جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۹
نرخ‌های تند در بازار فلفل سیاه؛
فلفل سیاه یکی از مهم‌ترین ادویه‌های خوراکی است. به سختی می‌توان غذایی را پیدا کرد که فلفل در دستور تهیه آن نباشد یا بدون فلفل خوشمزه‌تر باشد، مخصوصا فلفل سیاه که علاوه بر عطر بسیار عالی، تندی ملایمی دارد.
کد خبر: ۴۷۹۹۲
قیمت فلفل هم نجومی شد
تیتر20 - این نوع فلفل درکنار طعم و عطرش کلکسیونی از خواص مختلف هم هست؛ منبعی عالی از منیزیم، ویتامین K، آهن و فیبر است و جز اینها خواص ضد‌باکتری، آنتی اکسیدانی، تقویت‌کننده سیستم ایمنی و کاهش تب، بهبود گوارش، افزایش اشتها و در عین حال کمک به کاهش وزن، مبارزه با التهاب مفاصل، کمک به درمان افسردگی و حتی مبارزه با سرطان را هم برای فلفل برشمرده‌اند. با این همه خواص به هیچ عنوان صحیح نیست که از آن صرف‌نظر کنید. 

خوشبختانه دسترسی به آن هم سخت نیست و در سوپرمارکت‌ها می‌توان آن را در انواع پودری و گرانول آسیاب نشده برای استفاده در فلفل‌دان‌های آسیابی پیدا کرد. بیشتر برندهای تولید‌کننده هر 2نوع را دارند و نوع گرانولی کمی ارزان‌تر است. البته فلفل سیاه در مجموع ادویه گرانی است به‌طوری که هم‌اکنون یک ظرف 100گرمی آن بسته به برند، بین 23تا 30هزار تومان قیمت دارد. این یعنی هرکیلوگرم از این ادویه باارزش دست‌کم 200هزار تومان قیمت دارد. البته قیمت فله این محصول طبیعتا کمتر از انواع بسته‌بندی شده است اما کمتر کسی فلفل یا دیگر ادویه‌ها را کیلویی خریداری می‌کند.
 
بزرگ‌ترین بسته‌بندی این کالا در بازار ظرف‌های 500گرمی است که 90هزار تومان قیمت دارند. برتر و گلها، برندهای پیشکسوت در تولید ادویه‌جات هستند و در زمینه فلفل‌ سیاه هم طبیعتا سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارند، اما برندهای دیگری مثل سحرخیز، هاتی کارا، گرین فیلد، همیشک، بهرامن، شاهسوند و گیزیا هم محصولات بسیار باکیفیتی را به قفسه سوپرمارکت‌ها فرستاده‌اند. فلفل و دیگر ادویه‌ها هم به رسم دیگر کالاها از ابتدای امسال چند نوبت افزایش قیمت داشته‌اند که آخرین نوبت آن بین 26تا30درصد در همین یک‌ماه اخیر بوده است. به‌عنوان مثال فلفل سیاه گرانولی مخصوص استیک، 100گرمی برند همیشک از 17هزار تومان به 21.500تومان رسیده و یک نوع بسته‌بندی دیگر همین محصول از همین برند با وزن 45گرم، 30هزار تومان قیمت خورده است./همشهری
قیمت فلفل هم نجومی شد

ارسال نظرات
موضوعات روز