چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
این مناطق فاصله بسیار اندکی با تهران داشته و می تواند گزینه مناسبی برای سفرهای یک روزه باشد.
کد خبر: ۴۷۷۴۶
تیتر20 - این روزها قرنطینه و کرونا برای گردشگران و کسانی که اهل سفر هستن شرایط سختی را بوجود آورده. یک مسافرت یک روزه بعد از اتمام دوران کرونا و قرنطینه می تواند جان تازه ای به روح ما ببخشد. در این مطلب جاهای مخصوص پیک نیک اطراف تهران را معرفی می کنیم که بتوانید با مراجعه به این مناطق بعد از این دوران سخت کرونا در یک بازه زمانی کوتاه به مسافرت بپردازید.

این مناطق فاصله بسیار اندکی با تهران داشته و می تواند گزینه مناسبی برای سفرهای یک روزه باشد. 

اگر شما هم در پایتخت بزرگ ایران مشغول به زندگی هستید و زمان زیادی برای مسافرت های چند روزه در اختیار دارید، می توانید با انتخاب طبیعت اطراف تهران و یا سایر جاهای دیدنی اطراف تهران به یک مسافرت شاد و مفرح بپردازید.  از زندگی در این شهر لذت ببرید. قاعدتا در هر استانی که باشیم جاهای دیدنی اطراف ما گزینه مناسبی برای سفر کوتاه و یک روزه محسوب میشه.

گردشگری و اقامت در اطراف تهران
طبیعت اطراف تهران به قدری زیباست که شما می توانید در هر فصل منطقه مخصوص به همان فصل را انتخاب کنید. یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز روستا افجه است. این روستای بی نظیر هر ساله به دلیل طیف زیبای رنگی در درختانش گردشگران زیادی را به خود می بیند. علاوه بر بوم نقاشی که به رنگهای زرد قرمز در آمده در روستای افجه دشت های زیبایی وجود دارد. دشت هویج این روستا یکی از بهترین مکانها برای سفر در فصل بهار است. جالب است بدانید، این دشت به دشت هویج معروف است اما هیچ اثری از هویج در آن نیست.

زیبایی های روستای افجه به همین جا ختم نمی شود، آبشار پسچویک و آبشار موآب از دیگر نقاط دیدنی روستای افجه هستند که در نزدیکی افجه قرار دارند. ارتفاع روستای موآب بیشتر از پسچویک است.  آبشار پسچویک و آبشار موآب به ترتیب 15 و 180 متر ارتفاع دارند. زیبایی های روستای افجه به قدری زیاد است که علاقه مندان بسیار زیادی از نقاط مختلف ایران به آن سفر می کنند.

روستای گردشگری برغان

از دیگر جاذبه های جذاب اطراف تهران می توان به روستای برغان اشاره کرد. این روستا می تواند بهترین گزینه برای سفرهای یک روزه شما باشد. پل تاریخی برغان، چنار کهن، مسجد جامع، تپه باستانی قلعه کش کلا و زیارتگاه چهل دختر مکان هایی هستند که در سفر به روستای برغان می توانید از آن دیدن کنید.

روستاهای وردیج

اگر می خواهید سنگ های غول پیگیری که به شکل انسان درآمده اند را ببینید، حتما سری به وستای وردیج بزنید. در روستای وردیج سنگ هایی وجود دارد که رخ انسان ها را به نمایش در می اورد. بسیاری از گردشگران به خاطر این سنگ های انسان نما به این منطقه سفر می نمایند. ناگفته نماند در این روستا به جز سنگ هاییی با رخ انسان فضای سرسبز بسیاری وجود دارد. به فضاهای سرسبز کوه های سر به فک کشیده و آبشارهای مرتفع را نیز اضافه نمایید. برای گذراندن یک روز خوب و بی نظیر روستای وردیج می تواند بهترین گزینه باشد.

روستای برگ جهان

روستای برگ جهان یکی دیگر از روستا‌های اطراف تهران است که در منطقه لواسانات قرار دارد. شمال شرقی تهران روستایی به نام برگ جهان قرار دارد که آب و هوای پاک و بی نظیری دارد. سراسر این روستا از درختان و گیاهان انبوهی پوشیده شده است. روستای برگ جهان مناسب ترین گزینه برای سفر در فصل بهار و تابستان به شمار می رود.

روستای کن سولقان

به جز روستای برگ جهان از دیگر روستاهایی که در فصل بهار و تابستان پیشنهاد می‌شود روستای کن سولقان می‌باشد. البته روستای کن و روستای سولقان است. جالب است بدانید این دو رویتا یعنی کن و سولقان از یکدیگر جدا هستند اما آنها را به یک اسم مشترک می شناسند.

روستای کن سولقانکه در فاصه 30 کیلومتری تهران قرار دارد،  به دلیل آب و هوای کوهستانی اش در اواخر هفته در تابستان و بهار پاتوق افراد زیادی می باشد. کوهستان، باغ ‌های میوه، رودخانه کن و دشت های بی نظیر از جمله جاذبه هایی است که در سفر به کن سولقان می توانید از آنها لذت ببرید.

روستای کرکبود

از دیگر روستاهای کوهستانی اطراف تهران می توان به کرکبود که در منطقه طالقان واقع شده اشاره کرد. نام کرکبود به دلیل وجود سنگ هایی تیره رنگ در این منطقه کرکبود گذاشته شده است. در ایام گذشته این روستا به دلیل وجود دو امامزاده به نامهای ابراهیم و زید معروف بود. اما در سال های اخیر با توجه به طبیعت بی نظیر روستای کرکبود، وجود آبشار و چشمه های معدنی و نزدیکی به پایتخت مورد توجه افراد بیشتری قرار گرفته است. آبشار کر و دو چشمه گوهر و اشک جز زیباترین بخش های روستای کرکبود هستند که هوش از سر هر گردشگری می پراند.

روستای زرین دشت

روستای زرین دشت که در فاصله 120 کیلومتری تهران قرار دارد، جز مکانهایی است که می تواند تابستان و بهاری خنک را به ساکنان تهران هدیه دهد. این روستا پر از جاذبه های درختان سرسبز، رودخانه های شگفت انگیز است که تمامی آنها با آب و هوایی دلنشین عجین شده اند. رودخانه حبله رود و چشمه‌های معدنی خمده و دریابک جز جاذبه های دیدنی روستای زرین دشت به شمار می روند./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز