سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷
تیتر20 بررسی می کند؛
تاپ در رقابت با شماری دیگر از پی‌اس‌پی‌های ایرانی به دنبال فتح قله تراکنش‌های کشور است. آمار و ارقام از یک سو تلاش تاپ را در جذب هر چه بیشتر تراکنش‌ها در اشکال اینترنتی، موبایلی و از مسیر دستگاه‌های کارت‌خوان روایت می‌کند و از سویی دیگر از تمرکز این شرکت بر افزایش رقم تراکنش‌ها خبر می‌دهد.
کد خبر: ۴۸۲۸۱
تاپ در پی فتح قله تراکنش‌هاست
تیتر20- بررسی تحرکات پی‌اس‌پی‌های ایرانی در گزارش آذرماه شاپرک تصویرگر فضایی رقابت‌آلود در میان چند شرکت برجسته این گروه 12گانه است. در میان آنها آنچه از تجارت الکترونیک پارسیان سر می‌زند، بیش از سایرین توجه را به خود جلب می‌کند. کاوش ها در عمکلرد تاپ نشان می‌دهد، این شرکت در آینده‌ای نه چندان دور جایگاه برتر را از نظر شمار و ارزش تراکنش‌ها به خود اختصاص دهد. عملکرد تاپ در پیمایش این مسیر البته عاری از افت‌و‌خیز نیست، اما تقلا برای دستیابی به بیشترین کمیت و کیفیت در بازار تراکنش کشور را می‌توان وجه قالب آن قلمداد کرد.  

پیشتازی زودهنگام تاپ در شمار و ارزش تراکنش‌ها 
بنا بر گزارش آذرماه شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت کشور، در ماه گذشته شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در برخورداری سهم از مبلغ تراکنش‌ها در میان 12 پی‌اس‌پی ایرانی دامنه فعالیت خود را بر 12.84درصد ارزش کل بازار گستراند و نسبت به ماه پیش از آن آمار رشد نسبی را به ثبت رساند. این در حالی است که در ماه آذر 18.35درصد از کل تراکنش‌های صورت گرفته در شبکه پرداخت الکترونیک کشور نیز به تاپ اختصاص یافت که این رقم در مقایسه با ماه آبان با رشد نسبی همراه بوده است که در مجموع عملکرد شرکت تاپ را در این دو شاخص رو به رشد نشان می دهد . 
تاپ در پی فتح قله تراکنش‌هاست
این رخداد در حالی است که دو شرکت بزرگ به پرداخت ملت و کارت اعتباری ایران کیش در مدت مشابه در ماه آذر نسبت به ماه پیش از آن کاهش سهم نسبی در شاخص های سهم از کل مبلغ تراکنش ها و تعداد تراکنش ها به ثبت رسانده اند.

نکته جالب توجه در مورد تاپ آن است که بنا بر داده‌‌هایی که شاپرک منتشر کرده، این شرکت در جذب هر چه بیشتر شمار تراکنش‌ها به طور چشمگیری موفق عمل کرده اما برای افزایش مبالغ تراکنش‌ها باید تلاش بیشتری صرف کند؛ به یقین برای جبران همین موضوع است که تجارت الکترونیک پارسیان در ماه‌های اخیر تمرکز خود را بر کسب سهم بیشتر از پذیرنده‌های اینترنتی بالا برده و در این زمینه گوی سبقت را از سایرین ربوده است.

 تاپ در ماه گذشته 32.57درصد از همه تراکنش‌های ابزار پذیرش اینترنتی را به خود اختصاص داد و در این زمینه از 11 همتای ایرانی خود سبقت گرفت، این دستاورد در حالی برای تاپ حاصل شد که بنا بر گزارش آبان ماه شاپرک، متوسط رقم خریدهایی که در شبکه تراکنش ایران با پذیرنده‌های اینترنتی صورت می‌گیرد، گران‌تر از پذیرنده‌های موبایلی و دستگاه‌های کارتخوان فروشگاهی هستند و البته شمار خرید از این مسیر هم دست‌کم در چند ماه گذشته سیر صعودی داشته است، همچنین گفتنی است که برتری تاپ در برخورداری از بیشترین سهم از شمار تراکنش‌های پذیرش اینترنتی به آذر سال جاری محدود نمی‌شود و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در ماه نخست پاییز نیز 30.59درصد و در ماه دوم 33.04درصد از شمار تراکنش‌ها را در اختیار داشت. 

بنابراین استمرار تمرکز تاپ بر افزایش شمار تراکنش‌های اینترنتی می‌تواند به رشد متوسط مبلغ تراکنش‌های آن در کنار شمار چشمگیر تراکنش‌ها بینجامد و در نهایت این شرکت را تبدیل به قدرتمندترین پی‌اس‌پی ایرانی از نظر کمیت و کیفیت پرداخت به شکل غیرنقدی کند. 
تاپ در پی فتح قله تراکنش‌هاست
استمرار بر رشد در انواع پذیرنده 
گزارش آذرماه شاپرک البته گویای این واقعیت نیز هست که با وجود پیشتازی کلی تاپ در دستیابی به تراکنش‌های اینترنتی، این شرکت ماه گذشته را با کاهش نزدیک به نیم درصدی در شمار تراکنش‌های یادشده پشت سر گذاشت، با این حال در تعداد تراکنش‌های صورت گرفته از طریق کارتخوان‌های فروشگاهی و همچنین پذیرنده‌های موبایلی ماه آخر پاییز را با رشد شمار تراکنش‌ها نسبت به ماه دوم این فصل به پایان برد به این شرح که سهم تاپ در میان همتایان ایرانی‌اش از شمار تراکنش‌های کارتخوان فروشگاهی از 17.08درصد در آبان به 17.36درصد در آذر رسید، این ارقام گویای رشد 0.28درصدی است. در مورد پذیرنده‌های موبایلی نیز سهم تاپ در آذر 17.65درصد و در آبان 17.35درصد کل بازار بود، در نتیجه این رقم رشد ماهانه 0.30درصدی داشت. 

گزارش شاپرک همچنین حکایت از آن دارد که شمار تراکنش‌های صورت گرفته از مسیر تاپ برای خرید در آذر رشد ماهانه حدود نیم‌درصدی را تجربه کرد، در همین حال شمار تراکنش‌های مربوط به پرداخت قبض و خرید شارژ با کاهش 12صدم درصدی و شمار تراکنش‌های مانده‌گیری با رشد 11صدم درصدی همراه بود. در پی این روند رو به رشد، سهم تاپ از شمار تراکنش‌های خرید به 18.58درصد بازار آذر و از تراکنش‌های مانده‌گیری به 17.34درصد رسید. ارقام همچنین به این معناست که تاپ در یک سیر صعودی، سهم 12.29درصدی از کل ارزش تراکنش‌های خرید و 35.33درصدی از مبالغ تراکنش‌های پرداخت قبض و خرید شارژ در آذر 1399 خورشیدی به‌دست آورده است. 

گوشه ای از دستاوردهای تاپ 
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در جایگاه یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های ایرانی فعال در زمینه پرداخت الکترونیک تاکنون خدمات گوناگونی به مشتریان ارائه داده است. اپلیکیشن تاپ کارآمدترین این خدمات است که آخرین دستاورد منحصربه‌فرد آن مهیا کردن امکان پرداخت کرایه تاکسی با استفاده از کدپرداز است، علاوه بر این کارت به کارت اعتبار بانکی، مانده‌گیری، خرید شارژ تلفن همراه و اینترنت، پرداخت قبض، استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی خودرو، خرید بیمه‌نامه، خرید بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما، خرید بلیط اماکن گردشگری از دیگر خدمات این اپلیکیشن به شمار می‌آید. 





ارسال نظرات
موضوعات روز