پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
تیتر20 بررسی می کند؛
جایگاه فروشگاه های زنجیره ای و اعتماد طیف وسیعی از مشتریان باعث ایجاد انگیزه مضاعفی در تولید گنندگان در جهت بالا بردن میزان کیفیت و رقابتی کردن قیمت کالاها شده است.
کد خبر: ۴۸۸۹۸
مزایای توسعه فروشگاه های زنجیره ای / قیمت، رقابت و برنده ای به نام مشتری
تیتر20 - معمولا قیمت را یکی از اصلی ترین عوامل بسیار موثر بر مصرف به شمار می آورند. در واقع قیمت است که در کنار کیفیت می تواند باعث شکل گیری ،اوج و سقوط یک برند شوند.

این یک سوی ماجرا است و سوی دیگری به افزایش و یا کاهش قدرت خرید محصول دلخواه و با کیفیت مرتبط می شود.به بیان ساده تر وقتی قیمت یک کالایی بنا به دلایلی افزایش پیدا میکند رفته رفته از دایره مشتریانش کاسته خواهد شد و خریداران به خصوص در شرایط نامساعد اقتصادی به اجبار نام و نشان دیگری را جایگزین آن می کنند .

این جایگزینی می تواند به منزله کوتاه وکوتاه تر شدن عمر یک محصول و یا حتی از بین رفتن آن شود.در این میان یکی از دلایل شکل گیری افزایش قیمت های بی دلیل واسطه ها و همچنین حجم خرید است. 

اما فروشگاه های زنجیره ای با خریدهای کلان علاوه بر حذف واسطه ها کالای مورد نظر را با قیمتی پائین تر خریداری می کنند.

این مساله به اصطلاح باعث می شود که قیمت تمام شده برای آنها پائین تر تمام شود و به همین میزان نیز با قیمت کمتری به دست مصرف کننده برسد.

در همین حال حجم بالای این خرید و سودی که به تولید کننده می رساند علاوه بر اینکه تضمینی برای ادامه فعالیت آن واحد تولیدی می شود ،نقش دیگرش اجبار به افزایش و یا حفظ کیفیت از سوی تولید کننده است.

چرا که هیچ تولید کننده ای نمی خواهد از چرخه تولید خارج و مشتری بزرگی همچون فروشگاه زنجیره ای را از دست بدهد.

 در عین حال قیمت تمام شده پائین باعث می شود که فروشگاه های زنجیره ای ابزارهای بیشتری برای رقابت در اختیار داشته باشند ؛در این حال هر کدام از برندهای حاضر برای کسب سهم بیشتر بازار سعی در ارائه بهترین کیفیت با بهترین قیمت می کنند و در نهایت این مصرف کننده است که برنده این رقابت می شود..
ارسال نظرات
موضوعات روز