شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
تیتر20// فرهنگ سازی ایساکو با زبان طنز؛
شهروندان گاهی به هوای قیمت پایین تر، از شیشه شوی تقلبی استفاده می کنند و این در حالی است که مواد به کار برده شده در آن، هم برای خودرو هم برای مالک آن مضر است.
کد خبر: ۴۹۵۹۶
شیشه شوی تقلبی چه بلایی بر سر خودرو شما می آورد؟
تیتر20 - شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) در ادامه اقدامات خود مبنی بر اطلاع رسانی در مورد خطرات استفاده از قطعات تقلبی، این بار به سراغ انیمیشن معروف "دیرین دیرین" رفته تا با زبان طنز در این مورد فرهنگ سازی کند.

 "دیرین دیرین" یکی از مشهورترین انیمیشن های طنز طی سال های اخیر به حساب می آید که مخاطبان زیادی دارد و ایساکو نیز با تکیه بر محبویت آن، وارد همکاری با عوامل سازنده اش در راستای فرهنگ سازی استفاده از قطعات اصل در خودرو شده است.

 در یکی از قسمت های این انیمیشن، خانمی به چشم پزشک مراجعه می کند، اما پزشک پس از معاینه اش می گوید چشمان او هیچ مشکلی ندارد. خانم متعجبانه می گوید که وقتی پشت فرمان خودرو می نشیند، جلویش را درست نمی بیند و مدام تصادف می کند. 
پزشک هم در جوابش می گوید بهتر است شیشه شوی خودرو را عوض کرده و به جای استفاده از مدل تقلبی آن، از نوع اصل ایساکویی اش استفاده کند.

 اقدام ایساکو مبنی بر فرهنگ سازی استفاده از قطعات اصل در خودرو به زبان طنز، می تواند اثرگذاری مناسبی به دنبال داشته باشد، چه آنکه اولا دست روی انیمیشنی محبوب و پربیننده گذاشته و ثانیا تاثیر برنامه های تصویری در فرهنگ سازی معمولا بالاتر از مدل های معمولی تبلیغات در این حوزه است.

 اما چرا تداوم فرهنگ سازی ایساکو در حوزه قطعات اصل و تقلبی از اهمیت بالایی برخوردار است؟ این موضوع بیش از هر چیز ریشه در خسارات جانی و مالی ناشی از به کار بردن قطعات و ملزومات تقلبی در خودروها دارد.  در واقع ایساکو همواره در این سال ها تلاش کرده تا شهروندان را از خطرات قطعات تقلبی مطلع کرده و از این راه، میزان خسارات جانی و مالی را کاهش دهد (هرچند البته به هر حال افزایش فروش شرکت هم جزو اهداف اصلی ایساکو از این فرهنگ سازی بوده است).

 شرایط سخت اقتصادی از یک سو و عدم آگاهی لازم از سوی دیگر، عمده دلایل استفاده شهروندان از قطعات تقلبی به شمار می روند. این موضوع طی سال های اخیر با افزایش مشکلات اقتصادی تشدید شده و به تبع آن، ایساکو نیز تلاش خود را برای مقابله با این پدیده شوم بیشتر کرده است. 

بدون شک قیمت از اهمیت بالایی در خرید هر کالایی از جمله همین قطعات خودرو برخوردار است، اما به چه قیمتی؟ استفاده از قطعات غیر اصل، علاوه بر آسیب رساندن به خودرو، ایمنی آن را نیز پایین می آورد و گاهی منجر به اتفاقاتی غیر قابل جبران می شود. در دیگر قطعات و ملزومات تقلبی نیز خطر آسیب به خودرو و سرنشینان وجود دارد.

 مثلا در همین قسمت اخیر انیمیشن "دیرین دیرین"،  به موضوع شیشه شوی خودرو اشاره شده که مسئله کم اهمیتی نیست. شهروندان گاهی به هوای قیمت پایین تر، از شیشه شوی تقلبی استفاده می کنند و این در حالی است که مواد به کار برده شده در آن، هم برای خودرو هم برای مالک آن مضر است.

 در شیشه شوی های تقلبی، از متانول استفاده می شود، ماده ای که برای پوست دست بسیار مضر است و این موضوع در ایام کرونا و با اوج گیری استفاده از الکل برای ضد عفونی، بسیار گوشزد شد.

متانول اما برای تیغه شیشه پاک کن هم ضرر دارد و موجب خرابی آن خواهد شد، ضمن آنکه امکان یخ زدگی آن هم بالا است. این ماده همچنین به رنگ خودروها نیز به مرور زمان آسیب می رساند، ضمن آنکه شیشه ها را نیز کدر خواهد کرد. طبعا کدر شدن شیشه علاوه بر کاستن از زیبایی خودرو، ممکن است در مواردی سبب خطای دید و بروز سانحه نیز بشود. در مقابل اما شیشه شوی های اصل از اتانول بهره می برند که نه مضرات متانول را دارند و نه خودرو از ناحیه آن آسیب می بیند.      

ارسال نظرات
موضوعات روز