جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
تیتر20 اقدامات شرکت پاکشوما را بررسی می کند
استراتژی این شرکت برای حفظ نوآوری، هر سال ارائه ۳ تا ۴ مدل محصول جدید و بهبود بر اساس نیازهای مشتریان است بر این اساس در راستای تولید محصولات به روز استفاده از اینترنت اشیا در صنعت لوازم‌خانگی را در دستور کار قرار داده تا مشتریان بتوانند با استفاده از این فناوری و اپلیکیشین تلفن همراه بتوانند از محصولات استفاده کنند.
کد خبر: ۴۹۱۴۸
پاکشوما مدل99
تیتر20 - شرکت پاکشوما یکی از برندهای تولید لوازم خانگی در کشور است که سنگ بنای آن در سال 54 گذاشته شد و تا امروز توانسته علی رغم حضور رقبای قوی همچنان در عرصه تولید حضور پررنگی داشته باشد.

این شرکت محصولات خود را در پنج گروه یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و کولر گازی تولید می کند.

بررسی عملکرد این شرکت در سال 99 حاکی است، این شرکت برای نخستین بار در ایران به شکل مجازی Online – از جدیدترین محصول لباسشویی اتوماتیک خود رونمایی کرد.

علاوه بر آن پاکشوما امسال نخستین ماشین ظرفشویی ایرانی را در تاریخ صنعت لوازم خانگی کشور طراحی و عرضه کرد،

صفر تا صد این محصول اعم از طراحی و قالب‌سازی در داخل کشور صورت گرفت و با داخلی‌سازی ۷۰ درصدی به بازار عرضه شد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سال نخست 300 هزار دستگاه  ظرفیت تولید برای ماشین ظرفشویی در نظر گرفته شده و هدفگذاری برای سال آینده کسب ۵۰ درصد سهم بازار این محصول در کشور است.

این شرکت استراتژی سبد برند و چند برندی خود را مانند برخی از کمپانی های بزرگ دنیا که چندین برند رو در پرتفولیوی خود دارند ، همکاری تجاری را با چند برند اروپایی و آسیایی در پیش گرفت و در حال حاضر گروه برند این شرکت شامل برندهای پاکشوما، مایدیا به عنوان بزرگ ترین تولید کننده انواع لوازم خانگی سفید در جهان ، کندی ایتالیا به عنوان برند پیشرو در اینترنت اشیا simply-fi) ) و آکس است و از ابتدای سال جدید برند کنوود نیز به جمع برندهای گروه پاکشوما عرضه می شود.

پیش تر مدیر بازاریابی گروه برند پاکشوما گفته بود؛ طبق برنامه، مساحت واحدهای تولیدی این شرکت در سال 99 به دو برابر افزایش خواهد یافت و زیرساخت‌های تولیدی شرکت به ۲۰۰ هزار مترمربع خواهد رسید.

به گفته وی گروه پاکشوما سالانه ۷/ ۴ درصد از کل گردش مالی شرکت را صرف سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه‌ (R&D) محصولات جدید خود می‌کند و ارزیابی‌های شرکت تحقیقات بازار EPM نشان می‌دهد، بیش از ۸۶ درصد از مصرف‌کنندگان لوازم‌خانگی گروه برند پاکشوما، از کیفیت محصول و خدمات آن رضایت دارند.

سهم محصولات این برند در بازار برای کالاهای مختلف متفاوت است بر این اساس این سهم برای ماشین لباسشویی حدود ۶۰ درصد و برای ماشین ظرفشویی حدود ۴۵ درصد و در جاروبرقی سهم این برند حدود ۱۵ درصد است.

پاکشوما با ظرفیت تولید یک‌میلیون دستگاه ماشین لباسشویی در سال، بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین لباسشویی در خاورمیانه نیز است. 

همچنین در بهمن ماه امسال طرح توسعه ای و خط تولید جدید تمام رباتیک، یخچال و فریزر این شرکت افتتاح شد که پیش‌بینی می‌شود ورود این محصول جدید به بازار با توجه به قیمت و کیفیت مناسب با استقبال مواجه شود.

استراتژی این شرکت برای حفظ نوآوری، هر سال ارائه ۳ تا ۴ مدل محصول جدید و بهبود بر اساس نیازهای مشتریان است بر این اساس در راستای تولید محصولات به روز استفاده از اینترنت اشیا در صنعت لوازم‌خانگی را در دستور کار قرار داده تا مشتریان بتوانند با استفاده از این فناوری و اپلیکیشین تلفن همراه بتوانند از محصولات استفاده کنند. 

این شرکت علاوه بر در اختیار داشتن بخش زیادی از بازار لوازم خانگی کشور در زمینه صادرات محصولات نیز فعال بود و به گفته مدیر بازاریابی این شرکت، محصولات این برند توانسته در بازار لوازم‌خانگی کشورهای عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، ارمنستان برای خود جا پایی باز کند و شانه به شانه رقبا برای جذب مشتریان به پیش برود.

 طبق آمار در سال گذشته، این شرکت توانست 5 میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد و در سال 99 نیز روند صادرات ادامه داشته و از طرف اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم به عنوان صادرکننده برتر در سال 1399 انتخاب شد.
 
پاکشوما با هدف تکریم مشتریان و ارائه مستقیم و بدون واسطه محصولات اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی «پاکشوما سنتر» و فروشگاه‌های حضوری «شهر پاکشوما» کرده است. در فروشگاه آنلاین پاکشوما سنتر، امکان خرید مستقیم کالاهای گروه برند پاکشوما میسر است و مخاطبان می‌توانند خدمات موردنیاز خود را نیز درخواست دهند. 

فروشگاه‌های حضوری شهر پاکشوما نیز فروشگاه‌هایی هستند که در شهرهای مختلف ایران دایر شده و به‌صورت انحصاری به عرضه خرد محصولات این برند و پشتیبانی مشتریان می‌پردازند.

هدف از ایجاد شهر پاکشوما، عرضه مستقیم کالا از کارخانه  به منزل مصرف کننده با قیمت مناسب و بدون واسطه، دسترسی راحت تر مصرف کننده در پهنه جغرافیایی ایران به کالاهای گروه صنعتی پاکشوما، کاهش نوسان قیمت محصولا و افزایش ثبات قیمت کالا در بازار، مشاوره خرید کالای مورد نیاز واقعی مصرف کننده توسط فروشندگان باتجربه، تشویق مردم به خرید کالای ملی و تولید شده در ایران و تجربه استفاده از کالا و آشنایی از نزدیک با محصول در جهت آشنایی با فیچرها و ویژگی های محصولات عنوان شده است.در حال حاضر این فروشگاه ها در 13 استان راه اندازی شده است.
ارسال نظرات
موضوعات روز