جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
علی گنجی مدیر بیمه های مسئولیت بیمه پارسیان در گفت و گو با تیتر20:
مدیران ساختمان ها در طول دوره مدیریت خود، ممکن است به دلیل قصور و یا اهمال غیر عمدی در اجرای مسئولیت اصلی خود محکوم به جبران خسارات جانی و یا مالی وارد به ساکنین و یا اشخاص ثالث در مشاعات ساختمان، گردند بنابر این پیشنهاد می‌گردد که مدیران ساختمان‌ها اقدام به خرید بیمه نامه آرام بام پارسیان نمایند، تا ضمن ایجاد آرامش و آسودگی خاطر در هنگام خسارت، هزینه‌های ناشی از خسارت‌های تحت پوشش، قابل جبران باشد.
کد خبر: ۴۷۶۹۳
علی گنجی مدیر بیمه های مسئولیت بیمه پارسیان
تیتر20 - بسیاری از مدیران ساختمان‌های مسکونی، بصورت سنتی اقدام به پذیرش انجام امور مربوط به ساختمان می‌نمایند  که بعضاً اطلاعات کاملی در خصوص قوانین و مقررات مربوطه از جمله قانون تملک آپارتمان‌ها و همچنین خطرات حقوقی ناشی از پذیرفتن مسئولیت مدیریت ساختمان را ندارند،  لذا با آگاه نمودن مدیران با این قوانین و مقررات و ترغیب آنان به تهیه بیمه نامه آرام بام پارسیان ، حوادث و خسارت‌های احتمالی ناشی از مسئولیت در طول دوره مدیریتشان تحت پوشش قرار می‌گیرد و درصورت پذیرش این مسئولیت، باعث ایجاد آرامش خاطر بیشتر، خواهد بود . درباره جزییات این بیمه نامه با علی گنجی مدیر بیمه های مسئولیت بیمه پارسیان گفت و گویی انجام شده است که در ادامه از نظرتان  می گذرد.

1- طرح بیمه آرام بام پارسیان چیست و شامل چه اشخاصی می شود؟ 

طرح آرام بام پارسیان در حقیقت بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مدیر و یا هیات مدیره ساختمان‌ها اعم از مسکونی، اداری وتجاری است که با توجه به روند رو به رشد جامعه به سمت آپارتمان‌نشینی و به تبع آن اهمیت بیش از پیش تصمیمات مدیران و هیات مدیره این ساختمان‌ها و مسئولیت‌های مترتبه که به تبع جایگاه ایشان طراحی گردیده است، این پوشش بیمه‌ای، مخصوص مدیر و یا هیات مدیره ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری می‌باشد که در صورت احراز مسئولیت مدیران و محکومیت آنان در مراجع قضایی، خسارت‌های احتمالی وارد به افراد را در چهارچوب تعهدات بیمه‌نامه، جبران ‌می‌نماید.  

در این طرح تلاش برآن بود، ضمن توجه به ریسک‌های مختلف در جامعه هدف و نیازهای بازار، در سر حد امکان تمام نیازهای بیمه‌ای بازار هدف در یک پکیج واحد در اختیار بیمه‌گذاران محترم قرار گیرد.  بدیهی است با عنایت به ماهیت ریسک و تنوع مسئولیت‌های این حوزه، مقرر است، حسب مورد، پوشش‌های بیمه‌نامه در بازه های زمانی مشخص بازبینی شده و در جهت بهبود مستمر، در صورت لزوم بروزرسانی گردد تا امکان بهره‌برداری هر چه بیشتر برای بیمه‌گذاران بازار هدف را داشته باشد. انشاالله 

2- با توجه به اینکه اکثر مدیران ساختمان‌ها اصولاً آشنایی علمی و حقوقی  با مقوله مدیریت ندارند این طرح چه دغدغه‌هایی از آنان را بر طرف می‌کند ؟ 

همانطور که مستحضرید، بسیاری از مدیران ساختمان‌های مسکونی، بصورت سنتی اقدام به پذیرش انجام امور مربوط به ساختمان می‌نمایند که بعضاً اطلاعات کاملی در خصوص قوانین و مقررات مربوطه از جمله قانون تملک آپارتمان‌ها و همچنین خطرات حقوقی ناشی از پذیرفتن مسئولیت مدیریت ساختمان را ندارند،  لذا با آگاه نمودن مدیران با این قوانین و مقررات و ترغیب آنان به تهیه این بیمه‌نامه، حوادث و خسارت‌های احتمالی ناشی از مسئولیت در طول دوره مدیریتشان تحت پوشش قرار می‌گیرد و درصورت پذیرش این مسئولیت، باعث ایجاد آرامش خاطر بیشتر، خواهد بود . 
مقابله با خطراتی که مدیران ساختمان ها را تهدید می کند
3- چرا باید مدیران ساختمان‌ها بیمه‌نامه مسئولیت تهیه کنند؟ این بیمه‌نامه برای ذینفعان چه اهمیتی دارد؟ 

مدیران ساختمان، از سوی مالکان و به منظور اداره امور ساختمان انتخاب می‌شوند و کتباً یا شفاهاً این مسئولیت را می‌پذیرند، به واسطه پذیرش مسئولیت به صورت ضمنی و یا طی صورتجلسه، قبول مسئولیت نموده و قانوناً مسئول اداره امور ساختمان می‌گردند. حال آنکه در طول دوره مدیریت خود، ممکن است به دلیل قصور و یا اهمال غیر عمدی در اجرای مسئولیت اصلی خود، که حفظ و اداره امورات مربوط به ساختمان می‌باشد و یا سایر مسئولیت‌هایش، محکوم به جبران خسارات جانی و یا مالی وارد به ساکنین و یا اشخاص ثالث در مشاعات ساختمان، گردند. 

همچنین باتوجه به احتمال وقوع حادثه‌ای که میزان گستردگی آن مشخص نمی‌باشد و هزینه‌های‌سنگین جبران خسارت‌های ناشی از آن که می‌تواند از نوع جانی شامل دیه و یا هزینه‌های پزشکی باشد و یا خسارت‌های مالی، پیشنهاد می‌گردد که مدیران ساختمان‌ها اقدام به خرید این نوع بیمه‌نامه نمایند، تا ضمن ایجاد آرامش و آسودگی خاطر در هنگام خسارت، هزینه‌های ناشی از خسارت‌های تحت پوشش، قابل جبران باشد. 


4- برای معرفی این طرح به ذینفعان در حال حاضر چه اقداماتی انجام شده است؟ استقبال چگونه است؟ مشکلات چیست؟

بدیهی است، با توجه به گستره وسیع بازار بالقوه بیمه‌گذاران یا به تعبیر شما ذینفعان این رشته، از یک سو و از سوی دیگر نیاز به ایجاد زیرساخت و زیربنای فرهنگی به عنوان اصلی‌ترین نیاز در گسترش بیمه‌نامه مذکور و بیمه‌نامه‌های مشابه، " زمان" ، تاثیر گذارترین عامل در این حوزه است و لیکن با توجه به اقبال مثبت جامعه نسبت به این گونه پوشش‌های بیمه‌ای، پیش‌بینی‌های اولیه، حاکی از این است که با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته استقبال قابل توجهی از محصول مذکور صورت پذیرد. در همین راستا برای معرفی این طرح، تبلیغات رسانه‌ای در رادیو و تلویزیون صورت گرفته‌است. همچنین فایل‌ها و بروشورهای آموزشی طراحی گردیده که سطح  آگاهی کارشناسان واحدهای فروش این بیمه‌نامه و کلیه نمایندگان، به منظور اطلاع رسانی صحیح و گسترش آگاهی اقشار جامعه بخصوص مدیران ساختمان‌ها، نسبت به این بیمه نامه را، افزایش می‌دهد. 

شایان ذکر است، فرایندهای صدور و مجوزهای لازم به جهت تسهیل و تسریع در صدور این بیمه‌نامه توسط واحدهای فروش، به حداقل ممکن کاهش یافته است و برنامه‌ریزی لازم در خصوص ارائه بسته‌های تشویقی به منظور ارائه به شبکه فروش صورت پذیرفته که امید است پس از تائید بسته های مذکور، انگیزه فزاینده‌‌ای برای همکاران محترم شبکه فروش ایجاد نماید. 

درخصوص استقبال از طرح آرام بام پارسیان با عنایت به اینکه کمتر از دو ماه از طراحی و اجرای طرح مذکور سپری گردیده‌است، خوشبختانه، فروش این طرح، با استقبال خوبی مواجه بوده است و همانگونه که پیشتر عرض نموده، تاثیرگذارترین عامل بر موفقیت طرح مذکور افزایش دانش و آگاهی مدیران و ساکنان ساختمان‌ها اعم از مسکونی، اداری و تجاری از مسئولیت‌های مترتبه بر جایگاه ایشان و مزایای تهیه بیمه‌نامه‌ای کامل، متناسب با مسئولیت‌هایشان می‌باشد. 

5- تفاوت این بیمه نامه با بیمه نامه های مشابه سایر شرکت‌ها چیست؟

در این بیمه نامه، ما سعی بر آن داشتیم که به منظور ارائه پوشش کامل‌تر و متناسب با ریسک بیمه‌گذار محترم و ایجاد آسایش خیال بیشتر در زمان بروز خسارت و حمایت از ایشان در خصوص هزینه‌هایی که در روند بررسی خسارت در مراجع قضایی متحمل می‌گردد، پوششی تحت عنوان پرداخت هزینه‌های دادرسی را بدون دریافت حق‌بیمه اضافی در اختیار کلیه بیمه‌گذاران قرار دهیم. علاوه بر خسارات ناشی از هزینه‌های دادرسی، هزینه‌های مربوط به انتقال مصدوم به بیمارستان و هزینه‌های مشابه ارائه گردیده و همچنین از دیگر مزایای این بیمه‌نامه نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار، ارائه خسارات جانی، ناشی از حمله حیوانات خانگی می‌باشد. که با توجه به افزایش نگهداری حیوانات در آپارتمانها و به تبع آن افزایش احتمال وقوع این خطر، می‌تواند تهدیدی برای مسئولیت مدیر ساختمان باشد. همچنین به منظور ارائه یک بیمه‌نامه جامع، در مواردی که مورد بیمه مجتمع‌ مسکونی می‌باشد، حوادث وارد به کارکنان بیمه‌گذار ناشی از فعالیت و شغل آنان در این بیمه‌نامه تحت پوشش قرار داده‌ایم.


6- آیا پوشش این بیمه شامل افراد غیر ساکن در ساختمان هم می‌شود؟ بیمه مسئولیت اشخاص ثالث شامل چه کسانی می‌شود؟ و چه حوادثی را در بر می‌گیرد؟ 
این بیمه‌نامه خسارت‌های جانی و مالی وارد به کلیه اشخاص اعم از مالک، مستاجر، مهمانان و رهگذران را جبران می‌نماید. حتی شخص بیمه‌گذار هم می‌تواند، خودش را در قبال حوادث و اتفاقاتی که در مشاعات ساختمان رخ می‌دهد، (بر اساس آیین نامه 84 بیمه نامه حوادث)، بیمه نماید. همچنین همانطور که در جواب سئوالات قبلی مطرح گردید، چنانچه بیمه‌گذار در مجتمع‌های مسکونی، پوشش مسئولیت مدنی در قبال خسارت وارد به کارکنان را خریداری نماید، صرفاً در ساختمان‌های مسکونی خسارت‌های وارد به آنان نیز از محل این بیمه‌نامه قابل جبران می‌باشد. 

در خصوص حوادث باید به عرض برسانم، حوادثی همچون افتادن سنگ‌های شل شده از نمای ساختمان و یا دوربین‌های نصب شده بر نما، به روی رهگذران و یا ماشین‌های پارک شده در جوار ساختمان، حوادث ناشی از سهـل انگاری در تعمیر آسانسـور، ریزش تاسیسات ساختمانی بر روی ماشین‌های مستقر در پارکینگ، انفجار تاسیسات مستقر در موتورخانه به دلیل سهل انگاری در تعمیر و نگهداری آن و حوادثی از این قبیل که منجر به بروز خسارت های جانی و مالی گردد، تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرد.

در پایان، ضمن آرزوی صحت سلامتی برای تمامی هموطنان عزیز و عرض تبریک به مناسبت روز بیمه به کلیه همکاران در این صنعت، از مدیران ارشد سازمان و کلیه همکاران محترم ستادی، شعب و شبکه‌های فروش در خصوص توجه ویژه ایشان به منظور توسعه و بهبود محصولات حوزه تخصصی رشته مسئولیت، کمال امتنان داشته، و از آن رسانه محترم نیز، که در راستای ایجاد بستر لازم در خصوص توسعه فرهنگ بیمه در جامعه تلاش می‌نماید، سپاسگزارم. 

ارسال نظرات
موضوعات روز