جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
بهترین جایگزین مصرف داروهای شیمیایی برای تسکین درد، بدون شک مسکن های گیاهی می باشد و با ضد درد های گیاهی می توانید درد های خود را تسکین کنید.
کد خبر: ۴۷۷۷۳
تیتر20 - خیلی از افراد با افزایش سن دردهای زیادی را تجربه کرده که برای تسکین و رفع آن داروهای شیمیایی زیادی مصرف می کنند اما همچنان از دردهای مزمن شکایت دارند اما گزینه های جایگزین و مقرون به صرفه ای وجود دارد که بیشتر افراد با تجویز پزشک می توانند از خواص آن بهره مند شوند .در این بخش به معرفی خوراکی هایی می پردازیم که دردها را تسکین می دهند.

 گیلاس :
رنگ قرمز گیلاس به دلیل ترکیبات مفیدی به نام آنتوسیانین است. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه دردها را تسکین می دهد. گیلاس مانند آسپیرین ، ناپروکسن و سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانع التهاب می شود و درد را مهار می کند.

مطالعات نشان می دهد مصرف گیلاس در وعده صبحانه 25 % التهاب را کاهش می دهد، بنابراین می توانید برای تسکین دردهای مفصلی و ماهیچه، گیلاس را  به مدت 45 روز در برنامه غذایی خود بگنجانید.

زنجبیل :
سالهاست از زنجبیل برای رفع حالت تهوع و دریا زدگی استفاده می شود. زمانی که فردی قادر به تخیله معده خود نباشد حالت تهوع ناخوشایندی را تجربه می کند که با مصرف زنجبیل می توان آن را تسکین داد چرا که زنجبیل باعث استفراغ می شود

علاوه بر این زنجبیل را می توان به عنوان یک آسپرین طبیعی و داروی ضد التهاب برای تسکین میگرن، آرتروز و دردهای عضلانی استفاده کرد.

روش های زیادی وجود دارد که می توان زنجبیل را در رژیم غذایی گنجاند،آن را در غذاها، اسموتی ها اضافه کنید یا اینکه با قرار دادن  زنجبیل ریز خرد شده و پوست کنده در آب جوش به مدت 15 دقیقه  چای دم کنید.

آناناس :
در آناناس آنزیمی به نام بروملین وجود دارد که مانند مسکن عمل کرده و سبب کاهش میزان التهاب و کاهش دردهای ناشی از استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید می شود. 

سیب :
سیب حاوی آنتی اکسیدانی به نام کورستین است که خاصیت ضد التهابی دارد و مصرف روزانه آن سبب کاهش درد می شود.

 پرتقال :
برای کاهش درد بیماری های التهابی و تورمی پرتقال بخورید زیرا این میوه سرشار از ویتامین C و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید می شود. همچنین مصرف این میوه در رفع سرماخوردگی مفید می باشد. 

انگور قرمز:
انگور قرمز یک مسکن طبیعی است و به دلیل داشتن پلی فنول خواص ضد التهابی دارد. انگور قرمز برای کاهش التهاب درست مانند آسپرین عمل می کند. 

 آجیل و دانه ها :
آجیل ها و دانه ها سرشار از تریپتوفان، بوده که این اسید آمینه منجر به کاهش درد می شود. موثرترین آجیل و دانه ها برای کاهش درد عبارتند از فندق، دانه کنجد، تخمه آفتابگردان

جوی دو سر:
آندومتریوزیس هنگامی رخ می دهد که جداره های ریز رحم کنده می شود و خارج از رحم رشد می کند. به گفته محققان، این سلول های مهاجر دوران قاعدگی را در برخی زنان به دوران زجرآوری تبدیل می کند و به حدی التهاب ایجاد می کند که فرد درد بسیار شدید دارد. رژیم غذایی غنی از جو دو سر طی 6 ماه این درد را تا 60 درصد کاهش می دهد. با خوردن روزی یک پیمانه جو دو سر می توان از این درد رهایی پیدا کرد. /نمناک
ارسال نظرات
موضوعات روز