شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
تیتر20 //
ارتباطات ایران خودرو به دنبال آن است تا با برقراری ارتباط حرفه ای با رسانه ها وتاثیر گذاری بر افکار عمومی علاوه بر کمک به پویایی صنعت ، خبرنگاران را در انجام وظایف رسانه ای خود همراهی نماید.
کد خبر: ۴۸۸۹۶
تاثیر ارتباطات ایران خودرو در آرام کردن فضای پیش روی تولید
تیتر20 - بدون تردید، در دنیای امروز، ارتباطات از اهمیت فوق العاده ای چه برای شرکت ها و چه برای شهروندان و صد البته برای رسانه ها برخوردار است و بنابراین استفاده از افراد توانا، آشنا به امور ارتباطات و به دور از حواشی و تنش، از درجه اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. 

روابط عمومی ها با برقراری ارتباط حرفه ای با رسانه ها و نمایندگان افکارعمومی و میدان دادن به فضای نقد در این حوزه هم به پویایی صنعت کم خواهند کرد و هم خبرنگاران را نسبت به انجام وظایف رسانه ای خود همراهی می کنند.

روابط عمومی در یک کلمه کلید توسعه است و با تبادل اطلاعات درست و به موقع می‌تواند اهمیت مجموعه خود را در جامعه به درستی تبیین کرده و ارزیابی مناسبی از کارکرد خود داشته باشد.

اهمیت ارتباطات در صنعت خودرو

با توجه به جایگاه ویژه ارتباطات در اوضاع و احوال کنونی کشور، مدیران مجموعه های بزرگ صنعتی باید با بهره گیری از متخصصان روابط عمومی در پست های مهم ارتباطات، میزان نفوذ بر افکار عمومی را با استفاده مناسب از رسانه های ارتباط جمعی بالا برده و نسبت به تجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی کشور و ارائه راه حل های ارتباطی در راستای جذب حداکثری از سوی ذینفعان وسهام داران خود بهره بگیرند.

در روزگار پر چالش صنعت خودرو یکی از بخش هایی که در آرام کردن فضا وتاثیر گذاری بر افکار عمومی ودر عین حال  پاسخگویی به رسانه ها نقش پر رنگی داشته است ، ارتباطات است.

ماموریت مهم 

گروه صنعتی ایران خودرو از جمله مجموعه های بزرگ صنعتی است که از منظر ساختار، شرح وظایف و عملکرد در حوزه ارتباطات در میان شرکت های صنعتی بزرگ جایگاه ممتازی دارد.

با توجه به اهمیت صنعت خودرو و حساسیت افکارعمومی در تحولات این بخش ، تنظیم نحوه ارتباط با افکار عمومی و رسانه ها یکی ازماموریت های سخت و مهم مرکزارتباطات ایران خودروست.

در این راستا شواهد نشان می دهد احد میرزایی مدیر مرکز ارتباطات ایران خودرو در دوران حضورش تلاش کرده تا اتفاقات جدیدی در این بخش از بزرگترین خودروساز ایران رقم زده شود و تحولات مثبتی به وجود آید.

پاسخگویی به شبهات

مرکز ارتباطات ایران خودرو سعی داشته است تا  تنش های ناشی از انتشار اخبار یا حواشی آن را به حداقل رساند و به نوعی انعطاف بیشتری در تعامل با رسانه ها از سوی خود نشان دهد. 

از اقدامات مهم ارتباطات ایران خودرو، پاسخگویی فوری به شبهات و پی گیری مشکلات به وجود آمده و اعلام نتایج آن در رسانه هاست.

اداره امور رسانه ها که بخش تخصصی حوزه رسانه های ارتباطات ایرانخودروست با همراهی جمعی از افراد متخصص ، قدیمی و کاربلد در تولید محتوا و تعامل با رسانه ها توانسته اقدامات موثری انجام دهد. 

تعامل درون گروهی

درسازمان ارتباطات یک گروه صنعتی هماهنگی با شرکت های زیرمجموعه در راستای اجرای استراتژی های گروه و مدیریت اخبار و اطلاع رسانی های دقیق و هدفمند و کمک به ارتقای جایگاه ارتباطات در شرکت های زیر مجموعه یک ضرورت به حساب می آید.

در این رابطه به نظر می رسد مدیرارتباطات ایران خودرو توانسته با شرکت های زیرمجموعه این خودروسازنیز ارتباط مناسبی برقرار کند و زنجیره توانمند در ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو را با احترام به مسئولیت افراد و شرکت ها تشکیل دهد.

نقش مدیریت درپیشبرد اهداف

مدیریت در ایران خودرو در سال های پر تلاطم صنعت خودرو که همواره ترکش تحولات اقتصادی اثراتی بر چرخه تولید داشت کار بسیار سختی است.

اما در همین دوران، گروه صنعتی ایران خودرو با مدیریت فرشاد مقیمی توانست با اجرای برنامه های داخلی سازی علاوه بر بازگرداندن شرایط تولید به حالت طبیعی، فرآیندهای توسعه‌ای در ایران خودرو را ادامه دهد و جای خالی خودرو های خارجی را با محصولات داخلی پرنماید.نقطه با شکوه این مسیر معرفی خودرو جدید تارا با عمق ساخت داخل در اوج تحریم هاست. 

در این مسیر و در شرایطی که تحریم کنندگان صنعت خودرو با اقدامات و تبلیغات وسیع به دنبال فلج کردن خطوط تولید و از پای در آوردن این گروه صنعتی بودند و قصد داشتند مشکلات را به معضلات غیر قابل حلی تبدیل کنند و از هر حربه ای در این راه استفاده می کردند، مدیر عامل ایران خودرو با عمل به وعده ها و از آن سو مدیریت ارتباطات ایران خودرو با خنثی سازی هجمه ها این مجموعه بزرگ اقتصادی را از گزندها رهانیدند.

ارسال نظرات
موضوعات روز