جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
تیتر20 بررسی می کند:
فولاد مبارکه که می توان از آن به عنوان بازیگر اصلی صنعت فولاد کشور یاد کرد با 2 برنامه اصلی به استقبال سال 1400 می رود.
کد خبر: ۴۹۳۶۸
فولاد مبارکه با 2هدف بزرگ در سال جدید
تیتر20- هلدینگ فولاد مبارکه به عنوان اصلی ترین بازیگر صنعت فولاد مبارکه سعی بر آن دارد در سال 1400 علاوه بر ارتقای جایگاه جهانی ایران در این صنعت، نقش خود را در بازار داخلی و همچنین بازارهای صادراتی بیش از گذشته کند.

براین اساس دو پروژه اصلی از سال گذشته در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفت تا با بهره برداری از آنها نقش مبارکه در این صنعت بیش از گذشته شود. 

درواقع فولاد مبارکه در کنار پروژه هایی برای افزایش ظرفیت تولید، طرح تحول دیجیتالی و پروژه نورد گرم 2 را با جدیت دنبال می کند. دو پروژه ای که می تواند علاوه بر تحول در هلدینگ مبارکه،  بازار کشور را از واردات محصولی همچون ورق بی نیاز کند. 

پروژه ای برای تامین نیاز کشور
پروژه نورد گرم 2، آن هم در شرایطی که کشور با تحریم های ظالمانه همراه است می تواند نقش مهمی در تامین نیاز صنایع پایین دستی ایفا کند. کلنگ پروژه نورد گرم 2، در خرداد 1398 با حضور مدرس خیابانی سرپرست وقت وزارت صنعت، معدن و تجارت به زمین خورد تا فولاد مبارکه با عزمی بیش از گذشته نیاز بازار داخلی را از واردات تامین کند. 

این پروژه در حال حاضر جزو پروژه های استراتژیک صنعت فولاد محسوب می شود، اما چرا؟
در حال حاضر نیاز با ورق در کشور به میزان 7.2 میلیون تن است، این در حالی است که اگر صنایع فولاد با تمام قدرت به تولید ادامه دهند تنها 5 میلیون تن از این نیاز در داخل کشور تامین می شود، درنتیجه باقی این محصول از طریق واردات تامین می شود. اما با بهره برداری از پروژه نورد گرم 2، نیاز 2 میلیون تنی باقی مانده تامین شده و از خروج ارز جلوگیری خواهد شد.

این پروژه سال های زیادی در انتظار شروع بود، اما این بار فولاد مبارکه با توان مدیریتی و برنامه ریزی دقیق راه در جاده جهش تولید گذاشته تا نیاز کشور را تامین و وابستگی به واردات را کاهش دهد.

در این میان باتوجه به اهمیت این پروژه فولاد مبارکه انتظار دارد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت حمایت های ویژه ای داشته باشد تا هر چه سریع تر نورد گرم 2 به مرحله بهره برداری برسد. بدون شک در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها»نام گذاری شده است باید حمایت از پروژه های بزرگ بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد، تا کشور از واردات بی نیاز شود.

تحول دیجیتال برای افزایش سوددهی
اما پروژه مهم دیگری که امروز به طور جدی در فولاد مبارکه دنبال می شود بحث تحول دیجیتال است. این پروژه از مرداد ماه 1398 در دستور کار قرار گرفت تا فولاد مبارکه به نسل چهارم تکنولوژی مجهز شده و خود را در کنار بزرگان فولاد جهان قرار دهد.

این پروژه در گام اول منجر به کاهش هزینه های مالی و افزایش بهره وری می شود، درواقع طبق آمارها این پروژه می تواند بین 6 تا 8 درصد بهره وری را افزایش دهد.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز، تحول دیجیتالی را اقدامی مهم و حیاتی برای این شرکت می داند و معتقد است نباید در انقلاب نسل چهارم تکنولوژی از دنیا عقب ماند و فرصت را از دست داد. 

اجرای این پروژه در بخشی دیگر خبر خوش برای سهامداران مبارکه خواهد بود. بی تردید با افزایش بهره وری میزان سوددهی نیز افزایش یافته و رضایت سهامداران در سطح بالایی قرار می گیرد که می تواند بر افزایش سرعت توسعه تاثیر گذار باشد. 

امروز فولاد مبارکه پرچمدار صنعت فولاد محسوب می شود. اجرای پروژه های یاد شده تاثیر بسزایی در ارتقای صنعت فولاد دارد به همین دلیل نباید با ایجاد مسائل حاشیه ای سرعت این توسعه را کاهش داد. سال 1400 سال پرباری برای فولاد مبارکه است و تلاش می کند با توانی بیش از گذشته در مسیر حل مشکلات و افزایش تولید قدم بردارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز