پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
رییس اتحادیه مشاوران املاک خبرداد:
در دی ماه و در آستانه سال جدید تا حدودی شاهد شعارهایی مبنی بر وقوع اتفاقاتی در حوزه مسکن در سال آینده داده می شود، در حالی که در واقعیت اتفاقی نمی افتد و فقط به بازار هیجان داده می شود و سعی می کنند مشتری را نسبت به خرید مسکن،‌حریص کنند.قبلا اعلام کرده بودم میزان کاهش قیمت 40 درصد خواهد بود که حداقل شاهد این میزان کاهش تا پایان سال باشیم.
کد خبر: ۴۸۳۳۸
کاهش 40 درصدی قیمت مسکن تا پایان سال
تیتر20 - مصطفی قلی‌خسروی ،رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت بازار مسکن در نیمه دوم سال اظهار کرد: بر اساس آمارهای وزارت راه و شهرسازی، بدترین میزان رکود در آذرماه اتفاق افتاده بنابراین در دی ماه و در آستانه سال جدید تا حدودی شاهد شعارهایی مبنی بر وقوع اتفاقاتی در حوزه مسکن در سال آینده داده می شود، در حالی که در واقعیت اتفاقی نمی افتد و فقط به بازار هیجان داده می شود و سعی می کنند مشتری را نسبت به خرید مسکن،‌حریص کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به تغییراتی که در حال رخ دادن است و انتخاباتی که در پیش داریم، حتم بدانید به ثبات قیمتی نزدیک خواهیم شد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت فعلی بازار املاک و میزان معاملات توضیح داد: در بازار معامله انجام می شود و کسی که نیاز به مسکن دارد برای خرید اقدام می کند اما باید توجه داشت کسی که به دنبال خرید واحد 3 خوابه بوده تحت تاثیر شرایط فعلی بازار و گرانی ‌ها، واحد 2 خوابه خریداری کرده و یا کسی که به دنبال خرید 2 خوابه بوده در بازار گران فعلی آپارتمان یک خوابه خریده است و ... .


وی در پاسخ به این سوال که آیا جذابیت بازار مسکن همانند سایر بازارهای موازی برای دلالان از بین رفته یا خیر، گفت: باید توجه داشت که دلال با مشاوران املاک متفاوت هستند؛ کار مشاور املاک، دلالت و به هم رساندن و نزدیک کردن قیمت‌ها در معاملات است اما یک عده هستند وارد این بازار شده و آن را آشفته می کنند.

خسروی افزود: برای نمونه که از روزی که اعلام کردیم قیمت مسکن 10 تا 15 ارزان‌تر شده، صدای مخالفت بساز بفروش‌ها، بخر بفروش‌ها و ... درآمده که نه چنین چیزی صحت ندارد.

وی تاکید کرد: قیمت مسکن در هفته‌های اخیر 10 تا15 درصد کاهش یافته و همچنان این روند نزولی ادامه دارد.

خسروی درباره میزان کاهش قیمت مسکن در ماه‌های پایانی سال بیان کرد: ممکن است در ماه‌های آینده قیمت مسکن بین 8 تا 10 درصد کاهش یابد البته بنده قبلا اعلام کرده بودم میزان کاهش قیمت 40 درصد خواهد بود که حداقل شاهد این میزان کاهش تا پایان سال باشیم.

وی درباره تاثیر بحران کرونا بر اعضای صنف مشاوران املاک توضیح داد: بله در این مدت شاهد ابطال پرونده و تغییر شغل اعضا هستیم به طوری که اکنون تعدادی از مشاوران املاک مجبور به تغییر شغل شده و به عنوان راننده اسنپ و سایر تاکسی های اینترنتی مشغول کار شده اند.

خسروی خاطر نشان کرد: تحت تاثیر این شرایط برخی از مشاوران املاک تعطیل شده اند و بعضی دیگر به سوپرمارکت تغییر شغل داده اند./خبرآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز