جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۵
امیرحسین علی اکبری: بازیکن لیگ برتری می‌گیرد 4،5 میلیارد، ما 4،5 میلیون!
بازیکن گلزن فوتبال ساحلی می‌گوید با پاداش‌های ملی می‌شود چهار حلقه لاستیک پراید خرید.
کد خبر: ۴۷۴۱۵
تیتر20 -  فوتبال ساحلی یکی از رشته‌هایی است که در سال‌های گذشته افتخارات بزرگی به دست آورده. اگر روزی می‌گفتند ایران می‌تواند روسیه یا برزیل را ببرد، همه می خندیدند ولی حالا تیم‌ملی فوتبال ساحلی، نتایجی رقم زده که رویاهایمان را تبدیل به واقعیت کرده. یکی از بازیکنان مطرح و گلزن تیم، امیرحسین اکبری است. او در رقابت‌های جام بین قاره‌ای در سال گذشته آقای گل شد. قرار بود امسال در تیم لوکوموتیو مسکو به کارش ادامه دهد ولی کرونا باعث شد تا در لیگ خودمان پابه توپ شود. همین بهانه خوبی بود تا گفت و گوی متفاوتی با او داشته باشیم.

فصل قبل قرار بود به لوکوموتیو مسکو برگردی و بازی کنی. به خاطر کرونا کلا قراردادتان رفت روی هوا؟

بله. متاسفانه به خاطر کرونا این اتفاق افتاد. هم ویزا نبود و هم پرواز. به خاطر همین مجبور شدیم در لیگ ایران بازی کنیم. روس ها هم بدون خارجی‌ها لیگ خود را برگزار کردند.

درآمدت چقدر کم شد؟

تقریبا یک ششم! در واقع فقط یک پولی گرفتم که امورات زندگی بگذرد.

سردار آزمون چطور به روسیه می رفت و می‌آمد که شما نتوانستید؟

سردار چند سالی اقامت داشت. کسانی که اقامت دارند، از قبل ویزا هم دارند. برای من و احمدزاده که قرارداد کمتری داشتیم و اقامت هم نداشتیم، نمی شد ویزای کادر صادر شود. ما توریستی و 6 ماهه می رفتیم که برای باشگاه هم به صرفه بود. به خاطر همین وقتی کرونا آمد کلا سفر ما کنسل شد. کسانی که 4،5 سال سابقه بازی در این کشور را داشتند، راحت رفتند و آمدند.



وضعیت فوتبال ساحلی ما به کجا رسید؟ تیمی که همیشه ابهام درباره اش زیاد بوده ولی نتایجی فوق‌العاده به دست آورده.

بازی های سال 2020 که کنسل شد. قرار شده تیم ملی اسفند و فروردین اردوهای خود را برگزار کند. قطعا نداشتن اردو و تعطیلی‌ها با توجه به اینکه لیگ ضعیفی هم برگزار کردیم، روی کار تیم ملی اثر می گذارد. یک دوره تیم ملی را رها کردند و نتوانستیم به جام جهانی برویم. الان هم دوباره همین اتفاق افتاده. قطعا این شرایط ما را ضعیف‌تر می‌کند. این را فراموش نکنید که تیم های اروپایی اردو داشتند و بازی برگزار کردند. حتی مسابقات یورو انجام شد. بنابراین رقبا قدرتمندتر شده اند.

از فدراسیون با شما تماس می گیرند که حالتان خوب است و زندگی چطور می گذرد؟

بعد از مسابقات بین قاره ای که ارتباطی نبود. البته ما آقای هاشم‌پور سرمربی و دستیاران‌شان را در بازی های لیگ می دیدیم. حال و احوال می کردیم و پیگیر اوضاع‌مان بودند ولی اینکه فدراسیون دائم با ما در ارتباط باشد و از ما بپرسند این چند ماه از کجا پول در آوردید و چه خوردید، خیر!

وضعیت پاداش ها چه شد؟ پرداخت نکردند؟

همیشه می گفتم سه سال است نداده اند. الان باید یک مقدار روی آن بگذارم و بگویم سه سال و 7،8 ماهی است که پول را نداده اند. منتظریم مشکلات فدراسیون حل شود و انشالله پول ما را هم بدهند.

با پاداش که می گیرید، چه چیزی می توانید بخرید؟

اگر سه سال پیش و به موقع پاداش ما را می دادند می‌توانستیم یک پراید ثبت نام کنیم ولی الان فکر کنم 4 حلقه لاستیک می دهند! لاستیک بدون رینگ.

متاسفانه الان فوتبال شده رابطه و پول. شما شک نکنید اگر در فوتبال ساحلی هم پول بود شاید اصلا به ما نوبت نمی رسید.

زندگی بچه های فوتبال ساحلی چطور می گذرد؟

امسال که قراردادها زیر 200 میلیون بود. البته بازیکنانی که تاپ بودند در این حد و حدود گرفتند. ما معمولا 6 ماهی درگیر مسابقات لیگ هستیم و بعد باید به تیم ملی برویم. اصلا از روز اول تا آخر سال باید تمرین کنیم برای اینکه بتوانیم همیشه آماده باشیم و در مسابقات حاضر شویم بنابراین نمی شود شغل دیگری داشته باشیم. الان فقط مسیگر از جمع بچه ها کار دولتی دارد. بقیه بچه ها نمی توانند جای باشند. اگر سر کار برویم زمانی برای تمرین نداریم. اگر از نظر بدنی عقب بیفتیم تیم ملی را از دست می دهیم. بنابراین نمی توانیم شغلی داشته باشیم و مجبوریم به فوتبال ساحلی بسنده کنیم.

البته حق و حقوقی که گفتی برای یک سال بد نیست.

در مقایسه با درآمد خارجی ها و درآمد رشته های مختلف خیلی کم است.

مشکل سربازی‌ات حل نشد؟ خیلی وقت است درباره اش حرف می زنی.

بله خودم خسته شدم. دانشجور هستم. به ما گفتند اگر مقام آسیایی و جهانی بیاورید حل است بعد گفتند نمی شود چون رشته المپیکی نیستید. رشته ما جزو ورزش حساب نمی شود!

حساب نمی شود؟

فکر کنم فان است که اینطور می گویند. 10 سال پیش وقتی درباره سربازی ورزشکاران در مجلس چیزی تصویب شد، فوتبال ساحلی قدرتی نداشت ولی در این 10 سال ما نتایج بسیار خوبی به دست آوردیم و همه به این نتایج افتخار کردند. ما نه پاداشی داریم و نه تسهیلاتی، حداقل برای حل مشکل خدمت‌مان به ما کمک کنند.

اینطور که پیش می رود مجبوری دکتر هم بگیری!

(خنده) اتفاقا این ترم پایان نامه دارم. دفاعم تمام شود سنواتم هم تمام است. از سال 1400 سرباز می شوم.



یعنی سال بعد این موقع کجا هستی؟

فکر کنم 05 کرمان.

رابطه تو و بچه های دیگر با فوتبالی ها خوب است. گهگاهی هم سر تمرین می‌آیند.

بله برای تفریح می آیند. مثلا طارمی با بچه های بوشهر بازی کرده بود. بازیکنان لیگ برتری اصفهان هم گهگاه می آیند و تمرین می کنیم. سپک تاکرا بازی می کنیم.

بچه های لیگ برتر که پیش ما آمدند، اکثرشان کم می آوردند. بعد آنوقت آنها 4،5 میلیارد می گیرند ما 4،5 میلیون!خیلی از دوستانم به من می گویند چرا نمی روی فوتبال بازی کنی؟ می گویم مسیر ما اینطور رقم خورد. به افتخارات ی در فوتبال ساحلی رسیدیم و الان سخت است سمت فوتبال برویم. ولی من به شخصه دوست دارم این اتفاق بیفتد و اگر راه داشته باشد حتی می روم و تست می دهم.

قبلا هم تست دادی؟

به تمرین امیدهای پرسپولیس رفتم و تست دادم ولی گفتند بالاتنه مالی شما ضعیف است!

بالا تنه مالی؟

بله.(خنده) متاسفانه الان فوتبال شده رابطه و پول. شما شک نکنید اگر در فوتبال ساحلی هم پول بود شاید اصلا به ما نوبت نمی رسید. اینها واقعیت است.

رقم های نقل و انتقالات فوتبال را شنیده‍‌ای؟

من تعجب کردم از قیمت ها. یکسری بازیکنان بازارگرمی کردند. گفتند خارجی ها که نمی‌آیند رقم ما هم بیشتر است. باشگاهها هم مجبور شدند که پول بیشتری به آنها بدهند. راهی نداشتند جز اینکه قرارداد ببندند.

شما هم از این فرصت استفاده کنید دیگر.

باور کنید 70 درصد از بازیکنان ما می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند. حتی در تیم های مطرح لیگ برتر. به نظر من لیگ برتر و لیگ یک فرقی ندارد و تنها به اعتماد به نفس بازیکنان برمی گردد. به نظرم گاهی سطح فنی مسابقات لیگ یک از لیگ برتر هم بالاتر می رود. بچه های ما اگر فرصت به آنها برسند می توانند بازیکنان خوبی در لیگ برتر باشند. باور کنید گاهی سه دقیقه بازی کردن روی چمن به اندازه 45 دقیقه بازی روی چمن نفس می گیرند. فراموش نکنید اینجا زمین کوچک است. شما باید مداوم در حال دویدن باشید ولی زمین فوتبال بزرگ است و وقت استراحت دارید. یادم هست یک بار وحید شمسایی بچه های تیم فوتسالش را به ماسه آورد و تمرین داد. باور نمی کنید. انگار به هر کدام از آنها یک تریلی بسته بودند.

چرا تیم موجو سواران نوشهر از لیگ فوتبال ساحلی انصراف داد؟

4 تیم نهایی انتخاب شدیم و قرار بود شهری به صورت متمرکز میزبان باشد ولی بازی ها را در بوشهری انداختند که خودش تیم داشت. باشگاه ما هم انصراف داد. اینجا باید از آقای متاجی مالک باشگاه تشکر کنم که تسویه حساب همه ما را داد و روی حرفش هم ایستاد. امیدوارم دوباره مثل ایشان در فوتبال ساحلی بیاید چون می‌توانند به رشد این رشته کمک کنند./خبرآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز