جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
تیتر20 طرح‌های بیمه‌ای پدیده آمده از دل ویروس کرونا را بررسی می کند؛
در ایران بیمه کرونا در قالب یک طرح جدید بیمه‌ای، توسط دو شرکت سامان و سرمد در مدل‌های گوناگون عرضه می‌شود. این بیمه از یک سو شباهت‌های زیادی با بیمه درمان تکمیلی دارد و از سوی دیگر از امتیازات منحصربه‌فردی برخوردار است. در بیمه کرونا خسارات برآمده از هزینه‌های پزشکی، بستری و ازکارماندگی و فوت پرداخت می‌شود، با این حال در بهره‌مندی از این امتیازات اما و اگرهایی وجود دارد.
کد خبر: ۴۸۰۴۷
از افرادی که برای کرونا بیمه نمی شوند تا فروش بیمه نامه با بسته اشتراک فیلیمو
تیتر20- بدون اغراق بهترین خبری که امروز می‌توان به جامعه جهانی داد، کشف راه‌حلی حتمی برای از پا درآوردن کروناست، چیزی همچون یک واکسن که به فراوانی در اختیار همگان قرار گیرد و پایان‌بخش عمر ویروسی باشد که در یک سال گذشته بلای جان جهان شده است. 

شمار صنایعی که از شیوع ویروس متضرر شده‌اند، کم نیست اما در این بین برخی دیگر از چیزی که شاید بتوان با اغماض "مزایای" کرونا  نام داد، بهره‌مند شدند؛ در اینجا منظور صنایعی است که با پیشگیری و درمان کووید-19 سروکار دارند، از جمله صنعت بیمه. 

کرونا یک خطر است و ایجاد پناهگاهی برای در امان ماندن از آن یک الزام، هر چه این پناهگاه مجهزتر باشد، احتمال آسیب‌پذیری مالی و جانی کمتر است، با همین تمثیل به موضوع اصلی گزارش می‌پردازیم؛ بیمه کرونا.
 
بیمه کرونا چیست و چه تفاوتی با بیمه تکمیلی دارد؟ 
از حدود 30 شرکت بیمه‌ای که در ایران فعال هستند، تنها دو شرکت سامان و سرمد بیمه کرونا را ارائه می‌دهند و از هر دوی اینها می‌توان این بیمه را به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی در شعب خرید.

از جمله دلایلی که می‌توان برای استقبال نکردن بیشتر شرکت‌های بیمه از این محصول برشمرد این است که خدمات بیمه کرونا تا اندازه زیادی در بیمه‌های درمان تکمیلی ارائه می‌شود، با این حال پیامدهای ناگوار برآمده از ابتلا به کووید-19 تنها جنبه درمانی ندارد و در نتیجه مبالغی که در پوشش بیمه کرونا عرضه می‌شود، باید خسارات مربوط به هزینه‌های زندگی و حتی فوت را هم دربرگیرد.

در واقع هزینه‌ای که برای غرامت بازماندن از کار در روزهای بستری و همچنین در صورت فوت پرداخت می‌شود، اصلی‌ترین وجه تمایز بیمه کرونا از بیمه تکمیلی است. در نتیجه کسانی که بیمه تکمیلی ندارند و یا سقف تعهدات بیمه تکمیلی آنها کافی نیست، می‌توانند برای گذر از بحران، حساب بیشتری روی بیمه کرونا باز کنند، اما پیش از اقدام به خرید پیشنهاد می‌شود به آنچه در ادامه می‌آید و حاصل گشت‌و‌گذار خبرنگار تیتر20 در وب‌سایت این دو شرکت و صحبت با کارشناسان آنهاست، نگاهی انداخته شود.
 
چند نکته 
دقت داشته باشید که بهتر است بیمه کرونا را در بازه‌های زمانی محدود به طور مثال سه ماهه بخرید و قرارداد یک‌ساله با شرکت‌های بیمه برقرار نکنید تا اگر بساط بیماری در آینده نزدیک برچیده شد، سرمایه شما هدر نرفته نباشد. 

همچنین باید بدانید شرکت‌های بیمه دوره انتظار 14روزه‌ای برای پوشش بیماری تعریف کرده‌اند، به این معنا که خریدار 14 روز پس از تاریخ صدور بیمه‌نامه می‌تواند از پوشش آن استفاده کند و اگر تمدید بیمه‌نامه دیرتر از پایان زمان قرارداد اتفاق بیفتد، قرارداد جدید این دوره انتظار 14روزه را دربرمی‌گیرد. شرکت‌ها می‌خواهند با این کار امکان سوءاستفاده را برای کسانی که به محض ابتلا بیمه می‌خرند از بین ببرند. علاوه بر اینها روند بهره‌مندی از بیمه این گونه است که بیمار پس از پرداخت هزینه‌ها می‌تواند مبالغ را از بیمه دریافت کند و به ناچار باید ابتدا هزینه‌ها را خود بپردازد. 
  
شرکت بیمه سامان در صورتی هزینه‌ها را به بیمه‌شده پرداخت می‌کند که نتیجه آزمایش تشخیص مولکولی او بر روی یکی از نمونه‌های تنفسی اصلی در یکی از آزمایشگاه‌های مرجع کشور مثبت شود و تشخیص آزمایشگاهی در دو مرحله غربالگری و تاییدی پذیرفتنی است. 

همچنین آزمایش سی‌پی‌آر فرد مبتلا باید مثبت و سی‌تی‌اسکن گویای شواهد مثبت از بیماری باشد. بیمه‌شده باید در بیمارستان بستری شده و برای درمان از داروهای آنتی‌وایرال استفاده کرده باشد. همچنین بیمه سامان هزینه تست کرونا را پرداخت نمی‌کند. 

شرکت سرمد نیز کسانی را که سابقه بیماری قلبی-عروقی، فشار خون، سکته قلبی و مغزی، تنگی نفس، خلط چرکی و خونی، سیل ریوی، آمفیزم، بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت، تب مالت، مالاریا، ایدز، بیماری‌های خونی، انواع سرطان، دیابت، خونریزی‌های بدون علت و رماتیسم مفصلی دارند را در پوشش این بیمه قرار نمی‌دهد، چون ابتلا به این امراض امکان دچار شدن به کووید-19 را تشدید می‌کند و به گفته کارشناسان این شرکت بنابر قانون بیمه مرکزی در پوشش قرار دادن موضوع بیمه‌ای که ریسک بالایی دارد جرم است و به همین دلیل شرکت‌ها از پوشش دادن این افراد معذور هستند. 

اشاره به این نکته نیز در این مجال خالی از لطف نیست که شرکت سرمد در ازای خرید بیمه کرونا یک بسته اشتراک فیلیمو هم هدیه می‌دهد، تحفه‌ای که برای گذر از روزهای بیماری انتخاب بدی نیست.  

با این تفاسیر اگر بیمه کرونا همچنان گزینه جذابی برای شماست، در ادامه گزارش می‌توانید جزئیات بیشتری از طرح‌ها و قیمت‌‌های شرکت‌های سامان و سرمد به‌دست آورید. 

بیمه سامان و 6 طرح 
در بیمه سامان، جبران هزینه بیکاری، پوشش هزینه بستری و پرداخت سرمایه عمر در چهار طرح عادی و دو طرح ویژه و در بازه‌های زمانی سه ماه، شش ماه و یک سال انجام می‌شود.
 
بیمه سامان طرح‌های عادی را از گران‌ترین تا ارزان‌ترین با عناوین پلاتین، طلایی، نقره‌ای و برنزی نامگذاری کرده است. در طرح پلاتین در صورت فوت بیمه شده به علت ابتلا به کووید-19 و یا هر گونه خسارت جانی دیگر 200میلیون تومان، برای هزینه‌های پزشکی بیمارستان به دلایل اشاره‌شده، 20میلیون تومان برای جبران هزینه‌های بستری و بازماندن از کار و 300هزار تومان به ازای هر روز بستری پرداخت می‌شود. منظور از هر خسارت جانی این است که بیمه سامان در پوشش بیمه کرونا علاوه بر خسارات ناشی از کووید-19، خسارت برآمده از حوادث اضطراری دیگر را هم پوشش می‌دهد، به عبارت ساده‌تر دو بیمه در قالب یک بیمه است. 

ارقام یادشده در طرح طلایی به 100میلیون تومان، 10میلیون و 250هزار تومان، در طرح نقره‌ای به 70میلیون تومان، 7میلیون ‌ و200هزار تومان و در طرح برنزی به 50میلیون، 5میلیون و 100هزار تومان کاهش پیدا می‌کند. 

علاوه بر طرح‌های یادشده، بیمه سامان دو طرح ویژه پلاتین و طلایی برای بیمه کرونا تعریف کرده و در این دو طرح، هزینه پرداختی در صورت فوت را به ترتیب تا 1میلیارد ‌و500میلیون، هزینه بیمارستان را تا 100میلیون تومان و 50 میلیون تومان و هزینه جبران بستری را تا یک‌میلیون ‌و450 هزار تومان در روز ارتقا داده است. این دو طرح ویژه تنها در بازه زمانی یک‌ساله فروخته می‌شوند و قیمت آنها حدود 3میلیون تومان و 1.5میلیون تومان است. 

در طرح‌های عادی امکان خرید در سه بازه زمانی یک‌ساله، شش‌ماهه و سه‌ماهه وجود دارد و اگر کسی مایل به خرید طرح پلاتین است، برای هر یک از بازه‌های زمانی یادشده باید حدود 640هزار، 460هزار و 250هزار تومان بپردازد. در طرح طلایی این ارقام به حدود 340هزار، 251هزار و 139هزار تومان، در طرح نقره‌ای به حدود 250هزار، 180هزار و 100هزار تومان و در نهایت در طرح برنزی به حدود 167هزار، 121هزار و 67هزار تومان کاهش می‌یابند. 

بیمه سرمد و 12 طرح 
بیمه سرمد همه انواع بیمه کرونا را در بازه زمانی یک ساله می‌فروشد و تغییری هم در این امر نمی‌دهد. در بیمه سرمد، 12 طرح با عنوان بیمه کرونا و 12 طرح دیگر با عنوان کروناپلاس تعریف شده‌اند. بیمه کرونا برخلاف کروناپلاس غرامت ترک کار به دلیل بستری در بیمارستان را دربرنمی‌گیرد و تنها شامل هزینه‌های پزشکی و فوت می‌شود. ناگفته نماند که بیشترین مدت پرداخت غرامت بستری روزانه در بیمارستان 14 روز است.

در بیمه کرونای بیمه سرمد ارقام مربوط به جبران خسارت از 1میلیون برای هزینه پزشکی و 10میلیون برای هزینه فوت آغاز می‌شود و تا 10میلیون برای هزینه پزشکی و 50میلیون برای پوشش فوت افزایش می‌یابد. حق بیمه آن هم از حدود 22هزار تا حدود 165هزار تومان برای انعقاد یک قرارداد یک ساله تعیین شده است. 

در بیمه کروناپلاس، ارقام مربوط به جبران خسارت از 50هزار تومان برای غرامت بستری روزانه، 1میلیون تومان هزینه پزشکی و 10میلیون تومان هزینه فوت شروع می‌شود و تا 250هزار تومان برای غرامت روزانه بستری، 10میلیون تومان هزینه پزشکی و 50میلیون تومان پوشش فوت پیش می‌رود. حق بیمه آن نیز از حدود 58هزار تومان آغاز می‌شود و تا حدود 340هزار تومان برای هر سال بر حسب نوع طرح پیش می‌رود. 




ارسال نظرات
موضوعات روز