جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
با نگهداری بعضی از وسایل در زیرزمین احتمال آسیب رسیدن به آن ها زیاد می شود مثل کتاب ها و هیزم و فرش و قالیچه که بخاطر رطوبت و وجود حشرات ممکن است خراب شوند.
کد خبر: ۴۸۰۱۳
تیتر20 - زیرزمین ناتمام می تواند محل خوبی برای ذخیره برخی اقلام باشد که همیشه از آن ها استفاده نمی کنید اما قبل از این که چیزی را در زیر زمین انبار کنید، در نظر بگیرید که در فضای خنک و اغلب مرطوب می ماند. 

نگهداری اسباب بازی در زیرزمین:

اسباب بازی های مورد علاقه کودکان- به خصوص حیوانات خشک شده و دیگر اسباب بازی های پشمی - را باید در فضایی به غیر از زیرزمین نگهداری کرد. کرم های گرد و غبار، حشرات دیگر و حتی موش ممکن است به اسباب بازی ها آسیب بزنند. اگر باید اسباب بازی ها را در زیرزمین انبار کنید ، مطمئن شوید که در محفظه در بسته نگه داری می شوند.

اشتباه انبار کردن کتاب ها و نگهداری آن ها در زیرزمین:

می خواهید کتاب های مورد علاقه خود را از کودکی ذخیره کنید تا روزی به کودکان یا نوه های خود بدهید، اما نگه داری آن ها در زیرزمین ، بهترین راه حل نیست. حشراتی هستند که در محیط های تاریک، مرطوب مانند زیرزمین رشد می کنند همچنین ساس ها روی مواد نشاسته ای مثل چسبی که کتاب را متصل می کند ، رشد می کنند.


اشتباه در نگهداری فرش و قالیچه در زیرزمین:

فرش و قالیچه لوله کرده خانه بزرگی برای حشرات و موش ها هستند ، به گونه ای در نظر بگیرید که آن ها را در مکانی غیر از زیرزمین نگهداری کنند. الیاف فرش همچنین رطوبت و بو را جذب می کنند که اگر برای مدت های طولانی باقی بماند ممکن است آن ها را خراب کند.

نگهداری و انبار کردن هیزم در زیرزمین:

ممکن است ذخیره هیزم اضافی در زیر زمین برای بازیابی آسان و وسوسه کننده باشد ، وقتی که آماده درست کردن آتش در شومینه هستید، اما رطوبت در زیرزمین می تواند باعث پوسیدگی شود و چوب را بیش از حد خیس کند. حداقل 20 فوت دورتر از خانه خود هیزم را نگه دارید تا تبدیل به مکانی برای آفات نشود.


اشتباهات نگهداری وسایلی مثل مواد قابل اشتعال در زیرزمین:

ممکن است وسوسه انگیز باشد که مخزن اضافی پروپان را برای کباب و یا نفت سفید را در زیرزمین تان نگهداری کنید، اما مواد قابل اشتعال هنگام نگه داشتن در داخل، خطرناک است . این نوع مواد قابل اشتعال در صورتی که در نزدیکی آب گرمکن و یا خشک کن لباس باشند ، می تواند بسیار خطرناک باشد. به جای آن ، آن ها را بیرون آورید و در گاراژ یا انبار نگه دارید.

نگهداری برخی اسباب در زیرزمین:

از آنجا که چوب به راحتی می تواند با کپک خراب شود، وسایل چوبی را از زیرزمین بیرون آورید . همین طور مبلمان می توانند رطوبت و بو ها را جذب کنند . در عوض، این موارد را در مناطق خشک خانه نگه دارید.

انبارکردن و نگهداری لباس های کهنه در زیرزمین:

لباس های قدیمی را در نظر بگیرید - چه لباس های مورد علاقه ، کت زمستانی، برخی مکانها غیر از زیرزمین. لباس ها مستعد هجوم هستند. زمانی که در مناطق مرطوب نگهداری می شوند ، خز و چرم نیز به خوبی در زیر زمین نگهداری نمی شوند. لباس ها را در کیسه های پلاستیکی بسته بندی شده در یک ناحیه دیگر از خانه نگهداری کنید.


نگهداری وسایل الکترونیکی در زیرزمین:

اگر می خواهید دی وی دی قدیمی و یا استریو را نگه دارید، آن را در جایی غیر از زیرزمین انبار کنید. دمای بی نهایت و رطوبت می تواند موجب مشکلاتی در اجزای آن شود.

اشتباه در نگهداری فایل و کاغذهای مهم درون زیرزمین:

این اوراق مهم مانند پرونده های پزشکی، پاسپورت و گواهی تولد را در زیرزمین نگه ندارید، همین طور عکس می تواند توسط آب و رطوبت اضافی در هوا آسیب ببینند. اگر نیاز دارید برخی از موارد کاغذی را در زیرزمین نگه دارید، آن ها را در یک محفظه پلاستیکی محکم قرار دهید.

نگهداری اسناد مهم

اگر آلبوم های عکس خانوادگی مورد علاقه خود را در زیرزمین نگه دارید، مدت زیادی سالم نخواهند ماند، عکس ها در محیط های مرطوب نمی مانند و در طول زمان، حتی خشکی هم آنها را شکننده خواهد ساخت پس بهتر است که این موارد را به فرمت های اینترنتی تبدیل کنید تا تصاویری را که دارید همیشگی باشند.

ارثیه های خانوادگی:

اگر شما ارثیه های خانوادگی دارید که به آنها امید دارید، نباید را در زیر زمین قرارشان دهید، بلکه باید یک شرایط ایمن برای نگهداری آن ها پیدا کنید و بدانید که در زیر زمین هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت که این اتفاق بیفتد و بدانید که آب و کپک هیچ چیز را محکم نگاه نمی دارد.

تخت خواب:

محیط های مرطوب مانند زیرزمین، مکان خوبی برای کپک و قارچ هستند، به این معنی که شما نباید تخت خوابی را در آنجا انبار کنید، مگر این که کاملاً پوشیده شده باشد وعلاوه بر این، شما احتمالاً نمی خواهید صورت و بدن خود را در مقابل چیزی که به وسیله هاگ های کپک مضر مورد هجوم قرار گرفته است، قرار دهید که می تواند همه جور مشکلی از سردرد تا مشکل تنفسی را برایتان ایجاد کند.

نگهداری دوچرخه:

قرار دادن دوچرخه در زیرزمین ممکن است که کارایی آن را ضعیف کند و وقتی به آن نیاز دارید دیگر غیر قابل استفاده باشد، چرا که نوسانات دمایی در زیرزمین می تواند باعث از دست دادن فشار شود و بنابراین بهتر است در صورت امکان آن را در فضای کنترل شده آب و هوایی نگه دارید.

کنسرو موادغذایی:

این قوطی ها نیازی به یخچال ندارند، اما به این معنا نیست که آن ها به یک محیط بدون کنترل شده آب و هوایی نیاز دارند و طبق گزارش وزارت کشاورزی ، کنسروهایی که به طور تصادفی در زیرزمین منجمد می شوند، دارای پتانسیل ایجاد مشکلات سلامتی برای افرادی هستند که آن ها را می خورند و کنسروهایی که در خارج از یخچال ذوب می شوند دیگر برای مصرف ایمن نیستند.

فلز برنج و سازه های چوبی:

در حالی که شما ممکن است بخواهید بچه هایتان کار با ابزارهای خود را متوقف کنند و آنها را از اتاق نشیمن، به زیرزمین ببرند، باید بدانید که آنجا جای مناسب برای ذخیره آنها نیست، زیرزمین بدترین جا برای ذخیره کردن ابزارات موسیقی است و دشمن بزرگ این ابزارها رطوبت است.

 رطوبت باقی می ماند و حتی می تواند روی صدای دستگاه تاثیر بگذارد، آب باقی مانده در آنها می تواند به کپک تبدیل شود و پد و پارچه در سازه های چوبی ممکن است که شروع به پاره شدن کند.

نگهداری عطرها:

آن بوی مخصوص به خودتان ممکن است اگر آن را در زیرزمین بماند، دیگر شیرینی نداشته باشد و نوسانات دما و رطوبت می تواند بر عطر و بوی ادکلن شما تاثیر بگذارد و باعث از دست دادن ماندگاری آنها در طول زمان شود.

گازوئیل رو هم به مواد مواد قابل اشتعال در زیرزمین اضافه کنید: 

اگر زیرزمین تان شوفاژخانه است، احتمالاً ایده خوبی است که قوطی های گاز اضافی تان را جای دیگری نگه دارید و به عنوان یک قاعده کلی، هر چیزی که مانند بنزین احتراقی است باید از خطرات بالقوه آتش سوزی مانند شوفاژخانه دور بماند./نمناک
ارسال نظرات
موضوعات روز