جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
در حالی رئیس‌ سازمان هواپیمایی درخواست انجام پروازهای داخلی در فرودگاه امام را داشته که به‌نظر می‌رسد این درخواست با استقبال سرد مردم و ایرلاین‌ها مواجه شود.
کد خبر: ۴۹۴۱۱
تیتر20 - تورج دهقانی‌زنگنه دیروز در جلسه وزیر راه و شهرسازی با مدیران شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به لزوم برقراری پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: درخواست ما  از فرودگاه امام خمینی (ره) این است که به مقاصد کیش، مشهد، اصفهان و چند شهر دیگر پروازهای داخلی را برقرار کند.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل این اقدام شرکت فرودگاه‌ها و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و سازمان هواپیمایی کشوری مشوق‌هایی را برای شرکت‌های هواپیمایی در نظر خواهند گرفت.

 به فرض این‌که مسافری بخواهد از تهران برای سفر به کیش،‌مشهد یا اصفهان از فرودگاه امام استفاده کند.  فارغ از هزینه‌ای که باید برای رفتن به فرودگاه امام پرداخت شود که البته با مترو این هزینه به شدت کاهش می‌یابد،‌ فاصله مناطق مرکزی پایتخت تا فرودگاه امام چیزی حدود دو ساعت است، مناطق شرقی پایتخت فاکتور گرفته می‌شود. مسئله‌ای که قطعا شرکت‌های هواپیمایی و به‌خصوص مردم توجه ویژه‌ای به آن خواهند داشت.

یا در مثالی دیگر فردی می‌خواهد از فرودگاه امام به اصفهان سفر کند. فاصله زمینی تهران تا اصفهان حدود  430کیلومتر است که تقریبا 4.5 ساعت از طریق استفاده از حمل‌ونقل جاده‌ای زمان می‌برد. در این مورد نیز به نظر نمی‌رسد مردم تمایلی به طی مسافت 2 ساعته تا فرودگاه امام و انجام پرواز تهران-اصفهان را داشته باشند، چراکه با احتساب زمانی که در فرودگاه باید انتظار پرواز را بکشند جدود 4 ساعت را صرف رسیدن به فرودگاهی کرده‌اند که تا یک پرواز داخلی را انجام دهند.

 *یک آغاز بدفرجام 

به گزارش تسنیم، اول دیماه سال 98 در آیین معارفه مدیرعامل کنونی شهر فرودگاهی امام، علی رستمی مدیرعامل سابق از آغاز رسمی پروازهای داخلی ترمینال سلام طی بهمن ماه امسال توسط شرکت های هواپیمایی داخلی خبر داده بود.

وی یادآور شد: ترمینال سلام بر اساس دستور وزیر راه خردادماه امسال به بهره برداری رسید و هم اکنون 5 ایرلاین داخلی 7 پرواز را انجام می دهند و تا عید نوروز به 15 پرواز افزایش می یابد.

وی با بیان این که پس از عید هم یک ساعت یک پرواز در ترمینال سلام انجام خواهد شد، افزود: همزمان با افتتاح ترمینال سلام، شروع فعالیت اقتصادی در شهر فرودگاهی آغاز شد که به جذب سرمایه گذاری کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سابق شهر فرودگاهی امام گفت: بستر پروازهای داخلی در شهر فرودگاهی با افتتاح ترمینال سلام فراهم شده است، بر اساس توافق با ایرلاین ها و تفاهم با آنها به صورت رسمی از بهمن ماه امسال پروازهای داخلی انجام می شود.

رستمی این را هم گفت که سال 97 حدود 55 درصد رضایتمندی مسافران را داشتیم که هم اکنون به 70 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، شیوع ویروس کرونا از اواخر سال 98 در کشور شرایطی را به وجود آورد که نه تنها وعده هر یک ساعت یک پرواز مدیرعامل سابق شهر فرودگاهی محقق نشد که پس از گذشت حدود 15 ماه عملکرد فرودگاه امام در پروازها به کمترین میزان از زمان بهره‌برداری رسیده،‌ضمن این‌که ترمینال سلام نیز با وجود هزینه‌های بسیار بالا اکنون تعطیل است.

*وعده اجرای برنامه‌های خوب برای توسعه شهر فرودگاهی

محمدمهدی کربلایی مدیرعامل شهر فرودگاهی امام دیماه 98 درمراسم معارفه خود گفته بود: باید تا می توانیم به لحاظ مدیریتی و تخصصی کمک جذب کنیم تا بتوانیم این کار بزرگ را در شأن مردم و ایران انجام دهیم. برنامه های بسیار خوبی برای توسعه شهر فرودگاهی امام داریم که بناست همان ها را دنبال کنیم.

وی با بیان این که اسم شهر فرودگاهی امام، اسم و پروژه ای بزرگ است، گفت: نمی توانیم انتظار انجام کار بزرگ را تنها از یک مجموعه داشته باشیم. اولین کار رسیدگی به وضعیت داخلی شهر فرودگاهی امام است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام افزود: باید یک جمع هماهنگ، تخصصی و پاسخگو داشته باشیم تا برای کسانیکه می خواهند سرمایه گذاری کنند امنیت را فراهم کنیم.

کربلایی با تاکید بر این که چهره داخلی را بر اساس انضباط مالی، درآمد، هزینه، و نحوه اداره تغییر می دهیم، اظهار کرد: همزمان فضا را برای جذب سرمایه تسهیل و فراهم خواهیم کرد. ما اهل تعامل هستیم و از نهادهای همکار می خواهیم در ارائه خدمات مطلوب همراه ما باشند.

از تابستان سال گذشته به این سو عملکرد ماهانه فرودگاه امام از گزارش‌های شرکت‌ فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران حذف شده است. شاید یکی از دلایل این اتفاق،‌کاهش شدید پروازهای بین‌المللی است که قطعا ناشی از شیوع ویروس کروناست. شاید به همین دلیل است رئیس سازمان هواپیمایی پس از یک تجربه شکست خورده یکبار دیگر از ایرلاین‌ها خواسته پروازهای داخلی را از فرودگاه امام انجام دهند. درخواستی که به نظر می‌رسد شرکت‌های هواپیمایی با توجه به افزایش هزینه‌ها تمایل چندانی به انجام آن نداشته باشند.

*مردم استقبال نمی‌کنند، ولی مجبورند

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این‌باره به تسنیم می‌گوید: دو روز قبل با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران ایرلاین‌ها جلسه‌ای برگزار شد.

یونس دقیق‌کیا درباره انجام پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری این پیشنهاد را به ایرلاین‌ها دادند،‌اما این پیشنهاد باید بررسی شود. قرار است از اردیبهشت ماه در فرودگاه مهرآباد یک سری تعمیرات انجام شود، از این پیشنهاد شد تا برای کاهش بار ترافیک فرودگاه مهرآباد برای انجام برخی پروازهای داخلی از فرودگاه امام استفاده شود.

وی افزود: این کار مقداری سخت است و نیازمند زیرساخت است؛ باید مطالعات کاملی در این رابطه انجام شود. اما با این‌حال اگر بنا باشد این کار را انجام دهیم بایستی مسیرهای پروازی تعریف کنیم.

وی گفت: احتمالا تعمیر فرودگاه مهرآباد 6 تا 8 ماه زمان می‌برد و برخی پروازها از فرودگاه امام انجام خواهد شد که البته این هم قطعی نیست.

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: قطعا مردم از انجام پروازهای داخلی در فرودگاه امام استقبال نمی‌کنند و در این مسئله شکی وجود ندارد، اما وقتی هم پروازی در فرودگاه مهرآباد نباشد مجبور خواهند شد./تسنیم
ارسال نظرات
موضوعات روز