جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
تیتر20 تراکنش ابزارهای پذیرش پی‌اس‌پی‌های ایرانی در دو ماه آخر تابستان را بررسی می کند؛
آنچه در مقایسه سهم پی اس پی‌های ایرانی از شمار تراکنش‌های انواع ابزار پذیرش بیش از هر چیز جالب‌توجه به نظر می‌رسد، افزایش سهم‌گیری تجارت الکترونیک پارسیان از انواع تراکنش‌ در ماه شهریور است، به طوری که صعود سهم این شرکت به نزول سهم همتایان آن انجامیده است.
کد خبر: ۴۷۳۲۶
تیتر20 - گزارش ماهانه شاپرک در بخش سهم هر شرکت پی اس پی از تعداد تراکنش های هر یک از ابزارهای پذیرش  12 پی‌اس‌پی ایرانی در ماه‌های مرداد و شهریور سال جاری نشان می‌دهد این شرکت ها شهریور را بدون رشد نسبت به مرداد پشت سر گذاشتند و برخی از آنها حتی در مواردی رشد منفی را تجربه کردند، البته استثنائاتی هم در میان آنها به چشم می‌خورد که برخلاف بقیه شرکت ها از رشد ماهانه نیز برخوردار بوده‌اند. 

رشد سهم تراکنش کارتخوان‌های فروشگاهی تاپ 
بنابر داده‌های شاپرک، سهم پی اس پی ها از تعداد تراکنش های کارتخوان فروشگاهی آمار نیمی از پی اس پی های ایرانی در شهریور نسبت به مرداد کاهشی بود و نیمی  دیگر که بر تراکنش‌های آنها افزوده شده بود، رشد حداکثر 6صدم درصدی را تجربه کرده بودند، تنها رشد چشمگیر در شمار تراکنش‌های کارتخوان‌های  شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) اتفاق افتاده بود که تعداد آنها در شهریور 15صدم درصد بیشتر از مرداد بود، این شرکت در حالی سهم خود را از مجموع تراکنش‌ها از 16.62درصد به 16.67درصد افزایش داده بود که شرکت به‌پرداخت‌ملت در جایگاه برجسته‌ترین ترین پی اس پی ایرانی  شهریور را با یک دهم درصد کاهش نسبت به مرداد پشت سر گذاشته بود. به‌پرداخت‌ملت علاوه بر جایگاهی که در میان همتایان داخلی دارد از پی‌اس‌پی‌های توانمند جهان نیز به شمار می‌آید.  
 «تاپ» عرصه را بر همتایانش تنگ می‌کند
تاپ، یکی از دو سهامدار بزرگ تراکنش‌های کارتخوان‌های فروشگاهی
علاوه بر شمار تراکنش‌های کارتخوان‌های فروشگاهی، تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز در شهریور نسبت به مرداد 62صدم درصد رشد داشت، البته این بیشترین رقم رشد در میان پی‌اس‌پی‌ها نبود و آسان پرداخت پرشین با رشد 1.12درصدی بیشترین افزایش را در شمار تراکنش‌های اینترنتی به‌دست آورد، با این حال اختلاف این دو شرکت در برخورداری از تراکنش‌های اینترنتی تنها 3دهم درصد بود، به این ترتیب که آسان پرداخت پرشین در شهریور سهمی 26.60درصدی از مجموع تراکنش‌های اینترنتی و تجارت الکترونیک پارسیان سهم 26.57درصدی است. جالب توجه است که به‌پرداخت ملت‌در میان شرکت‌های 12گانه بیشترین افت ماهانه را در شمار تراکنش‌های اینترنتی تجربه کرده بود و شمار تراکنش‌های آن در شهریور 1.64درصد کمتر از مرداد بود، هر چند به‌پرداخت با این کاهش چشمگیر همچنان بیش از 13.5درصد از کل تراکنش‌ها را به اختصاص داده بود و پس از دو شرکت یادشده و پرداخت الکترونیک سامان رتبه چهارم را در شمار تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی پی‌اس‌پی‌های ایرانی در اختیار داشت.

تاپ، گوی سبقت را در تراکنش‌های موبایلی ربود 
علاوه بر آنچه روایت شد، در گزارش ماهانه شاپرک از شمار انواع تراکنش‌های پی‌اس‌پی‌ها، سهم 12 پی‌اس‌پی ایرانی از تراکنش‌های ابزار پذیرش موبایلی نیز به شمارش درآمده است و جالب اینکه تجارت الکترونیک پارسیان در شمار تراکنش‌های موبایلی نیز رشد قابل توجهی داشته و در واقع در افزایش ماهانه شمار این دست از تراکنش‌هاگوی سبقت را از دیگران برده است. شمار تراکنش‌های موبایلی این شرکت در شهریور 5.46درصد بیشتر از مهر بوده و این شرکت توانسته سهم خود را از این تراکنش‌ها از 15درصد به 20.47درصد ارتقا دهد. افزایش سهم‌گیری تجارت الکترونیک پارسیان در حالی اتفاق افتاده که سهم دیگر پی‌اس‌پی‌ها یا هیچ تغییری نداشته و یا با افت رو به رو بوده است؛ در واقع پس از تجارت الکترونیک پارسیان تنها تراکنش‌های موبایلی پرداخت الکترونیک سداد رشد داشته آن هم به میزان اندک 4صدم درصد و شمار تراکنش برخی شرکت‌ها حتی تا بیش از 2.5درصد نیز افت داشته است. پرداخت الکترونیک سامان یکی از این شرکت‌هاست که البته با وجود این درصد از کاهش ماهانه شمار تراکنش‌های موبایلی همچنان بیشترین سهم را از مجموع این نوع تراکنش‌ها به خود اختصاص داده و بیش از 26درصد از کل تراکنش‌ها به آن تعلق دارد.

صعود تاپ نزول همتایانش را در پی داشت 
آنچه در مقایسه سهم پی اس پی‌های ایرانی از شمار تراکنش‌های انواع ابزار پذیرش بیش از هر چیز جالب‌توجه  به نظر می‌رسد، افزایش سهم‌گیری تجارت الکترونیک پارسیان از انواع تراکنش‌ در ماه شهریور است، به طوری که صعود سهم این شرکت به نزول سهم همتایان آن انجامیده است. 
داده‌ها جدول همچنین حکایت از آن دارد که خنثی‌ترین عملکرد در میان پی‌اس‌پی‌های ایرانی در شهریور به شرکت الکترونیک کارت دماوند اختصاص داشت؛ این شرکت سهمی در تراکنش‌های اینترنتی و موبایلی ندارد و سهم 79صدم درصدی آن از تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی در مرداد تنها یک صدم درصد در شهریور کم شد که این یک درصد نیز تغییری در سهم آن ایجاد نکرد. نکته جالب توجه دیگر رشد منفی سهم به‌پرداخت ملت از هر سه نوع تراکنش بوده است، به عبارت دیگر این شرکت شهریور را با کاهش سهم از شمار انواع تراکنش‌ها نسبت به مرداد پشت سر گذاشت.



گزارش ویژه//




ارسال نظرات
موضوعات روز