پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
تیتر20 عملکرد شرکت ملی مس درحوزه مسئولیت های اجتماعی را بررسی می کند؛
درکشورهای دیگر مدرسه سازی، جاده سازی و ایجاد زیرساخت جزو مسئولیت های اجتماعی شرکت ها محسوب نمی شود و این موارد جزو رسالت های دولت است.
کد خبر: ۴۷۱۰۱
شرکت ملی مس درحوزه مسئولیت های اجتماعی
تیتر20 - مسئولیت اجتماعی این روزها به یکی از اصلی ترین اقدامات بنگاه های اقتصادی تبدیل شده است. شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در تلاش هستند تا بخشی از درآمد خود را صرف حوزه های اجتماعی به جهت توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کنند. در این میان شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در سال های اخیر اقدامات مثبتی را در حوزه مسئولیت اجتماعی اجرایی کرده است.
 
به نظر می رسد شرکت ملی صنایع مس ایران به مانند بسیاری از شرکت های دیگر در تلاش است تا در کنار فعالیت خود در حوزه صنایع معدنی و توسعه بخش معدن کشور، در حوزه اجتماعی نیز کمبودهای موجود در مناطق فعالیت خود را برطرف کند. چنین موضوعی می تواند نگاه مردم نسبت به بنگاه های اقتصادی را تغییر داده و حتی تا حدودی تقابل میان شرکت های معدنی و معارضان محلی را کاهش دهد.

اردوهای جهادی، توسعه زیرساخت ها، توسعه ورزشگاه ها، اشتغالزایی و... همه از مواردی است که شرکت ملی مس ایران آنها را جزو اهداف خود در بخش مسئولیت های اجتماعی قرار داده است.

بهرام شکوری رییس انجمن مس در گفت و گو با «تیتر20» با اشاره به عملکرد شرکت ملی مس در حوزه مسئولیت های اجتماعی، اظهار کرد: تمامی شرکت ها در مسئولیت های اجتماعی مشارکت دارند، شرکت ملی صنایع مس ایران نیز به شکلی در حال انجام مسئولیت های اجتماعی است. 

وی ادامه داد: این شرکت در حوزه های مختلف در استان هایی که فعالیت دارد اقدامات مثبتی را انجام داده است. به عنوان مثال احداث جاده ورزقان یکی از کارهای مثبت در حوزه مسئولیت های اجتماعی است که جلوی خطرات بسیاری را گرفته و دسترسی مردم منطقه به تبریز را آسان کرده است. 

شکوری اضافه کرد: از سویی دیگر این شرکت در زمینه ورزش و ساخت ورزشگاه ها نیز اقدامات موثری داشته است به ویژه در منطقه رفسنجان. 

امروز با حمایت های شرکت ملی مس ایران مردمان حاضر در مناطق معدنی از منافع خوبی بهره مند شده اند. این موضوع علاقه برای توسعه طرح ها را افزایش داده و در نهایت منجر به رشد اقتصادی و اجتماعی می شود.

در این باره نیز شکوری افزود: چنین اقداماتی منجر به رضایت قلبی سهامداران و مدیران می شود و در کنار آن مدیران دیگر بنگاه های اقتصادی تشویق به انجام چنین کارهایی می شوند.

وی تصریح کرد: چنین مشارکت هایی نگاه مردم نسبت به فعالان اقتصادی را تغییر می دهد.

شرکت ملی مس در حوزه های مختلفی حضور داشته و به نوعی منشا اثر شده است و باید این اقدامات استمرار داشته باشد. 

شکوری ادامه داد: گاهی مسائلی پیش می آید که شرکت مس در آن پیشتاز می شود. به عنوان مثال زمانی که در استان خوزستان مشکل آب شرب به موضوع حیاتی تبدیل می شود مجموعه های مختلفی مثل شرکت مس ورود پیدا می کنند تا آب شیرین را به منطقه انتقال دهند. اما موضوع دیگر اشتغال است. گاهی این فعالیت ها در حوزه اشتغال نقش آفرینی می کند به عنوان مثال ایجاد فعالیت های معدنی و اکتشافی از سوی شرکت مس می تواند برای مردم محروم منطقه اشتغال به همراه داشته باشد. درواقع این فعالیت منجر به توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه ای مانند سیستان بلوچستان شود. 

فعالیت در حوزه مسئولیت اجتماعی را می توان از دیدگاه های مختلف ارزیابی کرد. به عنوان مثال این فعالیت ها در مناطق بسیار محروم علاوه بر توسعه اقتصادی و اشتغالزایی می تواند نگاه مردمان آن به حکومت و دولت را تغییر دهد و تمامی این موارد از دستاوردهای مثبت فعالیت در حوزه مسئولیت های اجتماعی است. 

اما در این میان باید دید شرکت ملی صنایع مس ایران تا چه اندازه عملکردی نزدیک به شرکت های خارجی دارد. شرکتی که تلاش می کند جایگاه ایران در مس را ارتقا دهد بی تردید در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز باید همپای شرکت های خارجی حرکت کند.

در این باره شکوری بیان کرد: عملکرد شرکت ملی مس در این زمینه عملکرد مناسبی است اما نمی توان آن را با شرکت های خارجی مقایسه کرد زیرا نوع مشارکت آنها با مشارکت های موجود در کشور ما متفاوت است. به عنوان مثال درکشورهای دیگر مدرسه سازی، جاده سازی و ایجاد زیرساخت جزو مسئولیت های اجتماعی شرکت ها نیست زیرا این موارد جزو رسالت های دولت محسوب می شود.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر بیشتر مشارکت ها در راستای پرسنل و مردمان آن منطقه است به عنوان مثال فعالیت ها در حوزه خدمات درمانی و... انجام می شود، به همین دلیل شکل مشارکت در ایران متفاوت با کشورهای دیگر است. اما با این حال شرکت ملی صنایع مس ایران همپای دنیا و شاید یک قدم جلوتر از دنیا قدم برداشته تا به حوزه مس و مردم کمک کند. 


ارسال نظرات
موضوعات روز