جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۶
تیتر20//
طرح آرام بام پارسیان در حقیقت بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مدیر و یا هیات مدیره ساختمان‌ها است. این پوشش بیمه‌ای، مخصوص مدیر و یا هیات مدیره ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری می‌باشد که در صورت احراز مسئولیت مدیران و محکومیت آنان در مراجع قضایی، خسارت‌های احتمالی وارد به افراد را در چهارچوب تعهدات بیمه‌نامه، جبران ‌می‌نماید.
کد خبر: ۴۷۷۳۴
مدیران ساختمان ها قبل از پذیرش مسئولیت این مطلب را بخوانند
تیتر20 - بسیاری از مدیران ساختمان‌های مسکونی، بصورت سنتی اقدام به پذیرش انجام امور مربوط به ساختمان می‌نمایند  که بعضاً اطلاعات کاملی در خصوص قوانین و مقررات مربوطه از جمله قانون تملک آپارتمان‌ها و همچنین خطرات حقوقی ناشی از پذیرفتن مسئولیت مدیریت ساختمان را ندارند.

مدیران ساختمان ها در طول دوره مدیریت خود، ممکن است به دلیل قصور و یا اهمال غیر عمدی در اجرای مسئولیت اصلی خود محکوم به جبران خسارات جانی و یا مالی وارد به ساکنین و یا اشخاص ثالث در مشاعات ساختمان، گردند.

بیمه پارسیان برای پاسخ به این نگرانی بیمه نامه ای را ارائه کرده که باعث آرامش خاطر مدیران ساختمان ها در دوران مسئولیتشان می شود.

با آگاه نمودن مدیران با قوانین و مقررات و ترغیب آنان به تهیه بیمه نامه آرام بام پارسیان ، حوادث و خسارت‌های احتمالی ناشی از مسئولیت در طول دوره مدیریتشان تحت پوشش قرار می‌گیرد .

طرح آرام بام پارسیان در حقیقت بیمه‌نامه مسئولیت مدنی مدیر و یا هیات مدیره ساختمان‌ها اعم از مسکونی، اداری وتجاری است که با توجه به روند رو به رشد جامعه به سمت آپارتمان‌نشینی و به تبع آن اهمیت بیش از پیش تصمیمات مدیران و هیات مدیره این ساختمان‌ها و مسئولیت‌های مترتبه که به تبع جایگاه ایشان طراحی گردیده است، این پوشش بیمه‌ای، مخصوص مدیر و یا هیات مدیره ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری می‌باشد که در صورت احراز مسئولیت مدیران و محکومیت آنان در مراجع قضایی، خسارت‌های احتمالی وارد به افراد را در چهارچوب تعهدات بیمه‌نامه، جبران ‌می‌نماید.  

این بیمه‌نامه خسارت‌های جانی و مالی وارد به کلیه اشخاص اعم از مالک، مستاجر، مهمانان و رهگذران را جبران می‌نماید. حتی شخص بیمه‌گذار هم می‌تواند، خودش را در قبال حوادث و اتفاقاتی که در مشاعات ساختمان رخ می‌دهد، (بر اساس آیین نامه 84 بیمه نامه حوادث)، بیمه نماید. همچنین همانطور که در جواب سئوالات قبلی مطرح گردید، چنانچه بیمه‌گذار در مجتمع‌های مسکونی، پوشش مسئولیت مدنی در قبال خسارت وارد به کارکنان را خریداری نماید، صرفاً در ساختمان‌های مسکونی خسارت‌های وارد به آنان نیز از محل این بیمه‌نامه قابل جبران می‌باشد. 

از مزایای این بیمه‌نامه نسبت به سایر محصولات مشابه در بازار، ارائه خسارات جانی، ناشی از حمله حیوانات خانگی می‌باشد. که با توجه به افزایش نگهداری حیوانات در آپارتمانها و به تبع آن افزایش احتمال وقوع این خطر، می‌تواند تهدیدی برای مسئولیت مدیر ساختمان باشد.

همچنین حوادثی همچون افتادن سنگ‌های شل شده از نمای ساختمان و یا دوربین‌های نصب شده بر نما، به روی رهگذران و یا ماشین‌های پارک شده در جوار ساختمان، حوادث ناشی از سهـل انگاری در تعمیر آسانسـور، ریزش تاسیسات ساختمانی بر روی ماشین‌های مستقر در پارکینگ، انفجار تاسیسات مستقر در موتورخانه به دلیل سهل انگاری در تعمیر و نگهداری آن و حوادثی از این قبیل که منجر به بروز خسارت های جانی و مالی گردد، تحت پوشش این بیمه‌نامه قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز