چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
تیتر20 فاز جدید همکاری فولاد مبارکه و ایران خودرو را بررسی می کند؛
ایران خودرو و فولاد مبارکه می توانند به واسطه همکاری بیشتر با یکدیگر، هم از جنبه کمی و هم از حیث کیفیت، کمک بزرگی به تارا بکنند، به خصوص در حال حاضر که این محصول تازه در اول راه است. تارا اگر از همین حالا بتواند خود را از جنبه کیفی در دل ایرانی ها جا کند، آینده آن در بازار داخل تضمین است، ضمن آنکه گزینه جذابی نیز برای صادرات خواهد بود.
کد خبر: ۴۸۳۷۲
کمک فولادی به تارا / غول های صنعتی در مسیر ارتقای کیفیت محصول
تیتر20 - ایران خودرویی ها بالاخره ضمن آغاز تولید محصول جدید خود به نام "تارا"، آن را پیش فروش و نام 10 هزار برنده این محصول را نیز به واسطه انجام قرعه کشی مشخص کردند. 

با ورود تارا به چرخه تولید، حالا ایران خودرو و صنعت خودرو کشور محصولی جدید با درصد بالای داخلی سازی را میهمان خود می بینند و بنابراین حفظ و البته توسعه ساخت داخل آن برای در امان ماندن از گزند تحریم ها یک ضرورت به حساب می آید.

از سوی دیگر با توجه به اینکه تارا محصول جدیدترین پروژه های خودرویی کشور به شمار می رود و احتمالا ایران خودرو برای صادرات آن نیز برنامه هایی را در نظر گرفته است، سطح کیفی این محصول از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در واقع تارا به عنوان محصولی جدید می تواند سبب تغییر دید مشتریان داخلی و خارجی نسبت به کیفیت خودروهای داخلی باشد.  تارا کیفیت مناسبی را از خود بروز دهد، اقبال ایران خودرو را نزد مشتریان داخلی و خارجی افزایش خواهد داد .

از آن سو ضعف کیفی تارا با توجه به اینکه محصولی جدید به شمار می رود و تبلیغات زیادی نیز درباره کیفیت آن انجام شده، سبب تشدید نارضایتی و انتقادات و تصور منفی از ایران خودرو و خودروسازی کشور شود.

از همین رو ایران خودرویی ها اولا در راستای داخلی سازی و ثانیا بابت ارائه تارا با کیفیت مناسب، پروژه هایی را با تامین کنندگان مواد اولیه و قطعات این محصول تعریف کرده اند. از جمله مهمترین آنها می توان به پروژه مشترک ایران خودرو و شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد.

در این پروژه، قرار است در تارا از نسل جدید ورق‌ها با استحکام بالا استفاده شود، از جمله  ورق‌های دوفازی. در واقع ایران خودرو قصد دارد برای حفظ داخلی سازی، پروژه های مختلفی را با تامین کنندگان و قطعه سازان پیش ببرد و در مورد فولاد مبارکه، یکی از این پروژه ها در گریدهای پایین به نتیجه رسیده است. 

پروژه موردنظر البته در گریدهای بالاتر هم در حال پیگیری است که به سرانجام رسیدن آن می تواند  کمک بزرگی به داخلی سازی و سطح کیفی این محصول بکند. 

به عنوان مثال، استفاده از ورق های فولادی دو فازی، می تواند به بهبود استحکام تارا کمک کرده و سبب شود این خودرو به خصوص در تصادفات عملکرد بهتری را از خود نشان دهد.

ورق های فولادی دو فازی، از خواص مختلفی برخوردار هستند که برخی از آنها حسابی به کار ایران خودرو و تارا می آیند. شکل پذیری خــوب، مقاومــت بــه خســتگی، قابلیــت جوش پذیــری بــالا و عــدم پیرشــدن در دمــای محیــط، از مهمتریــن خــواص فولادهــای دوفــازی محســوب می شــوند. 

از سوی دیگر اما با توجه به اینکه فولاد تقریبا 50 درصد از قطعات خودروها از جمله همین تارا را تشکیل می دهد، همکاری میان ایران خودرو و فولاد مبارکه و تعریف پروژه های مشترک میان آنها، در توسعه محصولات به خصوص تارا که جدیدترین آنها به شمار می رود، نقش مهمی دارد. 

ایران خودرو و فولاد مبارکه می توانند به واسطه همکاری بیشتر با یکدیگر، هم از جنبه کمی و هم از حیث کیفیت، کمک بزرگی به تارا بکنند، به خصوص در حال حاضر که این محصول تازه در اول راه است. تارا اگر از همین حالا بتواند خود را از جنبه کیفی در دل ایرانی ها جا کند، آینده آن در بازار داخل تضمین است، ضمن آنکه گزینه جذابی نیز برای صادرات خواهد بود.

پروژه فعلی میان ایران خودرو و فولاد مبارکه اما بیشتر در حوزه کیفی است، حال آنکه تعریف پروژه های جدید به خصوص در راستای کاهش قیمت نیز ضروری به نظر می رسد.   

ارسال نظرات
موضوعات روز