مصمم در مسیر صعود
عملکرد مثبت "بنو" در یک نگاه
نگاهی به آخرین گزارش عملکرد منتشر شده از این شرکت که متعلق به 6 ماهه اول سال مالی جاری است نشان می دهد، تجارت‌نو در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل توانسته سود خالص خود را از 205 میلیارد ریال به مبلغ  2544 میلیارد ریال برساند و رشد 1135 درصدی را ثبت کند. همچنین سود هر سهم شرکت که در نیمه اول سال 98 مبلغ 131 ریال بوده در پایان شهریور99 با افزایش قابل توجه 1137 درصدی به مبلغ 1621 ریال رسیده است. این شرکت در دوره یاد شده در زمینه تولید حق بیمه رشد 94 درصدی را تجربه کرده  و درآمد حق بیمه را 78 درصد افزایش داده است.

برشی از تجارت‌نو 

شرکت بیمه تجارت نوفعالیت خود را با پشتوانه سهامدارانی از جمله بانک تجارت، پست بانک، شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر و ایرانیان با سرمایه اولیه ثبت شده ۲۵۰۰ میلیارد ریالی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ آغاز و شروع به ارائه خدمات تخصصی در رشته‌های مختلف بیمه‌ای کرد.

 مجوز فعالیت بیمه تجارت نو بر اساس قانون تاسیس موسسات بیمه غیردولتی و قانون تاسیس بیمه مرکزی و بیمه‌گری و پس از تایید شورای عالی بیمه و تصویب مجمع عمومی بیمه مرکزی با امضای محمد ابراهیم امین، رئیس کل وقت بیمه مرکزی در تاریخ 6 اردیبهشت 1395 صادر شد، هم‌اکنون نیما نوراللهی عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو است.

تجارت‌نو که با نماد "بنو" مبلغ 1570 میلیارد ریال سرمایه دارد، در گروه بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی ثبت شده و در شهریور 99  پس از ارتقا از تابلو زرد بازار پایه به بازار دوم فرابورس ایران، در جریان گشایش نماد با قیمت هر سهم 18330 ریال، معاملات خود را در بازار اصلی فرابورس آغاز کرد.

این شرکت اعلام کرده که در صدد است با بهره‌مندی از دانش و تخصص فنی کارکنان خود و استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های موجود، در قالب یک شرکت دانش‌بنیان، خلاق و پاسخگو، به انتخاب ویژه مشتریان و فعالان اقتصادی کشور تبدیل شود.

رشد های پی در پی در تولید حق بیمه، درآمد ها و سرمایه گذاری ها حکایت از آن دارد که دستیابی به اهداف بلند مدت پیش بینی شده بیمه تجارت‌نو قابل دسترسی است. روند صعودی معاملات سهام نیز بیانگر این نکته است که سهامدارانی که اقدام به خرید این سهم می کنند به آینده "بنو"  امیدوار و خوشبین هستند.

//رپرتاژ
ارسال نظرات
موضوعات روز