شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
قیمت موز در روز‌های گذشته افزایش آرام‌آرام خود را آغاز کرد و روز گذشته از کیلویی ۴۰ هزار تومان گذشت.
کد خبر: ۴۷۹۷۰
تیتر20 - گزارش میدانی حاکی است؛ قیمت هر کیلوگرم موز در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران ۳۸هزار تومان به فروش می‌رود و این محصول وارداتی در بازار تهران کیلویی بیش از ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به دلیل آن که به نرخ‌های مصوب جور در نمی‌آید، از مدت‌ها قبل موز عرضه نمی‌شود.

یک مغازه‌دار در منطقه ۱۹ تهران گفت: قیمت موز بیش از اندازه گران شده و واقعا دلیل آن را نمی‌دانیم. قیمت‌ها در میدان مرکزی میوه و تره‌بار به شدت بالاست و قیمت خرده‌فروشی در مناطق شمال تهران به ۵۰ هزار تومان هم رسیده است، اما در مناطق ضعیف‌تر مجبور هستیم با قیمت پایین‌تری بفروشیم.

موز جزو ۴ میوه مجاز برای واردات است که عمدتاً از کشور‌های آفریقایی وارد می‌شود.

گفته می‌شود که واردات این محصول بیشتر انحصاری است و توسط افرادی که تعداد آن‌ها به انگشتان دست هم نمی‌رسد، وارد می‌شود.

موز محصول میوه گرمسیری است و در کشور ما به صورت تجاری پرورش نمی‌یابد. از سال‌های گذشته این محصول وارد کشور شده و ذائقه مردم را به سمت این محصول عوض کرد، به طوری که اکنون این میوه با عنوان محصول لوکس در میهمانی‌ها و یا میوه مناسب برای عیادت‌ها استفاده می‌شود.

کارشناسان معتقدند که خداوند هر محصولی را بر اساس منطقه و نیاز انسان‌ها خلق کرده و اگر محصولی در یک منطقه رشد نمی‌کند، مفهوم آن این است که انسان‌های آن منطقه به مواد و املاح موجود در آن میوه نیازی ندارد./فارس
ارسال نظرات
موضوعات روز