جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
عدم توجه به نوع امکانات و شرایط موجود در اتاق ها و اطلاع نداشتن از بسیاری قوانین موجود در هتل ها همگی باعث میشوند تا مشکلات و حتی خسارت های مالی را برای مسافر به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۴۸۹۰۳
تیتر20 - رزرو هتل یکی از مهم ترین و اصلی ترین کارها در اغلب سفرهای داخلی و خارجی می باشد که ارتباط مستقیم با میزان کیفیت سفر دارد. عدم توجه به نوع امکانات و شرایط موجود در اتاق ها و اطلاع نداشتن از بسیاری قوانین موجود در هتل ها همگی باعث میشوند تا مشکلات و حتی خسارت های مالی را برای مسافر به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال، اغلب مسافران در زمان تحویل دادن اتاق های هتل اشتباهات بزرگی را مرتکب میشوند که چیزی جز ضرر و زیان را به همراه نخواهد داشت.

عدم توجه به صورتحساب هتل
از دیگر مواردی که در بسیاری از مواقع مسافران به آن توجه دارند، صورتحساب هایی می باشد که در زمان تحویل دادن اتاق به آنها ارائه میشود. به عنوان مثال فرض کنید یک هتل در کیش را رزرو کرده باشید که دارای استخر و جکوزی و مجموعه های آبی مختلف بوده و هزینه آن مطابق با تعرفه هتل محاسبه میشود. در این شرایط در زمان تحویل دادن اتاق هتل به شما صورتحسابی ارائه میشود که هزینه میزان استفاده از استخر نیز لحاظ خواهد شد و مبلغی مازاد بر قیمت رزرو هتل به شمار می رود. اما عدم توجه به این صورتحساب ها در بسیاری از مواقع باعث میشود تا اشتباهاتی در آنها وجود داشته باشد و شما هزینه استخر و موارد مشابه که از آن استفاده نکرده اید را پرداخت نمایید.

تحویل دادن اتاق هتل در زمان مناسب
بر اساس قوانین ارائه شده برای هتل ها، زمان تحویل گرفتن (check in) و تحویل دادن یا تخلیه اتاق (check out) از قبل مشخص بوده و در فرایند رزرو نیز نمایش داده میشود. تحویل گرفتن و تحویل دادن اتاق در خارج از این بازه زمانی به منزله پرداخت هزینه بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، اغلب هتل ها ساعت 12 را برای تحویل گرفتن و ساعت 14 را برای تحویل دادن یا تخلیه اتاق در نظر می گیرند. توجه داشته باشید که مسافرانی که به دلایل مختلف اتاق را بعد از ساعت مقرر تحویل می دهند، نصف هزینه اقامت یک روزه را در زمان تخلیه اتاق پرداخت نمایند.

جا گذاشتن وسایل شخصی
یکی از اشتباهات بسیار رایجی که در هتل ها رخ می دهد، جا گذاشتن وسایل شخصی، فلش مموری، کلیدها و کارت های بانکی و غیره می باشد. برای جلوگیری از رخ دادن این مشکل، ابتدا باید چک لیست از وسایل شخصی داشته باشید و در زمان تحویل دادن اتاق به آن توجه کنید. علاوه براین، در بسیاری از مواقع به دلیل عجله زیاد این مشکل پیش می آید، پس برنامه ریزی کنید و در زمان مناسب و بدون عجله اتاق را تحویل دهید.

در زمان تحویل دادن اتاق، کارت شناسایی مسافر پس از تسویه ارائه میشود. عجله داشتن مسافران در بسیاری از مواقع باعث میشود تا این مدارک روی کانتر پذیرش هتل فراموش شوند و مشکلات زیادی را در فرودگاه و ایستگاه راه آهن برای مسافر بوجود خواهد آورد.

استفاده از تاکسی هتل
اگر هزینه های سفر برایتان اهمیت زیادی دارد و قصد دارید با برنامه ریزی تا حد امکان صرفه جویی داشته باشید، بهتر است از تاکسی هتل استفاده نکنید. این تاکسی ها در اغلب مواقع قیمت های بیشتری نسبت به تاکسی های بیرون از هتل دارند./خبرآنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز