پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۰
در این گزارش توصیه‌هایی از یک مکانیک پیشکسوت را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم که تجربه هایش قطعا در نگهداری اتومبیلتان به شما کمک می کند.
کد خبر: ۴۹۵۱۷
تیتر20 - هرچند این روزها همه چیز در مسیر پیشرفت فناوری و تکنولوژی حرکت می‌کند و خودروهایی که امروز و فردا ساخته می‌شوند تفاوت زیادی با خودروهای دیروز دارند در حدی که حتی مکانیک و تعمیر خودروها هم از طریق نرم افزار انجام می‌شود اما هنوز هم وجود برخی از اجزای سیستم تعلیق در خودروها موجب می‌شود هر راننده‌ای نکاتی را درباره آن‌ها بداند و در مواقع نیاز آن را به کار گیرند.

در این گزارش کوتاه، توصیه‌هایی از یک مکانیک پیشکسوت قدیمی را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم، مکانیکی که شغلش را از اجدادش به ارث برده و در یکی از قدیمی‌ترین گاراژهای شمال سینسیناتی که در سال 1955 تأسیس شده فعالیت می‎کند.

دستگاه‌های هم ترازی الکترونیکی پیشرفت شگفت انگیزی است ، اما اکثر مردم نمی دانند که صاحبان اتومبیل های مسابقه ای و خدمه گودال چندین دهه است که ماشین ها را با مقداری ریسمان یا یک رشته سیم، پایه های جک ، متر و یک شاقول تراز می کنند  و واقعاً بسیار خوب جواب می‌دهد.

 این تکنیک که معمولاً به عنوان "رشته کردن اتومبیل" شناخته می شود ، برای هر کسی آسان است. کافیست فقط کمی مسائل هندسه را درک کند و دارای صبر و حوصله باشد. هرچه ترازبندی دقیق تر باشد، تعلیق دقیق تر خواهد بود و این سبک "منسوخ" برای تراز وسایل نقلیه تقریباً توسط هرکسی می‌تواند انجام می شود.

این فیلم آموزشی YouTube به شما ایده خوبی می دهد در حالی که روش‌های پیچیده تری برای این کار وجود دارد، روش موجود در ویدیو به راحتی ساده ترین و محبوب ترین روش انجام آن است و می تواند تقریباً در هر اتومبیلی صرف نظر از قدیمی یا جدید بودن مورد استفاده قرار بگیرد.

تعویض روغن، موتور را نجات می دهد
شاید در دفترچه‌های راهنمای خودروها نوشته شده باشد که روغن موتور پس از طی کردن تقریبا هر 16 هزار کیلومتر باید عوض شود اما مکانیک‌هایی مانند شوایتزر که سمینارهای آموزشی گسترده‌ای در مورد روان کننده های موتور ، ویسکوزیته ها و تجزیه مولکولی را به پایان رسانده اند، توصیه دیگری دارند.

مکانیک شوایتزر معتقد است تعویض روغن بعد از پیمودن هر 16 هزار کیلومتر شاید اوایل که موتور خودروی شما کاملا نو و سالم است، مناسب باشد اما با قدیمی شدن موتور خودرو باید در این کار تجدید نظر کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم  بین 5 تا 8 هزار کیلومتر روغن موتور خود را عوض کنید و به یاد داشته باشید که تعویض روغن و فیلتر خیلی به صرفه تر از تعویض موتور است.

/تعویض روغن، موتور را نجات می دهد

 از نابود شدن زودرس ترمز جلوگیری کنید
برخورد به مشکلات ناشی از ترمز برای هرکسی ممکن است رخ دهد و اگر کار از کار گذشته باشد ماشین به مجموعه ای جدید از روتور و لنت احتیاج خواهد داشت. این مکانیک برای جلوگیری از صدمه زدن به ترمز خودرو، در سرعت های بالا، ترمز گرفتن های دو ثانیه‌ای در دفعاتی که نیاز باشد را توصیه می‎کند فقط یادتان باشد اگر به طور مداوم پا روی ترمز گذاشته و فشار دهید لطمه بزرگی به آن وارد می‌کنید. روتورهای تهویه مدرن در سرعت‌های بالا خیلی سریع خنک می شوند ، بنابراین هنگام استفاده از سطح شیب دار بهترین روش دو ثانیه ای روشن / خاموش است.

روغن ترمز را هم تعویض کنید
تعویض روغن ترمز، به جرات می‌توان گفت که هیچ مکانیکی این کار را کامل و دقیق برای شما انجام نخواهد داد. چون کاری است که کمی دقت عمل می‌خواهد و کمی هم زمان بر ولی بسیار ساده است. روغن ترمز با پایه گلیکول در طی کارکردش، آلودگی‌ها و رطوبت سیستم را در خود جذب می‌کند.

مایع، رطوبت را از بین درزهای میان لوله‌های پلاستیکی جذب می‌کند، به خصوص نشتی‌های گذشته و جاهایی که ممکن است از قبل در معرض هوا قرار گرفته باشند نیز بسیار مهم است؛ از طرفی مشکل نشتی به‌طور واضحی در آب و هوای مرطوب تشدید خواهد شد. هوای موجود در خطوط و ناخالصی ها با هوای تازه جایگزین می شود.

اگر ماشینتان را دوست دارید، روانکاری کنید!
روانکاری اجزای سیستم تعلیق کاری است که به نظر می رسد دیگر هیچ کس انجام نمی دهد، در حالی که این کار باعث می‌شود قطعات خودرو بیشتر دوام آورند. بخش‌های دیگری از ماشین که اغلب نادیده گرفته می شوند و ارزش برخی از روانکاری ها را دارند، اجزای اصلی مانند قفل درب ، لولا ، لوازم جانبی و قفل ها هستند. این روش حیاتی اکنون اقدامی ساده جهت نگهداری پیشگیرانه است./باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
موضوعات روز