جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۵
در گزارش زیر ۴ ماده غذایی که حتی ۱ روز پس از تاریخ انقضا نباید مصرف کرد را معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۴۹۳۰۹
تیتر20  -  ما هر روزه مواد غذایی زیادی را به طور مکرر از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری می‌کنیم و یا ممکن است برای مدتی در خانه داشته باشیم، در میان بعضی از مواد غذایی وجود دارند که باید مراقب باشیم حتی اگر یک روز هم از تاریخ مصرف آن گذشته باشد آن را استفاده نکنیم.

سبزی آماده:
خوردن سبزی‌های آماده حتی یک روز پس از تاریخ انقضا یکی از بدترین اشتباهاتی هست که هر کسی ممکن است مرتکب شود. این نوع سبزی‌ها در بیشتر به صورت بسته بندی عرضه میشوند اگر از تاریخ انقضای آن‌ها حتی یک روز هم گذشته باشد باعث ایجاد اختلال در سلامتی شما میشوند. دلیل این کار این است که با تمام شدن تاریخ انقضای این مواد رشد باکتری‌های عفونت زا به حد زیادی بالا میرود.

توت تازه:
شاید برای شما هم سوال باشد که چرا توت تازه را نباید حتی یک روز پس از تاریخ انقضا نباید خورد، اما باید گفت که خوردن توت تازه پس از تاریخ انقضا یکی از عوامل ایجاد اسهال و انگل در بسیاری از موارد است. لازم است که همیشه در مورد تاریخ انقضا و یا میزان تازه بودن آن اطلاعات لازم را کسب کنید تا مراقب سلامتی خود باشید.

تخم مرغ:
یکی از مواد غذایی که به صورت مکرر در خانواده‌ها مورد استفاده قرار میگیرد تخم مرغ است. همین عامل یعنی مصرف بالای آن باعث میشود که همیشه مراقب این باشیم که تخم مرغ‌هایی که مصرف میکنیم با تاریخ انقضای آن فاصله داشته باشد. این ماده مصرف غذایی اگر تاریخ مصرف آن گذشته باشد باکتری‌ها در پوسته‌ی آن به راحتی رشد میکنند و زمینه ایجاد و بروز بیماری‌های مختلف را برای ما به وجود می‌آورند.

مرغ بسته بندی:
مرغ نیز مانند تخم مرغ یکی دیگر مواد غذایی است که تا حدودی مصرف بالایی در میان خانوار‌ها دارد و همیشه باید مراقب بود که از مرغ‌های تازه و سالم برای مصرف داشته باشیم. باید گفت گذشتن تاریخ انقضای این ماده غذایی میتواند رشد باکتری عفونت‌زا شود./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز