جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۵
علت تغییر رنگ کابینت‌های‌ سفید چیست؟
کد خبر: ۴۸۹۲۷
تیتر20 - خیلی از خانم ها دوست دارند کابینت ها و دیوارها و همه لوازم آشپزخانه را از رنگ سفید انتخاب کنند. بدون تردید چنین فضایی زیبا و آرامش بخش است. ساخت کابینت آشپزخانه سفید رنگ درخواست کننده زیادی دارد ولی یک موضوع موجب شده تا برخی از افراد در انتخاب تردید داشته باشند و آن تغییر رنگ کابینت‌های‌ سفید است. با همه زیبایی و جذابیتی که کابینت هایگلاس سفید و ام دی اف سفید رنگ دارد، خیلی زود رنگ کابینت ها زرد می شود. موقع تعمیر انواع کابینت آشپزخانه می توان مشکل پوسیدگی کابینت ها را برطرف کرد اما در مورد زرد شدن درب کابینت نیازی به تعمیرکار نیست. اگر از طرفداران پر و پا قرص کابینت های سفید هستید با ترفندهای ساده ای جلوی زرد شدن کابینت ها را بگیرید.

علت تغییر رنگ کابینت‌های‌ سفید چیست؟
وقتی همه کابینت های آشپزخانه، سفید رنگ است نوعی حس تمیزی و پاکی ایجاد می شود. اما این کابینت های زیبا و سفید برای همیشه به این رنگ باقی نمی مانند. در برخی موارد خیلی زود رنگ کابینت ها زرد و بد رنگ می شود. زرد شدن کابینت ها اصلا چیز جالبی نیست و چهره کابینت ها را کثیف و کهنه نشان می دهد. البته این مشکل چاره دارد و به راحتی می توانید جولی تغییر رنگ کابینت ها را بگیرید اما بهتر است ابتدا علت این اتفاق را بررسی کنیم. اساسا چرا پدیده زرد شدن در کابینت های سفید رنگ دیده می شود؟ اگر دلیل این اتفاق مشخص شود چاره کار ساده تر خواهد شد. در ادامه مهم ترین مواردی که چنین مشکلی را به وجود آورده، معرفی می شود.

تغییر رنگ کابینت‌های‌ سفید به دلیل تابش نور آفتاب
نور مستقیم خورشید می تواند باعث زرد شدن کابینت های سفید یا سطوح براق شود. برای همین کابینت های گلاس سفید زودتر تغییر رنگ می دهد و کمی به زردی می زند. این پدیده کاملا عادی است همه وسایل سفید در برابر نور مستقیم خورشید، رنگشان زرد می شود. اگر لوازم آشپزخانه تان سفید باشد حتما همین مشکل را با بقیه وسایل هم دارید. البته تا وقتی لوازم در کابینت ها باشد، مشکلی نیست.

این اتفاق معمولا در آشپزخانه هایی که امکان تابش نور آفتاب را دارند، دیده می شود.حالا تصور کنید چه راهی برای جلوگیری از تابش آفتاب وجود دارد. برای جلوگیری از این امر ، پرده های ضخیم یا پنجره های شیشه ای رنگی را نصب کنید. به این ترتیب کابینت ها و میز جزیره خود را از نور شدید خورشید محافظت می کنید. حتی با پرده های مدل جدید مثل پرده زبرا می توانید شدت نور آشپزخانه را تا نصف کاهش دهید.

جلوگیری از تغییر رنگ کابینت‌های‌ سفید با روشن کردن هود
یکی از اصلی ترین دلیل زرد شدن کابینت های سفید اینست که ذرات چربی و روغن روی کابینت ها را پوشانده است. فضای آشپزخانه با رطوبت، بخارات مواد غذایی و ذرات روغن در ارتباط است. به طور طبیعی این بخارات چرب و روغنی روی همه وسایل می نشینند. اگر می توانید اصلا آشپزی نکنید تا کابینت های سفید خوشرنگ تان همین طور تمیز و پاکیزه باقی بماند. البته چنین چیزی امکان پذیر نیست و دیر یا زود درب کابینت ها چرب و زرد می شود. با روشن کردن هود در حین آشپزی می توانید تا حدود زیادی، چربی ها را خارج کنید ولی راه حل نهایی نظافت کابینت هاست.

ساده ترین راه برای جلوگیری از چنین اتفاقی اینست که به طور مرتب کابینت ها را تمیز کنید. در نظافت هفتگی حتما کابینت ها را نیز نظافت کنید. نیازی به مواد سفید کننده و محلول های شیمیایی قوی و آسیب رسان نیست با محلول های خانگی هم می شود کابینت ها را سفید و براق نگه داشت. در ادامه چند محلول معجزه گر برای از بین بردن چربی های کابینت را معرفی می کنم.

جلوگیری از زرد شدن کابینت ها با محلول های خانگی تمیز کننده
کابینت هایگلاس با مغزی ام دی اف تهیه می شود. سپس یک لایه ورق پلکسی گلس روی کار کشیده شده تا سطح کابینت ها براق و درخشان دیده شود. این روکش از مواد پلیمری و شبه پلاستیک است. برای تمیز نگهداشتن رویه کابینت سفید علاوه بر جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب باید کابینت ها را همیشه پاکیزه نگه دارید. با این ترکیبات می توانید به سادگی همه چربی ها و روغن های روی کابینت را تمیز کنید


صابون و آب گرم
۲ قاشق غذاخوری صابون خورد شده را با ۲ فنجان آب گرم مخلوط کنید. مواد را هم بزنید و با این محلول، درب کابینت را تمیز کنید. محل را با اسفنج تمیز بشویید و آن را با حوله یا دستمال بدون پرز خشک کنید.

جوش شیرین و آب
برای لکه های سخت، از خمیر جوش شیرین و آب استفاده کنید. چند قاشق جوش شیرین را در ظرف پلاستیکی ریخته و به آن کمی آب اضافه کنید تا به حالت خمیری در بیاید. با یک اسفنج، خمیر جوش شیرین را روی لکه های زرد رنگ کابینت ها بکشید. سچس محل را با کمی آب و اسفنج تمیز کنید و بلافاصله با حوله، کاینت را خشک کنید. باقی ماندن آب روی درب کابینت ها و میز کانتر خودش باعث می شود لکه های دیگری روی کابینت ها ایجاد شود. به خصوص وقتی مواد غذایی و سس روی کابینت ها ریخته شده باشد با این روش همه لکه ها پاک می شود. 


سرکه، جوش شیرین و آب گرم
برای جلوگیری از تغییر رنگ کابینت‌های‌ سفید از یک محلول قوی تر استفاده کنید. این محلول همه آثار روغن و چربی قدیمی را نیز از بین می برد و سطح کابینت ها سفید و پاکیزه می شود. برای تهیه این محلول به ۱ فنجان سرکه سفید، ۲ فنجان آب گرم و ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین نیاز دارید. ترکیب جوش شیرین و سرکه، گاز تولید می کند و مواد به جوشش در می آید که کاملا طبیعی است. وقتی مواد از جوشیدن افتاد با یک تکه اسفنج این معجون را روی درب کابینت ها بمالید تا حسابی تمیز شود.

روغن نباتی و جوش شیرین
در مورد این ترکیب معجزه گر برای تمیز کردن کابینت ها احتمالا چیزی نشنیده باشد. جای تعجب دارد ولی می شود ذرات روغن و چربی را با خود روغن، تمیز کرد. از ۱ قسمت روغن نباتی و ۲ قسمت جوش شیرین یک مخلوط صد در صد موثر به وجود می آید. این مواد را روی چربی های قدیمی و ماسیده، مالش دهید. کابینت های بالای هود از بقیه کابینت ها کثیف تر هستند و زودتر زرد می شوند. با مالش این مواد روی کابینت ها می توانید جربی های سفت شده را بردارید. با حوصله این مواد را روی کابینت مالش دهید و با حوله کاغذی، چربی ها را بردارید.

تغییر رنگ کابینت‌های‌ سفید نامرغوب
از دیگر مواردی که موجب زرد شدن و تغییر رنگ در کابینت ها می شود استفاده از مواد نامرغوب در ساخت کابینت است. کاینت های سفید رنگ در معرض انواع و اقسام آلودگی ها هستند و نیاز به نگهداری و رسیدگی دارند. در صورتی که جنس کابینت ها خوب نباشد حتی با همه مراقبت ها، باز هم خیلی زود شاهد تغییر رنگ کابینت ها خواهید بود. شاید بتوانید با یک پرده ضخیم از تابش نور خورشید روی کابینت ها جلوگیری کنید یا موقع غذا پختن همیشه هود را روشن بگذارید تا بخارات را از محل خارج کند. حتی می توانید دائم کابینت ها را تمیز کنید ولی به هیچوجه نمی توانید در مورد کیفیت ساخت کابینت یا ورق ام دی اف به کار رفته در ساخت، کاری کنید.

در حال حاضر انواع ورق ام دی اف ایرانی، ترک، آلمانی و … در بازار موجود است. هر کدام از این متریال دارای کیفیت متفاوتی هستند. از لحاظ ضخامت، جنس مغزی هایگلاس، کیفیت ورق ام دی اف، نوع رنگ و لایه رویه و …. تفاوت های زیادی وجود دارد. بهترین متریال را انتخاب کنید تا کاینت های سفید رنگ به هیچ وجه دچار تغییر رنگ نشود.

ساخت کابینت را به کابینت ساز حرفه ای بسپارید تا خیال تان بابت مواد اولیه و متریال ساخت راحت باشد. /هوم سرویز 
ارسال نظرات
موضوعات روز