جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
مدیرعامل گروه بهمن:
مدیرعامل گروه بهمن: وزارت صنعت با برداشتن گام‌های سنجیده و حمایت از بخش خصوصی، می‌تواند به ارتقای این صنعت و خروج خودروسازی از انحصار کمک کند، اما هنوز جاری کار زیادی در خودروسازی وجود دارد.
کد خبر: ۴۸۴۸۹
به دنبال ارتقای داخلی‌سازی خودرو های جدید هستیم
تیتر20 -  بیوک علیمرادلو در حاشیه افتتاح نمایشگاه داخلی‌سازی محصولات گروه بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به تجربه موفق کره جنوبی، افزود: اکنون ۳۸ مرکز تحقیقاتی دولتی که با بودجه دولت نیز اداره می‌شوند، در کره جنوبی شکل گرفته که به انجام تحقیقات مشغولند.

مدیرعامل گروه بهمن بیان‌داشت: نتیجه تحقیقات آنها نیز در اختیار صنایع مختلف قرار می‌گیرد تا توسعه یابند.

او معتقد است: دولت می‌تواند با ایجاد و گسترش مراکز توسعه به‌جای تمرکز در تولید خودرو، به یاری این صنعت بشتابد.

علیمرادلو خاطرنشان‌کرد: ‌اگر امروز شاهد حضور پر رنگ کره ای‌ها در بازار خودروی کشورمان هستیم، دولت آن نیز یکپارچه و منسجم در خدمت صنعت خودروی خصوصی‌شان است.

او با تاکید بر اینکه نظیر این اتفاق باید در خودروسازی کشورمان نیز رخ دهد، ادامه‌داد: مراکز تحقیقات بازار باید شکل گرفته و به مطالعه استراتژی خودرو بپردازند.

مدیرعامل گروه بهمن یادآور شد: در سال‌های گذشته مرکزی تحت عنوان مرکز تست جاده در کشور با بودجه خودروسازان ایجاد شد، اما امروز اثری از آن نیست، در حالی که اگر به دنبال توسعه خودروسازی هستیم باید یک سری امکانات آزمایشگاهی و استاندارد را در اختیار داشته باشیم.

علیمرادلو اظهار داشت: دولت باید شرکت‌هایی ایجاد کند که نه روی خودرو، بلکه روی فناوری تولید خودرو کار کنند.

لزوم رفع انحصار در خودروسازی

وی در پاسخ به ایرنا درباره تاکید وزیر صنعت بر رفع انحصار از دو خودروساز بزرگ کشور، خاطرنشان‌کرد:‌ از این موضوع استقبال می‌کنیم و خوشحالیم که سایر خودروسازان کوچک داخلی نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل گروه بهمن بیان‌داشت: این گروه خودروسازی با وجود تحریم‌ها و سایر مشکلات، بر تولید محصولات جدید تجاری و سواری و داخلی‌سازی محصولات تمرکز کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت می‌تواند در بخش تحقیقات و فناوری به قطعه‌سازان و خودروسازان کمک کند تا آحاد جامعه و صنایع از این خدمات بهره‌مند شوند

علیمرادلو تصریح‌کرد: وزارت صنعت با برداشتن گام‌های سنجیده و حمایت از بخش خصوصی، می‌تواند به ارتقای این صنعت و خروج خودروسازی از انحصار کمک کند، اما هنوز جاری کار زیادی در خودروسازی وجود دارد.

وی ادامه‌داد: این نمایشگاه با هدف توسعه زنجیره تامین و ارتقای داخلی‌سازی دو محصول سواری این گروه برگزار شده و با توجه به شرایط قیمت و کیفیت قطعه‌سازان داخلی، نسبت به همکاری با آنها اقدام خواهیم کرد.

به گفته وی، در یکی از محصولات یاد شده که مالکیت معنوی پلتفرم آن نیز در اختیار گرفته شده، به دنبال ارتقای داخلی‌سازی به ۵۰ درصد هستیم.

مدیرعامل گروه بهمن اضافه‌کرد: برنامه‌های داخلی‌سازی این گروه بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.
ارسال نظرات
موضوعات روز