سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
با داشتن چنین گیاهانی در مدت زمان کوتاه، خانه‌ای سبز خواهید داشت. فراموش نکنید که شما مسئول گل خود هستید! این گیاهان آپارتمانی با رشد سریع خود شما را غافلگیر می‌کنند در نتیجه باید حواستان به نگهداری و هرس به موقه آنها باشد.
کد خبر: ۴۷۱۱۳
تیتر20 - هریک ویژگی‌های خاص خودشان را دارند، مثل آدم‌ها که شخصیت و خلق و خوی‌شان با همدیگر متفاوت است گیاهان آپارتمانی هم همینطورند، بعضی‌هایشان نور زیاد می‌خواهند و بعضی نور کم را تحمل می‌کنند. بعضی کوچک و ظریف‌اند و بعضی هم برگ‌های درشت و براق د‌ارند. یک سری زود قد می‌کشند و بزرگ می‌شوند و بعضی هم خیلی آرام بزرگ می‌شوند و باید ماه‌ها منتظر باشید تا جوانه‌های تازه‌شان را ببینید. این بار آمده‌ایم تا در مورد گیاهان آپارتمانی با رشد سریع صحبت کنیم. همان گیاهان جذابی که خیلی شما را منتظر نمی‌گذارند و خیلی زود بزرگ می‌شوند.

 گیاهان آپارتمانی با رشد سریع چه گیاهانی هستند؟
اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که تا گیاه آپارتمانی را می‌خرید، هر روز بررسی می‌کنید تا ببینید جوانه زده و یا قد کشیده؛ باید بگویم انتخاب یک گیاه آپارتمانی با رشد سریع برای‌تان بسیار مناسب است. گیاهان آپارتمانی با رشد سریع، گیاهانی هستند که با داشتن شرایط مناسب، نور، آب و توجه کافی به خوبی و با سرعت بیشتری نسبت به بقیه گیاهان آپارتمانی رشد می‌کنند. این گیاهان به تعویض گلدان بیشتری احتیاج دارند و مطمئنا با رسیدگی کافی رشد بیشتری خواهند داشت. در ادامه انواع گیاهان آپارتمانی با رشد سریع به شما معرفی می‌شود.


۱.گل گندمی، این گیاه عنکبوتی را دست کم نگیرید!
در مطالب دیگر راجع به گل گندمی، این گیاه همیشه سبز آویزان و خوش‌رو! صحبت کرده‌ایم. حالا باید بگویم این گیاه زیبا یکی از انواع گیاهان آپارتمانی با رشد سریع است که می‌تواند با ایجاد برگ‌ها و جوانه‌هایش خانه‌ی شما را سبزتر کند.

برگ های باریک و خطی دارد. به دو نوع سبز و ابلغ آن را در بازار می‌بینید.
به نور کم تا متوسط و غیرمستقیم احتیاج دارد. اگر دیدید برگ هایش خیلی روشن شدند آن را کمی در سایه قرار دهید.
گندمی گیاه آپارتمانی با رشد سریع است که سرما را به خوبی تحمل می‌کند. در نتیجه با رسیدن فصل سرد نگران این گیاه زیبا نباشید.
گیاه گندمی به دلیل رشد بالایی که دارد نیاز به تعویض گلدان به دفعات بیشتری نسبت به گیاهان دیگر دارد. به طور متوسط دوبار در سال می‌تواند مناسب باشد.
گیاه گندمی را با کاشت مجدد گیاه‌چه‌های ایجاد شده بر روی آن به راحتی می‌توانید تقسیم کنید.
 

۲.گیاه آپارتمانی با رشد سریع؛ پتوس پر طرفدار!
اگر می‌خواهید یک خانه‌ی سبز داشته باشید که به نگهداری کمی نیاز دارد، پتوس را انتخاب کنید. پتوس گیاهی سازگار و با رشد سریع است که اغلب افراد تازه کار در زمینه گل و گیاه، آن را برای خانه خود انتخاب می‌کنند.

پتوس را در معرض نور غیر مستقیم قرار دهید. در نور کم به خوبی رشد می‌کند ولی شرایط نوری ایده‌آل آن وجود نور غیر مستقیم است.

این گیاه رونده است. به رشد ساقه‌ها می‌توانید آنها را به قیم متصل کنید تا به سمت بالا رشد کند.
زیاد آبیاری نکنید، بهتر است در بین دو آبیاری خاک گلدان خشک شود.
اگر کود مناسب پتوس را به او بدهید سرعت رشد بیشتری خواهد داشت.
تمیز کردن سطح برگ‌های پتوس را فراموش نکنید.
گیاه پتوس به راحتی با قلمه ساقه قابل تکثیر است.

 
۳.دیفن باخیا، گیاه سمی اما زیبا!
دفن باخیا، گیاهی با رشد سریع است که نسبت به گیاهان دیگری که تا اینجا معرفی کردیم قیمت بیشتر دارد. مهم‌ترین ویژگی که افراد اهل گل و گیاه دیفن باخیا را با آن می‌شناسند، سمی بودن برگ‌های آن است. پس برای نگهداری دیفن باخیا در خانه، این گیاه سمی را بیشتر بشناسید!

نور کم باعث دراز شدن برگ‌ها می‌شود.
از دسترس کودکان و حیوانات خانگی به دور نگه دارید.
بین دو آبیاری خاک گلدان خشک شود.
در هوای گرم تابستان غبارپاشی و آبیاری بیشتر انجام شود.
برگ‌های دیفن باخیا را با دستمال کشیدن و غبارپاشی تمیز نگه‌دارید.
 

۴.برگ بیدی، گیاهی ظریف با رشد سریع!
گیاهی ظریف است که مانند پتوس در دو نوع ابلغ و سبز وجود دارد. با رسیدن فصل‌های سرد حواستان به این گیاه سرمایی باشد، اگر گیاه برگ بیدی را خارج از خانه نگهداری می‌کنید، بهتر است آن را جابه‌جا کرده و به خانه بیاورید.

مثل اغلب گیاهان آپارتمانی، برگ بیدی هم نور مستقیم را دوست ندارد. گونه‌های ابلغ نور بیشتری می خواهند. نور غیرمستقیم کافی برای برگ بیدی نیاز آن را رفع می‌کند.
برای آبیاری مناسب منتظر باشید تا بین دو آبیاری خاک آن خشک شود.
با غبارپاشی ظاهر برگ بیدی را تمیز و زیبا نگه دارید.
گیاه برگ بیدی با قلمه گرفتن به راحتی تکثیر می‌شود. هر ۵ قلمه را داخل یک گلدان بکارید.
 
۵. گیاهان آپارتمانی با رشد سریع؛ حسن یوسف را که می‌شناسید؟
گیاه حسن یوسف از آن دسته از گیاهان است که اگر فضا داشته باشد آنقدر سریع رشد می‌کند که دیگر بدنه گلدانتان را نخواهید دید! گیاه حسن یوسف یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی با رشد سریع است که به تازه‌کاران عرصه گل‌ وگیاه توصیه می‌شود کارشان را با این گیاه شروع کنند. جالب است که گونه‌هایی از این گیاه را می‌توان در باغچه کاشت.

بهترین نور، نور فیلتر شده پنجره جنوبی است. در نتیجه حسن یوسف هم در گروه گیاهانی که نور غیر مستقیم را دوست دارند، قرار می‌گیرد. نور مناسب رنگ زیبای برگ ها را حفظ می‌کند.
برای گیاه حسن یوسف قرار گرفتن در فضایی دارای تهویه مناسب مهم است.
رشد گیاه حسن یوسف آنقدر زیاد است که تقریبا هر ۶ماه نیاز به تعویض گلدان دارد.

گیاهان آپارتمانی که معرفی شدند، چند گیاه آپارتمانی با رشد سریع هستند که در بازار و فروشگاه‌های گل و گیاه به راحتی ‌می‌توانید پیدایشان کنید. با داشتن چنین گیاهانی در مدت زمان کوتاه، خانه‌ای سبز خواهید داشت. فراموش نکنید که شما مسئول گل خود هستید! این گیاهان آپارتمانی با رشد سریع خود شما را غافلگیر می‌کنند در نتیجه باید حواستان به نگهداری و هرس به موقه آنها باشد. این نوع گیاهان به راحتی قابل تکثیر هستند و می‌توانید خودتان دست به کار شوید و آنها را تکثیر کنید و این گلدان‌های زیبا را به دوستان خود هدیه بدهید. /چیدانه
ارسال نظرات
موضوعات روز