جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
مدیر توسعه هایپراستار در گفتگو با تیتر 20:
مدیر توسعه هایپراستار گفت: تنوع کالایی در فروشگاه های زنجیره ای برای ارائه خدمات بهتر از جمله رفاه، آرامش و دسترسی به قیمت های بهتر به مشتریان است.
کد خبر: ۴۹۰۶۹
فروش لوازم خانگی چه دانشی نیاز دارد که نیروهای فروشگاه های زنجیره ای ندارند و فقط فروشگاه های عرضه لوازم خانگی از آن برخوردارند؟/ برخی از افراد فکر می کنند که هنوز باید در یک سیستم سنتی کارها پیش رود
تیتر20 - با تغییر سبک زندگی و تغییرات ایجاد شده در کسب و کار نوع عرضه کالاها نیز متفاوت شده است.

ایجاد فروشگاه های زنجیره ای موجب شد تا افراد برای تهیه مایحتاج خود به جای مراجعه به چند واحد صنفی همه را در یک مجموعه تهیه کنند و با این کار هم در وقت صرفه جویی می شود و هم کالا با قیمت مناسب تر به دست آنها می رسد.

هر چه توسعه فروشگاه های زنجیره ای بیشتر شد انتقادات در زمینه فعالیت این مجموعه ها با توجه به تحت الشعاع قرار گرفتن برخی صنوف بیشتر شد.

در این بین در جدیدترین این نوع انتقادات، "اکبر پازوکی" رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران از عرضه این کالاها در فروشگاه های زنجیره ای انتقاد کرده و گفت؛ آنچه امروز در این فروشگاه‌ها مشاهده می‌کنیم، فروش تمامی اقلام در کنار یکدیگر بدون توجه به آماده بودن بسترهای لازم است.

وی گفت: لوازم‌خانگی از جمله صنوف کاملا تخصصی است که نمی‌توان آنها را در کنار سایر کالاها و لوازم به مشتریان عرضه کرد.

به گفته پازوکی؛ افراد عرضه‌کننده کوچک‌ترین تخصصی در این امر ندارند، بسترهای لازم و آموزش‌های ضروری برای عرضه‌کنندگان و موسسان این فروشگاه‌ها فراهم نشده است.

البته در این باره مدیر توسعه "هایپراستار" برخلاف صحبت های رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی دراین باره نظر متفاوتی دارد.
چه ایرادی دارد که فروشگاه های زنجیره ای لوازم خانگی عرضه کنند؟/ برخی از افراد فکر می کنند که هنوز باید در یک سیستم سنتی کارها پیش رود
 هانس دیوید، مدیر توسعه هایپراستار در  گفتگو با تیتر 20 در این باره اظهار کرد: از زمانی که هایپرمارکت در دنیا راه اندازی شده هدف آن فقط مشتری بوده اما شاید فردی در یک صنف فقط منافع خود را در نظر بگیرند.

وی گفت: در فروشگاه های زنجیره ای قبل از هر موضوعی مشتری در نظر گرفته می شود،اینکه مشتری چه امکانات، کالا و چه آرامشی نیاز دارد.

مدیر توسعه هایپراستار با بیان اینکه چرا فروشگاه هایی همچون مجموعه ما موفق می شوند، افزود: مشتری با ورود به اینگونه مجموعه ها مطمئن است که هر نوع کالایی را در آن می تواند تهیه کند، که مانع ترافیک، آلودگی،صرفه جویی در زمان می شود.

دیوید با اشاره به عرضه لوازم خانگی در فروشگاه های زنجیره ای خاطرنشان کرد: کالاهایی که در این مجموعه ها عرضه می شود از برندهای مطرح این صنعت تهیه می شود، از طرفی چه دانشی عرضه این کالاها نیاز دارد که نیروهای فروشگاه های زنجیره ای ندارند و فقط فروشگاه های عرضه لوازم خانگی دارند.

وی خاطرنشان کرد: تنها تفاوت در این موضوع این است که ما یک فضای بزرگی را برای عرضه این نوع کالاها تاسیس کردیم، افرادی هم که در این بخش کار می کنند همه دوره آموزشی را طی کردند و تخصص دارند و زمانی که خدمات ارائه می دهند مشتری مطمئن است که می تواند تفاوت سه برند مختلف را توضیح دهد.

مدیر توسعه هایپراستار ادامه داد: همچنین ما در مجموعه خود برخی امکانات مانند فروش اقساطی با کمترین فشار به مشتریان را در شرایط فعلی اقتصادی در نظر می گیریم با این اوصاف چه ایرادی دارد که فروشگاه های زنجیره ای لوازم خانگی عرضه کنند.

دیوید تاکید کرد: در همه دنیا از چین گرفته تا در کشورهای اروپایی به این موضوع رسیدند اما اینکه برخی از افراد هنوز به این فکر می کنند که هنوز باید در یک سیستم سنتی کارها پیش رود و هر کالایی باید جداگانه عرضه شود و نمی توان همه را زیر یک سقف عرضه کرد یک نظر شخصی است.

وی گفت: اگر عرضه این کالاها از نظر مشتری تایید شده نبود، قطعا این کالاها را از این فروشگاه ها تهیه نمی کرد.

مدیر توسعه هایپراستار افزود: چرا باید برخی از کالاها در این مجموعه ها عرضه نشود و از آرامش و شرایط خوب مشتری ها عبور کنیم تا یکسری منافع شخصی را جوابگو باشیم.

دیوید با بیان اینکه در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ باید تنوع کالایی بالا باشد،بیان کرد: با توجه به تحریم ها و مشکلاتی که در زنجیره تولید وجود دارد در فروشگاه های بزرگ هایپراستار حدود 25 هزار قلم کالا عرضه می شود این در حالی است که قبل از اینکه مشکلات تحریم و تولید به وجود بیاید حدود 35 هزار قلم کالا عرضه می شد و این تنوعی است که در اختیار مشتری قرار می گیرد.

مدیر توسعه هایپراستار تصریح کرد: این در حالی است که در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در دبی یا کشور ترکیه حدود 50 هزار قلم کالای مختلف عرضه می شود و این تعداد در فروشگاه های آمریکا، اروپا و حتی چین به 75 هزار قلم کالا می رسد.

وی تاکید کرد: این تنوع کالایی برای ارائه خدمات بهتر از جمله رفاه، آرامش و دسترسی به قیمت های بهتر به مشتریان است.

دیوید خاطرنشان کرد: اگر مشتری این نوع خدمات را نپسندد قطعا خرید نمی کند و به فروشگاه هایی مراجعه می کند که خدمات بهتر ارائه کند.
ارسال نظرات
موضوعات روز