پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
رئیس بنیاد مستضعفان در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک سینا:
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به همراه معاونین اقتصادی، برنامه ریزی و امور مجامع و مدیران حراست و حوزه ریاست آن بنیاد در روزهای پایانی سال و در آستانه سال جدید با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک سینا دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۴۹۲۰۲
تیتر20 - در این دیدار، مهندس فتاح با تبریک پیشاپیش سال 1400 و همچنین ایام فرخنده ولادت با سعادت سیدالشهدا حضرت امام حسین (ع)، علمدار کربلا حضرت اباالفضل العباس(ع) و نیمه شعبان که با سال جدید مقارن شده، گفت: اینکه پایان امسال هم با ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) مصادف شده را به فال نیک می گیریم و با تاسی به ائمه اطهار، دعا می کنیم امسال شاهد رفع مشکلات به ویژه بیماری کرونا باشیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان آنکه سال 99، سالی سخت برای ملت سرافراز و کشور ایران اسلامی بود، اظهار داشت: در این سال که شاهد تداوم تحریم ها و تورم افسار گسیخته بودیم، بیماری کرونا هم مزید بر علت شد و مردم را با سختی ها و مشکلات متعددی همراه ساخت البته در این مدت بنیاد مستضعفان سعی کرد با حمایت از کسب و کارها و اقشار آسیب دیده در جهت کاهش محدودیت ها نقش ایفا کند.

وی اظهار داشت: با وجود مشکلات، خوشبختانه مجموعه بنیاد مستضعفان کارنامه عملکردی مناسبی داشته و تولید زیر مجموعه ها بیشتر از برنامه های پیش بینی شده بوده و بهره وری و کارایی واحدها نیز افزایش یافت.

مهندس فتاح با بیان اینکه لطف الهی بی سبب شامل انسان نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید کار خدایی کنیم و به محرومان برسیم تا مراتب رضایت خداوند متعال جلب گردد. خوشبختانه به لطف خدا برنامه‌های ابتدای سال بنیاد مستضعفان فراتر از انتظار محقق شده که قطعاً برگرفته از خدمات بنیاد به محرومان به ویژه در ایام کرونا است که بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خالص به این امر اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند بانکدار عالم است؛ معامله با او ثواب و پاداش مضاعف به همراه دارد. برای سربلندی در دنیا و آخرت باید نزد خدا سرمایه‌گذاری کرد و بر اساس سیره نبوی پیش رفت. در بانکداری و بنیاد داری باید دقت کنیم تا به بیراهه نرویم.

مهندس فتاح با اشاره به اینکه آنچه خوبان همه دارند بانک سینا همه یکجا دارد افزود: بانک سینا در کنار برخورداری از تمام مشخصات و مولفه های خوب، باید بیش از پیش موضوع قرض‌الحسنه را به عنوان روح بانکداری مورد توجه قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌ها و صدقات ما همانگونه که خداوند در قرآن کریم فرموده نباید با منت و اذیت همراه باشد. بنابراین همکاران بانک در ارائه خدمت به هموطنان باید نهایت ادب و احترام را رعایت کنند به ویژه این انتظار از بانک بی‌حاشیه سینا بیشتر است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان آنکه ما به بانک به چشم قلک نگاه نمی کنیم، افزود: نگاه ما به بانک سینا به عنوان بانکی همراه و فعال در جهت تحقق اهداف و ماموریت های میهن اسلامی و بنیاد مستضعفان است و انتظار داریم با ارائه برنامه کامل و مدون در زمینه قرض الحسنه شاهد درخشش این بانک در سال ۱۴۰۰ باشیم.

مهندس فتاح در ادامه با اشاره به موضوع واگذاری سهام بانک سینا گفت: در سال 1400 موضوع واگذاری سهام بانک سینا از طریق تعامل با بانک مرکزی و بر اساس قانون عملیاتی خواهد شد. این بانک مشاور امین بنیاد مستضعفان در امور بانکی است و آمادگی کامل برای توسعه فعالیتهای بانک بویژه در حوزه بین الملل نیز وجود دارد.

وی افزود: مردم به بانک خوب و نجیب سینا اعتماد کرده اند، لذا حمایت و محافظت از سهام بانک در بورس ضروری است تا سهامداران متضرر نشوند.

در ادامه مدیرعامل بانک سینا نیز ضمن قدردانی از فعالیت ها و اقدامات بنیاد مستضعفان در حمایت از اقشار آسیب دیده گفت: این بانک در راستای اهداف عالیه نظام اسلامی و همراستا با ماموریت های بنیاد، جذب منابع و اعطای تسهیلات قرض الحسنه را از طریق راه اندازی خط کسب و کار قرض الحسنه و ایجاد مدیریت امور بانکداری اسلامی در دستور کار قرار داده و در کنار تعامل با سازمان ها و نهادهای حمایتی، اقدامات راهبردی در این زمینه شامل راه اندازی شورای عالی بانکداری اسلامی و مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی برای پیشبرد بهینه این موضوع مهم را نیز مدنظر قرار داده است.

دکتر ایمانی با بیان آنکه در 11 ماهه اول سال 1399 تعداد 56000 فقره وام قرض الحسنه بالغ بر 6800 میلیارد ریال از سوی این بانک به متقاضیان و اقشار آسیب پذیر پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: تنوع و توسعه خدمات بانک در جهت ارائه خدمات قرض الحسنه از جمله راهبردهای اساسی بانک در سال 1400 است و امیدواریم با تدوین برنامه های جامع و کامل، بتوانیم گامی موثر در جهت ترویج فرهنگ بانکداری اسلامی و رفع محرومیت و توسعه فرهنگ قرض الحسنه برداریم.

وی اظهار داشت: بانک سینا طی سال جاری اقدامات متعددی را در زمینه مسئولیت های اجتماعی به انجام رسانده که اهدای 51 دستگاه آمبولانس به وزارت بهداشت و مراکز بهداشت مناطق روستایی کم برخوردار، کمک 50 میلیارد ریالی به مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) در 7 استان پیشتاز شیوع کرونا و اهدای 950 دستگاه تبلت به دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) و سازمان بهزیستی به مبلغ 30 میلیارد ریال که بدلیل شیوع کرونا امکان حضور در مدرسه را ندارند و از امکانات آموزشی نیز محرومند از جمله مهمترین این اقدامات است.

وی در ادامه به تلاش جهت سودآوری بانک اشاره کرد و گفت: سود خالص بانک نسبت به سال قبل از رشد 154 درصدی برخوردار شده و مانده منابع بانک نیز در بهمن ماه 99 بیش از 40 درصد رشد داشته همچنین مانده تسهیلات نیز رشدی بیش 45 از درصد را نشان می دهد.
ارسال نظرات
موضوعات روز