جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
تیتر20 بررسی می کند:
جواد مقدری معاونت فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری هرمزگان در گفت و گو با «تیتر 20»: شاهد همکاری خوبی از سوی فولاد هرمزگان بوده ایم و هر زمان نیاز به همراهی بود، فولاد هرمزگان از آن دریغ نکرده است.
کد خبر: ۴۹۰۵۳
توسعه اقدامات فناورانه فولاد هرمزگان با حضور در پارک علم و فناوری
تیتر20 - ارتباط با شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر از سوی شرکت های فولادی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، همین موضوع باعث شد تا پارک های علم و فناوری نیز بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرند و نقش مهمی در ارتباط واحدهای صنعتی با شرکت های دانش بنیان ایفا کنند.

همچنین ارتباط میان پارک های علم و فناوری با صنعت دستاوردهای فراوانی به ویژه در دوران تحریم به همراه داشته است. 

واحدهای بزرگ صنعتی در تلاش اند با همکاری هر چه بیشتر خود با پارک های علم و فناوری و همچنین دانشگاه ها بخشی از نیازهای خود در حوزه تحقیق و توسعه و همچنین بومی سازی تامین کنند. 

در شرایط تحریم حرکت فولادسازان بزرگ به سوی بومی سازی تکنولوژی و استفاده از ساخت داخل توانست بسیاری از مشکلات را برطرف کند. 

فولاد هرمزگان نیز به عنوان یکی از اصلی ترین تولید کنندگان فولاد که نقش مهمی در صادرات هم ایفا می کند، در یک ساله اخیر گام های خوبی به جهت همکاری هرچه بیشتر با پارک علم و فناوری این استان برداشته تا بتواند اقدامات بزرگی در جهت توسعه واحد R&D خود بردارد. 

در همین زمینه جواد مقدری معاونت فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری هرمزگان در گفت و گو با «تیتر 20» با اشاره به همکاری فولاد هرمزگان با این پارک، اظهار کرد: خوشبختانه تا به این لحظه هرچند عمر زیادی از فعالیت پارک نمی گذرد اما شاهد همکاری خوبی از سوی فولاد هرمزگان بوده ایم. درواقع هر زمان نیاز به همراهی بود، فولاد هرمزگان از آن دریغ نکرده است.

وی در ادامه با اشاره با اقداماتی که با همکاری فولاد هرمزگان انجام گرفته است، تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در این زمینه صورت گرفته بحث حضور در صندوق پژوهش و نوآوری غیردولتی استان هرمزگان بود. فولاد هرمزگان به عنوان یکی از سهام داران این صندوق در کنار ما بود و خوشبختانه پس از پیگیری های بسیار، مجوز آن در سال جاری صادر شد.

مقدری اضافه کرد: این صندوق در حال حاضر کار خود را به طور غیررسمی آغاز کرده است اما برای شروع رسمی منتظر حضور دکتر ستاری در استان هستیم. 

وی با اشاره به دیگر اقدامات، افزود: از کارهای خوب دیگری که با مشارکت فولاد هرمزگان انجام گرفت، بحث بکارگیری قراردادهای باز بود که این مدل از قراردادها برای اولین در استان هرمزگان با همکاری این شرکت فولادی انجام گرفت. به نوعی این قراردادها در حوزه بومی سازی انجام می شود، البته همکاری پارک فناوری در حوزه بومی سازی با همکاری دانشگاه متفاوت است، زیرا ما با شرکت های نوآور و دانش بنیان در ارتباط هستیم که می توانند در ساخت قطعات مورد نیاز شرکت های فولادی از جمله فولاد هرمزگان کمک کرده و مشکلات موجود را در این زمینه برطرف کنند.

مقدری در ادامه بیان کرد: در قراردادهای باز ما به عنوان واسطه میان فولاد هرمزگان و شرکت های دانش بنیان عمل می کنیم. 

وی تاکید کرد: این قراردادها نه از نظر موضوع و نه مبلغ سقف ندارند. درواقع اگر به مبلغ مشخص شده نزدیک شوند مجدد آن را تمدید می کنیم به همین دلیل سقفی برای مبالغ آن وجود ندارد.

به گفته معاونت فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری هرمزگان در اقدام مهم دیگر، واحد دفتر واحد R&D شرکت فولاد هرمزگان در برج فناوری پارک کار خود را آغاز کرد. درواقع این دفتر به نوعی شعبه واحد تحقیق و توسعه شرکت در پارک علم و فناوری است تا ارتباط شرکت های دانش بنیان با این مجموعه بیش از گذشته شود. 

به گزارش تیتر20، آن طور که پیداست فولاد هرمزگان در یک سال اخیر در کنار اقداماتی که در جهت افزایش تولید و ثبت رکورد انجام داده، به دنبال توسعه فرآیندهای تحقیقاتی است تا بتواند با تامین نیازهای تکنولوژیکی خود میزان بهره وری را افزایش دهد. 
بدون شک بهره وری تاثیر مهمی در کاهش قیمت تمام شده دارد که می تواند قدرت این شرکت در بازارهای صادراتی را افزایش دهد.

ارسال نظرات
موضوعات روز