جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
وزیر کشور:
وزیر کشور گفت: در شهرداری‌ها ۴.۵ برابر نیروی مورد نیاز نیرو داریم، چرا که نحوه استخدام و بکارگیری معلوم نبود و اعمال نظرهای زیادی صورت می‌گرفت.
کد خبر: ۴۷۸۸۸
تیتر20 -  "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور در مراسم افتتاح پروژه‌های مدیریت شهری با اشاره به لایحه استخدامی کارکنان شهرداری گفت: این لایحه یکی از موارد بسیار مهم بود و کاملا نظام بخشی شد، در شهرداری‌ها ۴.۵ برابر نیروی مورد نیاز نیرو داریم، چرا که نحوه استخدام و بکارگیری معلوم نبود، اعمال نظرهای زیادی صورت می‌گرفت و برای شهرداری‌ها مشکل آفرین بود، اما با تقدیم این لایحه تعیین تکلیف و کاملا قانون‌مند شده است. 

وزیر کشور در ادامه با اشاره به آسب‌شناسی شهرها گفت: در حوزه آسیب‌شناسی شهرها، اسناد مختلفی را تصویب کردیم که اکنون در حال اجراست. 

رحمانی فضلی در ادامه آماری از حوزه حمل و نقل ارائه کرد و گفت: ۱۷۹ کیلومتر معادل ۵۴ درصد کل خطوط در حال بهره برداری به طول خطوط قطار شهری در این دولت اضافه شد. ۱۱۹ ایستگاه معادل ۵۳ درصد به ایستگاه‌های قطار شهری نیز اضافه شد و همچنین ۶۹۱ واگن به تعداد ناوگان مترویی معادل ۳۷ درصد افزوده شد. 

وزیر کشور ادامه داد: درحوزه نوسازی اتوبوس‌ها ۱۱۶۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و ۱۲۰۰ دستگاه بازسازی شد. در حوزه تاکسیرانی ۷۳ هزار تاکسی تعویض و نوسازی شده است و در حوزه ماشین آلات ۴۲۰۰ دستگاه خدماتی و ۳۲۸۷ دستگاه ماشین آلات عمرانی اضافه شد. 

او با بیان اینکه در زمینه محیط زیست اقدامات بسیار خوبی در شهرداری‌ها انجام شد، افزود: حدود ۷۴ درصد جمعیت ایران ساکن شهرها هستند و این مستلزم این است که بستر خدمات‌رسانی و ایجاد امکانات زیست سالم را برای مردم در شهرها ایجاد کنیم وگرنه دچار مسائل حاشیه نشینی و مسائل اجتماعی ناشی از آن خواهیم شد. 

وزیر کشور افزود: به همین دلیل در وزات کشور به صورت هوشمند و با استفاده از سامانه‌های مختلف اقدامات را پیش بردیم و حدود ۱۸ سامانه را به بانک اطلاعات راه اندازی کردیم که یک نمونه از آن معاینه فنی است که در گذشته به صورت دستی انجام می‌شد و اعمال سلیقه و نظر در آن بسیار بود، اما اکنون به صورت کاملا الکترونیکی و دقیق است. 

او با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش گفت: در حوزه آموزش اقدامات بسیار خوبی انجام شد و شهرداری‌ها را مکلف کردیم که برنامه محور باشند. 

رحمانی فضلی ادامه داد: علاوه بر این ۱۲ پروژه شاخص مدیریت شهری که با حضور همکارانم در ۵ شهر کشور به بهره برداری می‌رسد، تعداد ۸۷ پروژه دیگر نیز به اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۴۶۴ میلیارد تومان مشتمل بر ۳۶ پروژه در حوزه حمل ونقل، ۱۸ پروژه در حوزه گردشگری، ۱۷ پروژه در حوزه محیط زیست و خدمات شهری و ۱۶ بازآفرینی شهری آماده است که با فرمان شما توسط استانداران و مقامات محلی به بهره برداری می‌رسد./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز