پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
قیمت اوراق مسکن در مقایسه با اوایل اسفند ماه کاهشی نسبی داشته است، به گونه ای که زوج های تهرانی با پرداخت ۲۸ میلیون و ۱۲۸هزار تومان، وام ۲۴۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۱۶۴
وام مسکن
تیتر20 - بررسی ها در وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که تسه (اوراق) سال گذشته برای فروردین ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان، اردیبهشت ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان و خردادماه نیز ۵۸  هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر با قیمت  ۶۰ هزار تومان، مرداد  ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان و در شهریور با قیمت ۵۷ هزار و ۶۰۰ تومان داد و ستد می شود.

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال ۱۳۹۹ با قیمت ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان، در مرداد ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان و در شهریور ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

در مهرماه این اوراق ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان، در آبان ماه ۵۷ هزار و۳۰۰  تومان و در آذرماه ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت داشته اند. قیمت این اوراق در دی امسال نیز ۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان و در بهمن ماه نیز ۵۸ هزار و ۶۰۰ تومان  است که این گزارش نیز بر اساس قیمت بهمن ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۵۶ هزار و ۹۰۰تومان، ۵۷هزار و ۲۰۰تومان و ۵۸ هزار تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند نیز با قیمت‌های ۵۷هزار و ۵۰۰تومان، ۵۷هزار و ۷۰۰تومان و ۵۷ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.همچنین برای امسال تسه فروردین ۵۸ هزار و ۳۰۰تومان، اردیبهشت و خردادماه نیز هرکدام ۵۷ هزار و و ۸۰۰ تومان قیمت دارند.

با توجه به اینکه مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۱۴۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۴۰میلیون تومان جعاله می‌شود، برای دریافت ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات باید ۲۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۵۸هزار و ۶۰۰تومانی، ۱۱میلیون و ۷۲۰هزارتومان می شود. همچنین با در نظر گرفتن ۴۰میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰ورق به مبلغ چهار میلیون و ۶۸۸هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۱۶میلیون و ۴۰۸هزار تومان می رسد.

زوج‌های تهرانی،می‌توانند تا سقف ۲۴۰میلیون تومان شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۴۰میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۴۰۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۲۳میلیون و ۴۴۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه چهار میلیون و ۶۸۸هزار تومان وام جعاله که برای آن باید ۸۰برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۲۸میلیون و ۱۲۸هزار تومان پرداخت کنند.

سقف تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰هزار نفر به ۸۰میلیون تومان رسیده که برای آن باید ۱۶۰برگه خریداری شود که هزینه آن ۹میلیون و ۳۷۶هزار تومان است.این وام برای سایر مناطق شهری ۶۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است که باید برای آن ۱۲۰برگه خریداری شود که هزینه آن هفت میلیون و ۳۲ هزار تومان می شود./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز