جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
قرار است رنو ۵ که یکی از خاطره انگیزترین خودرو‌های جهان است، با امکاناتی جدید به بازار عرضه شود.
کد خبر: ۴۸۴۱۵
تیتر20 -  رنو در بازپیرایی برند خود که جزئیات آن را چند روز گذشته اعلام کرد، قصد دارد خودروی نوستالژیک رنو ۵ خود را با به ‌روزرسانی تازه و پیشرانه‌ الکتریکی در بازار عرضه کند، یعنی قرار است این خودرو در قالب یک خودرو کاملا الکتریکی تولید و عرضه شود. 

اما آنطور که این کارخانه خودروسازی اعلام کرده است، در کمتر از سه سال دیگر یک نسخه تولیدی به بازار عرضه می‌شود. رنو در ساخت خودرو‌های کوچک مانند Zoe تجربه زیادی دارد. اگرچه این موضوع تأیید نشده است، اما می‌توانیم فرض کنیم که رنو ۵ قرار است جایگزین Zoe شود. 

رنو در این خودرو خاطره انگیز، از نسخه کوچکتر نسل دوم پلت فرم رنو Nissan EV استفاده خواهد کرد. این با مگان تمام برقی که سال آینده راه اندازی می‌شود مشترک است.این پلت فرم جدید دارای یک باتری باریک است بنابراین نمی توان ادعا کرد که با این خودرو می توان مسافت طولانی را طی کرد.

مگان از موتور ۲۱۷ اسب بخاری و پیشرانه جلو بهره می‌برد، بدیهی است که پایه ۵ کمتر از این میزان خواهد بود، اما این نکته کاملی از آنچه Alpine ۵ می‌تواند انجام دهد، می‌دهد. آنطور که اعلام شده باتری این خودرو کوچک، امکان شارژ سریع را نیز تا ۱۳۰ کیلووات خواهد داشت. 

رنو اصرار دارد که ۵ به عنوان یک اتومبیل شهری از ارزش خوبی برخوردار باشد و می‌گوید "باعث ایجاد دموکراتیک در ماشین الکتریکی خواهد شد". به عنوان یک شرکت، می‌گوید اکنون می‌تواند ماشین‌های الکتریکی را با همان هزینه معادل بنزین و دیزل تولید کند. Clio با پیشرانه‌های احتراق و هیبریدی خود زنده خواهد ماند.

رنو ۵ در سال ۱۹۷۲ یکی از اولین موج سوپرمینی‌ها بود. از نظر طراحی کاملاً آوانگارد بود، اما در عین حال سرگرم کننده و مدرن بود. بسیاری از مردم فرانسه استدلال می‌کنند که نسخه Gordini اولین خودرو هیجان انگیز بود.

هنوز جزئیاتی از فضای داخلی موجود نیست. رنو پیش بینی می‌کند در سال‌های آینده قیمت هر نمونه از این خودرو به ‌طور متوسط ۷ هزار یورو افزایش یابد. بر این اساس این گروه فرانسوی تصمیم دارد احتمالا یک کارخانه بزرگ جدید را احتمالا در شمال فرانسه راه‌اندازی کند.

در حالی‌که رنو برنامه نوآورانه و بلندپروازانه خود را در خط تولید اعلام کرده است، این شرکت می‌خواهد در ۴ سال آینده ۵۰۰ میلیون یورو صرفه‌جویی کند./باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: رنو رنو5 قیمت رنو
ارسال نظرات
موضوعات روز