پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۰
علی کریمی تا همین چند ماه قبل یکی از بازیکنان استقلال محسوب می‌شد و برای موفقیت این تیم در عرصه پیکارهای داخلی و بین‌المللی تلاش می‌کرد ولی حالا یکی از بازیکنان الدحیل قطر تلقی می‌شود و باید برای گشودن دروازه آبی‌پوشان ایرانی تلاش کند.
کد خبر: ۴۹۵۴۳
تیتر20  - علی کریمی تا همین چند ماه قبل یکی از بازیکنان استقلال محسوب می‌شد و برای موفقیت این تیم در عرصه پیکارهای داخلی و بین‌المللی تلاش می‌کرد ولی حالا یکی از بازیکنان الدحیل قطر تلقی می‌شود و باید برای گشودن دروازه آبی‌پوشان ایرانی تلاش کند! اتفاقی که البته در عرصة فوتبال حرفه‌ای کاملاً متداول بوده و حالا کم‌کم باید به این مسئله عادت کنیم که فوتبالیست‌های ایرانی را در رقابت‌های آسیایی مقابل تیم‌های خودمان ببینیم.علی کریمی اولین بازیکن ایرانی نیست که در قالب یک تیم باشگاهی خارجی به مصاف استقلال می‌رود و قاعده کار این را می‌گوید که آخرین بازیکن هم نخواهد بود چون شرایط فوتبال طی سالیان اخیر به معنای واقعی کلمه متفاوت شده است.

تقابل نامجومطلق و  قاسمپور
مجید  نامجومطلق یکی از بازیکنان فراموش‌نشدنی تاریخ استقلال محسوب می‌شود که توانست با این تیم قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را نیز جشن بگیرد.او همچنین سابقه مربیگری و سرمربیگری را نیز دارد ولی جالب است بدانید نامجومطلق در زمره اولین بازیکنان ایرانی است که با پیراهن یک تیم خارجی به مصاف استقلال رفت .این بازیکن خوش تکنیک در تابستان سال ۶۹ هنگامی که عضو باشگاه السد قطر بود،همراه با ابراهیم قاسم‌پور در مرحله اول جام باشگاه‌های آسیا به مصاف استقلالی‌ها رفت و اتفاقاً در دوحه توانست دروازه شاگردان منصور پورحیدری را نیز باز کند ولی در نهایت نماینده قطری از گردونه مسابقات حذف شد و آقا مجید هم چند ماه بعد دوباره به استقلال پیوست.

شاهرودی و نیمه‌نهایی
رضا شاهرودی بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس هم سابقه قرار گرفتن مقابل استقلال با یک تیم خارجی را در کارنامه دوران بازیگری خود یدک می‌کشد. شاهرودی بهار سال ۷۸ یکی از بازیکنان تیم دالیان چین بود و در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا، در حالی که ورزشگاه آزادی مملو از هواداران استقلال بود ،به مصاف آبی‌پوشان رفت .البته این بازیکن قبل از شروع مسابقه برای ادای احترام نزد ناصر حجازی فقید رفته و همین مسئله جو را تا حدی آرام کرد. استقلال در نهایت با نتیجه یک 4 بر 3 آن مسابقه را به سود خود تمام کرد و با شکست مقابل جوبیلو ایواتا ژاپن، عنوان نایب قهرمانی آسیا را به دست آورد.

بازی دوستانه خبرساز
فرهاد مجیدی سرمربی کنونی استقلال نیز برابر همین تیم به میدان رفته است .مجیدی هنگامی که بازیکن الوصل امارات بود، چند بار در دیدارهای دوستانه به مصاف استقلال رفت و حتی توانست دروازه آبی‌پوشان را نیز باز کند.یکی از این مسابقات در سال ۸۲ اتفاقاً خبرساز هم شد و اتفاقاتی داخل میدان رخ داد که واکنش برخی از مربیان وقت استقلال را در پی داشت ولی ماجرا در نهایت خیلی زود حل و فصل شد.

همراهی با مجارستانی‌ها
در میان بازیکنان ایرانی که با پیراهن تیم‌های خارجی به مصاف استقلال رفته‌اند، باید به محمدحسین ضیایی هم اشاره کرد.بازیکنی که در دهه ۶۰ عضو تیم شاهین بود و چند سال در فوتبال مجارستان  هم توپ زد.ضیایی سال ۶۸ همراه با تیم واشاش مجارستان به تهران سفر کرد و در ورزشگاه شهید شیرودی برابر آبی‌پوشان پایتخت وارد میدان شد.بازیکنی که انصافاً جز فوتبالیست‌های خوب کشورمان در آن مقطع محسوب می‌شد.

نوبت کریمی
حالا نوبت به علی کریمی رسید تا همراه با الدحیل قطر به مصاف استقلال ایران برود. بدون شک کریمی می‌آید تا خود را با درخشیدن در این مسابقه به کادر فنی تیم ملی نشان بدهد و قطعاً هواداران استقلال نیز هرگز انتظار ندارد این بازیکن مقابل تیم سابق خود ضعیف ظاهر شود چون در صورت وقوع چنین اتفاقی ناگفته پیداست که شایعات فراوانی راه می‌افتد.شایعات و برچسب‌هایی که قطعاً به کریمی نمی‌چسبد./خبرورزشی
ارسال نظرات
موضوعات روز