پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
تیتر20 دستاوردهای بیمه پارسیان را در سال 99 بررسی می‌کند؛
بیمه پارسیان در مقام بزرگ‌ترین بیمه خصوصی کشور در حالی سال 1399 را به پایان می‌برد که کوله‌باری از موفقیت در دستاوردهای مالی، حرفه‌ای و انسانی را بر دوش دارد. ابقا در فهرست صد شرکت برتر ایرانی، افزایش سرمایه، حفظ روند صعودی در مسیر توانگری مالی، تاسیس شرکت بیمه اتکایی پارس، ارایه تخفیف به مدافعان سلامت، ساخت مدرسه در نقاط کم‌برخوردار و... تنها شماری از این موفقیت‌هاست.
کد خبر: ۴۹۰۹۹
از حفظ جایگاه در فهرست صد شرکت برتر ایرانی تا اهدای خون در سایه شیوع کرونا
تیتر20- روزهای رو به پایان 1399، شانزدهمین سال فعالیت بیمه پارسیان در جایگاه یکی از بیمه‌های خصوصی کشور به شمار می‌آید. پیمایش این مسیر دستاوردهایی از قبیل ایجاد 66 شعبه و دستیابی به 5هزارمیلیارد ريال سرمایه را برای این مجموعه در برداشته است. بیمه پارسیان همچنین در این سال‌ها موفق به کسب بیشترین سهم از بازار بيمه‌هاي خصوصي کشور شده و اکنون بزرگ‌ترین بیمه خصوصی در ایران است. بیمه‌های عمر، خودرو، مسئولیت، باربری، انرژی، آتش‌سوزی، اشخاص، مهندسی و درمان مسافرتی اصلی‌ترین خدمات بیمه‌ای این شرکت را تشکیل می‌دهند؛ خدماتی که بیمه پارسیان در قالب آنها به شعار خود، «دنیا دنیا آرامش» برای مشتریانش جامه عمل می‌پوشاند. 

از آنجا که سال 1399 نیز بخشی از مسیر رو‌به‌رشد این بیمه بوده نزدیک شدن به آخرین روزهای سال بهانه‌ای شد تا گذری بر دستاوردهای این نهاد در سال جاری بیندازیم. ناگفته پیداست که در این سال جامعه ایرانی در کنار بیشتر جوامع این کره خاکی یکی از سخت‌ترین دوره‌های زمانی را پشت سر گذاشت، در سالی که گذشت شیوع ویروس کرونا بیشتر بخش‌های اقتصاد جهان را به شدت از پیامدهای منفی خود متاثر کرد و حتی شماری از صنایع را از پا درآورد؛ این در حالی است که ایرانیان در این سال علاوه بر فشار اقتصادی برآمده از شیوع ویروس، تنگنای حاصل از تحریم‌های اقتصادی را بیش از سال‌های دیگر تجربه می‌کردند. در چنین شرایطی بیمه پارسیان نه تنها در مسیر تعالی متوقف نشد بلکه حتی از این تهدید به عنوان فرصتی برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود بهره برد. 

ابقا در فهرست صد شرکت برتر ایرانی 
آخرین رتبه‌بندی اعلام شده از سوی سازمان مدیریت صنعتی که در ماه جاری اعلام شد، حاکی از آن است که بیمه پارسیان همچنان در بین صد شرکت برتر ایران قرار دارد. سازمان مدیریت صنعتی با هدف شفاف‌سازی فضای کسب‌وکار کشور، ارایه تصویری روشن از جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه‌های صنعتی مختلف، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی کشور و علمی‌تر کردن فضای تصمیم‌گیری مدیران رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در سال 1399 را برای بیست‌و‌سومین سال متوالی اعلام کرد. نام بیمه پارسیان نیز همچنان در میان صد شرکت برتر قرار دارد. این رتبه‌بندی هر ساله شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند و بیمه پارسیان از ابتدای تاسیس تاکنون در این رتبه‌بندی در شمار صد شرکت برتر ایران قرار داشته است.

حفظ روند صعودی در مسیر توانگری مالی
بنا بر اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مرداد سال جاری، سطح توانگری مالی بیمه پارسیان همچون چند سال اخیر در سطح یک صنعت بیمه قرار دارد و این بیمه همچنان در  مسیر توانگری مالی روندی صعودی را طی می‌کند. در متن تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آمده است: «بر اساس اجرای ماده 6 نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه برای بیمه پارسیان با توجه به صورت‌های مالی سال 98 و همچنین محاسبات و تعدیلات جدید این شرکت ضمن ارتقای نسبت توانگری مالی خود همچنان در سطح اول توانگری مالی صنعت بیمه کشور با عدد 129 به کار خود ادامه می‌دهد. بر این اساس شرکت‌های دارای سطح یک توانگری مالی، شرکت‌هایی هستند که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه‌گذاران از توانایی کافی برخوردارند و بیمه مرکزی نیز تاکید دارد بیمه گذاران در انتخاب بیمه‌گر خود این مورد را به دقت مدنظر داشته باشند.» 

افزایش سرمایه از 4 به 5هزار میلیارد 
در سال 1399 همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز افزایش سرمایه بیمه پارسیان را از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی صادر کرد. بر همین اساس بیمه پارسیان به منظور ارتقای رتبه توانگري مالي و پوشش ريسک قانوني این شرکت از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اقدام به افزایش 25درصدی سرمایه خود کرد و به این ترتیب سرمایه بیمه پارسیان از مبلغ 4هزارمیلیارد به 5هزارمیلیارد ريال رسید.


شفافیت عملکرد در برابر سهامداران 
شركت بيمه پارسيان مجمع عمومي عادي سالانه را در خردادماه سال جاری با حضور بیش از 74درصد سهامداران برگزار کرد و در این مجمع گزارش صورت های مالی این شرکت را برای سال منتهی 29 اسفند 1398 به تصویب سهامداران رساند. از نكات مهم این گزارش رشد سودآوری و اندوخته‌هاي درخور توجه بيمه پارسيان در سال 98 بود كه هادی اويارحسين نایب رییس هيات مديره و مديرعامل شركت به تفصيل آن را شرح داد. تركيب بهينه پرتفوي، ايفاي تعهدات قانوني و آیين‌نامه‌اي و شفافيت صورت‌هاي مالي از نكات مثبت عملكرد بیمه پارسیان در سال مالي یادشده بود.

تسری توفیق به شرکت‌های زیرمجموعه
آمار و ارقام بیانگر آن است که شرکت سرمایه‌گذاری آتیه‌پارسیس‌پارس در جایگاه یکی از زیرمجموعه‌های بیمه پارسیان، در سال مالی جاری خوش درخشیده است. صورت‌های مالی شش ماهه منتهی به پایان تیرماه 1399 که در صفحه کدال مربوط به بیمه پارسیان منتشر شده حکایت از رشد 127درصدی سود خالص نسبت به سال مالی 1398 دارد. براساس این گزارش آتیه‌پارسیس‌پارس در شش ماه سال مالی 1399، موفق به تحقق حدود 100میلیارد تومان سود خالص شده، در حالی که این رقم برای کل سال مالی 1398 شرکت در حدود 44میلیارد تومان بوده است. همچنین سود خالص شرکت در شش ماهه ابتدایی سال 1399 در مقایسه با مدت مشابه در سال 1398، نشان از رشد بیش از 350درصدی دارد. عملکرد مثبت آتیه‌پارسیس‌پارس سبب شده تا در پایان دوره شش ماهه ابتدایی سال مالی 1399، به سود پایه 106 تومان به ازای هر سهم دست پیدا کند که بیش از 2.2برابر سود پایه هر سهم سال مالی 1398 است. این در حالیست که افزایش سرمایه شرکت از 950میلیارد ریال به 3هزارمیلیارد ریال نیز به تصویب سهام‌داران شرکت رسیده و در دست انجام است. 

تمدید مجوز قبولی اتکایی از سوی بیمه مرکزی 
علاوه بر پنج دستاورد بیان‌شده، مجوز قبولی اتکایی بیمه پارسیان نیز در سال جاری تمدید شد. این اتفاق در ماه اردیبهشت با ارسال تایید‌یه مد‌یرکل و رییس اد‌اره پذیرش موسسات بیمه‌ای بیمه مرکزی ایران صورت گرفت، در نتیجه به استناد‌ ضوابط اجرایی مصوب شورای عالی بیمه، این شرکت ضمن دارا بودن شرایط اجرایی آیین نامه اعطای مجوز قبولی اتکایی و همچنین براساس بررسی‌های به‌عمل آمده توانست بار دیگر مجوز قبولی اتکایی از موسسات بیمه داخلی را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کند و فعالیت‌های خود‌ را همچنان د‌ر این زمینه گسترش د‌هد‌. در نتیجه بیمه پارسیان با سطح یک توانگری مالی و تایید مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی، در جایگاه یکی از توانمند‌ترین شرکت‌های بیمه خصوصی کشور خد‌مات برتر خود‌ را ارایه می‌کند. 

ارایه تخفیف ویژه برای مدافعان سلامت 
توفیقات بیمه پارسیان در سال جاری تنها به امور مالی و حرفه‌ای محدود نمی‌شود و مسئولیت‌های اجتماعی آن را نیز دربرمی گیرد. در همین راستا بیمه پارسیان در فروردین سال جاری طرح تخفیفات ویژه برای مدافعان سلامت را در دستور کار قرار داد تا به سهم خود قدردان زحمات جامعه پزشکی کشور در روزهای دشوار شیوع کرونا باشد. این تخفیف‌ها به این شرح فهرست می‌شوند؛ بیمه نامه‌های شخص ثالث و حوادث راننده با پیش‌قسط 25درصد و باقی آن به صورت اقساطی، بیمه‌نامه‌های بدنه اتومبیل تا 80درصد تخفیف به صورت نقد و اقساط، بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی تا 70درصد تخفیف در همه حوادث از قبیل آتش‌سوزی، زلزله، سیل، طوفان و...

اجرای 6 طرح مدرسه‌سازی در مناطق کم‌برخوردار 
بنا بر گفته هادی اویارحسین مدیرعامل بیمه پارسیان این بیمه عزم خود را برای ساخت شش مدرسه در نقاط مختلف کشور جزم کرده است. در همین راستا بیمه پارسیان در سال‌های اخیر ساخت دو مدرسه در مناطق محروم کرمانشاه را به پایان رسانده و در بهمن ماه سال جاری و همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی نیز کلنگ مدرسه شش‌کلاسه‌ای را در منطقه گتوند استان خوزستان بر زمین زده است. در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه منطقه گتوند علاوه بر معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و مدیرعامل شرکت بیمه پارسیان به عنوان حامی اصلی این مدرسه مدیران عامل چند شرکت بیمه‌ای و نماینده و مدیران و مسئولان شهر گتوند نیز حضور داشتند. این مدرسه در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی بیمه پارسیان و با صرف هزینه‌ای بیش از 2میلیارد‌و500میلیون تومان ساخته می‌شود.

بیمه پارسیان چندی پس از این رویداد در نخستین روزهای اسفند سال جاری مراحل احداث یک مدرسه روستایی دیگر در یکی از روستاهای محروم شهرستان بشاگرد استان هرمزگان و احداث مدرسه‌ای دیگر در روستای تپرقو واقع در استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد را آغاز کرد و کلنگ آن ها را نیز بر زمین زد. 

اهدای خون در روزهای شیوع کرونا 
همچنین مدیران و کارکنان بیمه پارسیان به اهتمام مدیرعامل شرکت و هماهنگی انجام شده توسط اداره امور بازرسی و با توجه به نیاز مبرم کشور به خون در روزهای شیوع ویروس کرونا به دعوت سازمان انتقال خون کشور پاسخ مثبت دادند و با حضور تیم ویژه این سازمان در ساختمان مرکزی بیمه پارسیان برای کمک به بیماران نیازمند به خون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خون خود را هدیه کردند.  

مالکیت 14.3 درصدی شرکت سرمایه گذاری پارسیان
بیمه پارسیان در راستای افزایش بازدهی از محل سرمایه گذاری ها و تنوع بخشی به آن ها اقدام به خرید سهام شرکت سرمایه گذاری پارسیان به عنوان هلدینگ تخصصی معدنی و ساختمانی در مجموعه پارسیان نموده است. در حال حاضر درصد مالکیت بیمه پارسیان در شرکت 14.3 درصد بوده و بهای تمام شده این سرمایه گذاری بر اساس صورت های مالی شش ماهه سال 1399 معادل 2،226 میلیارد ریال می باشد. 

شرکت سرمایه گذاری پارسیان در اسفند ماه سال 1399 در راستای گسترش فعالیت های خود و استفاده از مزایای بازار سرمایه، اقدام به عرضه 7 درصد از سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس در بورس اوراق بهادار تهران با قیمت 12،500 ریال نمود. ارزش روز سهام این شرکت طی معاملات اخیر به بیش از 311،000 میلیارد ریال رسیده است. سود حاصل از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ در سال مالی منتهی به دی ماه 1398 برابر با 10،895 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال مالی پیش از آن 252 درصد رشد داشته است و با عنایت به صورت های مالی شرکت های زیر مجموعه انتظار می¬رود رشد در سود آوری در سال جاری نیز ادامه یابد. 




//گزارش ویژه

ارسال نظرات
موضوعات روز